דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב לעודד ילדים לשחק עם דפי צביעה להדפסה? 

מאת    [ 02/05/2016 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2954 פעמים ]

דפי צביעה לילדים הם פעילות כיפית שכל הילדים אוהבים וניתן למצוא אותם בגני הילדים, בבתי הספר וגם בבתים. אפילו מסעדות רבות מחזיקות דפי צביעה על מנת להעסיק את הילדים כאשר מגיעות משפחות. אך האם דפי צביעה לילדים הם רק אמצעי להעביר את הזמן או שיש בהם גם ערך מוסף?

התפתחות ילדים באמצעות צביעה

בחינוך הילדים אנו עושים שימוש באמצעים רבים ודפי צביעה להדפסה הם אחד האמצעים. מסתבר שדפי צביעה לילדים הם הרבה יותר ממשחק ויש להם תועלת רבה, דבר ההופך אותם לכלי חשוב בחינוך הילדים. יעידו על כך הרבה אנשי חינוך ופסיכולוגים אשר יכולים לגבות את הטענה במחקרים ובניסיון אישי. דפי הצביעה יכולים ללות שלבי התפתחות שונים של הילדים ואף לסייע במצבים מורכבים בהם ילדים סובלים מטראומה וזקוקים לטיפולים מיוחדים.

פעילות הצביעה מסייעת להתפתחות תיאום וקשר בין היד לעין, דבר מאוד קריטי בהתפתחות המוטורית של הילדים. אתם כהורים בקלות תוכלו לראות איך ככל שהילד מתפתח כך משתפרת יכולתו לצבוע במדויק יותר ולהישאר "בתוך הקווים". זוהי בדיוק המשמעות של קורדינציית עין-יד והיא משליכה על מגוון פעולות הכרחיות בחיי היום יום. דפי צביעה לילדים הם פשוט אימון להתפתחות ילדים באמצעות צביעה.

דפי צביעה יכולים להיות אמצעי טוב להעברת תכנים חינוכיים עבור הילדים. הם יוצרים הרבה יותר עניין אצלם ולכן קל לשמור על הריכוז שלהם. אפילו בבית תוכלו להשתמש בדפי צביעה להדפסה על מנת להעביר לילדים תכנים חינוכיים כמו למשל: חגי ישראל, מזון, בעלי חיים ועוד. הילדים מגלים בצביעה יותר עניין בהשוואה לשיטות לימוד אחרות וניתן באמצעותם ליצור עניין בנושאים שלא היו מעניינים את הילדים בנסיבות אחרות בזכות האסוציאציה של הנושא לפעילות המהנה.

דפי צביעה מגלמים בתוכם תקשורת לא מילולית והם יכולים להיות כלי חשוב שיקרב בין ילדים המגיעים מרקע שונה. אל תופתעו אם תראו ילדים נהנים בפעילות משותפת של צביעה עם ילדים אחרים שאפילו אינם דוברים את שפתם. דפי צביעה להדפסה הם אמצעי תקשורת ויזואלי המשמש כשפה משתופת לכולם ומסייע באינטגרציה.

התפתחות ילדים באמצעות צביעה היא דבר ידוע ומקובל אך ישנו עוד אפקט חשוב שלא הזכרנו: הצביעה היא גם פעילות מאוד מרגיעה עבור הילדים ומסייעת לכם לגדל ילדים רגועים ושמחים. במקרים רבים פעילות צביעה לילדים יכולה להיות כחלק מתרפיה מיוחדת במצבי משבר ויכולה להיות בעלת תכנים מיוחדים הרלוונטיים לבעיה איתה הילד מתמודד כמו למשל: ילד המתמודד עם הליך רפואי מורכב.

לצד היתרונות הרבים שבהתפתחות ילדים באמצעות צביעה, עבורכם כהורים או מחנכים חשוב לציין שניתן בקלות לארגן פעילות צביעה בעזרת דפי צביעה להדפסה. בעזרת כל מחשב ביתי ניתן להדפיס מייד דפי צביעה בכל נושא שתרצו, וכל מה שצריך מעבר לכך זה רק חבילת טושים או עפרונות צבעוניים.

יעל גוטמן, חברת צוות אתר "דפי צביעה להדפסה"
www.paintpages.co.il
/>
info@paintpages.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב