דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עקב אכילס 

מאת    [ 27/04/2016 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 4777 פעמים ]

קצת על מבנה כף הרגל

כף הרגל היא האיבר האחרון במה שמכונה "שרשרת העומסים", כלומר היא האיבר אשר נושא את מירב העומסים המופעלים על הגוף. כף הרגל צריכה לבצע פעולות קבועות של גמישות ותמרון, והיא מורכבת בעיקר מפרקים, עצמות שרירים ורצועות. לאור מאפיינים אלה, הפכה כף הרגל לאיבר ייחודי עם בעיות נפוצות רבות, אחת מהן הינה דלקת בגיד אכילס.

מהו בעצם "עקב אכילס"?


    • מה מקור השם? מקור השם "עקב אכילס" הוא מהמיתולוגיה היוונית. אכילס היה גיבור מיתולוגי שנחשב כבלתי מנוצח היות והוטבל בהיותו צעיר בנהר שנתן לו כוחות מיוחדים והפך אותו לבלתי פגיע. בעת ההטבלה, הוחזק אכילס מעקבו כך שזהו האיבר היחיד בגופו שלא הוטבל ולכן הפך לנקודת התורפה הפגיעה היחידה בו. עקב האדם הינו הגיד הגדול ביותר בגוף, אך כמו בסיפור המיתולוגי, גם הוא נפגע לעיתים קרובות, נקרע ומתפתחות בו דלקות באופן תדיר ולכן בעיות הקשורות באזור זה זכו לכינוי "עקב אכילס", בדומה לסיפור המיתולוגי.

    • מה זה עקב אכילס? כאשר מדברים על בעיית עקב אכילס מדברים על ספקטרום של בעיות הנקרא "אכילס טנדוניטיס" אשר נע בין דלקת לקרע בגיד, אולם הבעיה הנפוצה ביותר היא דלקת בגיד אכילס. דלקת זו נפוצה ביותר בקרב כלל האוכלוסייה וזאת היות ואזור הגיד חשוף לפגיעות חוזרות, גירויים ושינויים, והחלמתו הינה בעייתית יחסית- ארוכה ואינה מתרחשת בצורה מיטבית. דלקת בגיד אכילס מלווה בכאב לאחר מאמץ שהולך ומחמיר, נוקשות בגיד לאחר ישיבה או שכיבה ממושכת, נפיחות וכאבים באזור שמאחורי העקב וכאבים חמורים לאחר ריצה לאורך השוק ועד העקב. במקרה בו חשים אחד מהסימנים, יש לגשת לרופא בכדי לשלול קרע בגיד ולעיתים ישנו אף צורך בבדיקת אולטרה סאונד.

    • כיצד ניתן לטפל בבעיה? בתחילה יש לאבחן בדיוק את הבעיה הקיימת בגיד האכילס, ולהעריך את חומרתה. ישנן כמה דרכי טיפול בבעיה, כאשר טיפול יעיל משלב את כולן ונותן את האפשרות הטובה ביותר החלמה מלאה. ככל שהדלקת חריפה יותר, כך הטיפול מורכב יותר. הדבר הראשון הוא להפסיק כל פעילות גופנית הכוללת ריצה ומאמץ. במקרים חמורים יותר, יש לשלב פיזיותרפיה, לקיחת תרפות וחבישת אזור הדלקת.

    בנוסף, ישנם מדרסים מיוחדות עם הגבהה אשר נועדו במיוחד לטיפול במצב זה. כאשר הפציעה אקוטית, מומלץ להשתמש בחבישות קרובות למשך 20-15 דקות כל מספר שעות, וכן ניתן לבצע עיסוי עם קרח למשך מספק דקות, מספר פעמים ביום, בכדי להפיג את הכאב. טיפולים אשר יכולים לסייע בהחלמה מדלקת בגיד אכילס כוללים טיפולי עיסוי רפואיים, אולטרה סאונד, טיפול בגישת טריגר פוינט, תרגילי מתיחה וכן לעיתים במקרים קיצוניים תידרש התערבות כירורגית. חשוב לקחת בחשבון כי קצב ההחלמה של אדם אחד שונה מזה של אדם אחר ולכן החזרה לפעילות תלויה בקצב ההחלמה של הגיד ולא במספר הימים שחלפו מיום הפציעה.

כשמדובר בבריאות שלך, כדאי שתיעזר במומחים

דלקת בגיד אכילס הינה בעיה נפוצה מאוד וחמורה, אשר יכולה להתדרדר עד לכדי קרע בגיד, והחלמה ממנה יכולה לארוך זמן רב. בראש ובראשונה יש לשאוף לגילוי מהיר של הבעיה ולטיפול מידי, זאת ניתן לבצע בעזרת רופא המשפחה או האורתופד. אולם כאשר מדובר בבריאותנו, ובייחוד באיבר חשוב כמו כף הרגל, מומלץ להיעזר במומחים בתחום אשר יזרזו את ההחלמה ויסייעו לכם להבריא לחלוטין ללא תקלות. 

אילן המרכז לאורטופדיה - מדרסים בהתאמה אישית


טיפול בבעיות נפוצות בכף הרגל, כאבים ודלקות


הבנים 1 (מרכז הקריה), אשדוד | טל': 073-7841567




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב