דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני לטיפול בכאבי ראש ומיגרנות 

מאת    [ 08/05/2016 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2362 פעמים ]

תופעת המיגרנה היא תופעה שכיחה של כאב ראש בימינו. ברוב המקרים התופעה באה לידי ביטוי בכאב ראש חזק אשר עשוי לעיתים אף להגביל את הפעילות היום יומית הסדירה ואף במקרים מסויימים, להשביתה. תופעת המיגרנה מופיעה לרוב עוד בגיל ההתבגרות ובחלק מהמקרים, תיעלם בגילאים מבוגרים יותר. עם זאת, בחלק מהמקרים היא עשויה להופיע אצל ילדים או מבוגרים, ולהמשיך לאורך שנים. שכיחות התופעה היא פי 2 בקרב נשים בהשוואה לשכיחותה אצל גברים. הכאב המיגרני מתאפיין בכאב חד, ולרוב יופיע בצד אחד של הראש. כאב הראש עשוי לא פעם להתלוות לתופעות נוספות כמו: בחילות והקאות ו/או רגישות גבוהה לאור ורעש.

הסבולים ממיגרנה כרונית יודעים לרוב מתי היא עשויה להופיע. זאת בשל העובדה שהיא מופיעה אצלם בעקבות פעולה כלשהי שביצעו אשר הם מודעים לכך כי היא עשויה להוביל להתקף של כאב ראש מיגרני. פעולות המביאות להופעת התקף מיגרני הן מגוונים וכוללות בין השאר: מזון מתובל מאוד, חריף או פיקנטי, חלב ומוצריו, ריח חזק, שוקולד ומוצרים אחרים על בסיס קופאין (אם בעודף או בחוסר, כלומר, במידה וצרכו אותם או לחילופין, במידה וגופם רגיל אליהם ולא נצרכו, מין סוג של תסמיני גמילה), תרופות, צריכת אלכוהול ועוד.

נעשו מספר מחקרים בתחום שהראו את יעילותו של הדיקור הסיני בטיפול בתופעת המיגרנה. מחקר שהתפרסם ב-Canadian Medical Association Journal הוכיח כי האקופונקטורה (דיקור סיני) הינו כלי טיפולי בטוח ויעיל במלחמה בכאבי הראש. המטופלים שהתתפו בו,  דיווחו על ירידה ניכרת בתדירות ועוצמת כאבי הראש ובנוסף, הפחתה בסימפטומים המלווים אותה. 

מסקנות ארגון הבריאות העולמי בהקשר לדיקור סיני ומיגרנה הן כי הוא יעיל בהפחתת כ-80% ממקרי המיגרנה. עוד צויין כי, הדיקור הסיני נמצא בחלק מהמקרים יעיל יותר אפילו מתרופות ייעודיות לטיפול במיגרנה. המסקנות הללו הוסקו לאור תוצאותיהם של מחקרים שנמשכו שנים רבות.

מהו מהלך הטיפול בדיקור סיני לטיפול במיגרנה?

המפגש הראשון בין המטפל והמטופל מתחיל בעריכת תשאול שבו נשאל המטופל שאלות רבות ומגוונות הקשורות לרקעו הרפואי ולהיסטוריה הרפואית שלו. חשוב לציין כי בשלב זה מתמקד המטפל בשאלות שלא תמיד נראה הקשר בינן ובין תופעה מיגרנה, אך עם זאת, הן חשובות מאוד בכדי שיוכל המטפל לבנות את הפרופיל הרפואי של המטופל בעיני הרפואה הסינית, שכאמור, על פיו, יורכב הטיפול. תחילה, יתמקד איסוף המידע במחלה עצמה ולאחר מכן, יקיף בשאלות הקשורות לשאר מערכות הגוף כמו מערכת העיכול, הנשימה וכדומה. עם סיום שאילת השאלות, יעבור המטפל לשלב האיבחון הכולל אבחנות דופק ולשון. כאן מדובר באבחנות ספיצפיות וייחודיות לרפואה הסינית. עם סיום שלב האיבחון, יבנה המטפל את תוכנית אסטרטגיית הטיפול בהתאם לאבחנות שמצא. 

האם הדיקור יתבצע באזור הכואב, כלומר בראש?

ממש לא! נקודות הדיקור שיבחרו בטיפול יהיו באזורים שונים בגוף. רפואה הסינית טוענת כי לא קיים צורך לדקור באזור הכואב או הרגיש בכדי לטפל בו. כלומר, בטיפול במצבים שונים, ישתמש המטפל דווקא בנקודות דיקור שמיקומן רחוק מהאזור הכאב. לדוגמא, לטיפול בכאבי ראש, יבחר המטפל בדיקור סיני לא פעם להשתמש בנקודות הממוקמות באזור הרגלים בכדי להפיג את כאב הראש. 

האם דיקור סיני כואב?

לא, דיקור סיני אינו כואב ולעיתים אינו מורגש בכלל. בחלק מהמקרים עשויים להרגיש את הדקירה בזמן החדרת המחט או תחושות אחרות   העשויות להופיע באזור בו מבוצע הדיקור כמו לדוגמא: עקצוץ, נימלול, מין תחושת חום או לחץ מקומיים.  

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב