דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופעות נפוצות אחרי ניתוח קיסרי 

מאת    [ 20/04/2016 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 7562 פעמים ]

אם הגעת לדף הזה ואת קוראת כעת את המאמר הזה, רוב הסיכויים שאת כבר אחרי הלידה. אז מזל טוב!

אבל מה שלומך? מה שלומך באמת??

את בוודאי שמחה על כך שאת חובקת תינוק בחיקך. חיכית לו זמן רב והנה הוא כאן. זו תקופה מאוד מרגשת, יש בה התחלה חדשה ומרתקת וגם אהבה גדולה. אבל במקביל, ישנם גם קשיים. ללדת בניתוח קיסרי, בשונה מלידה רגילה, זה מצב שבו גופך עבר ניתוח. אמנם זהו ניתוח שמח, אבל זה לא מפחית מההשלכות של הניתוח על הגוף. בשלב זה נסקור כמה תופעות נפוצות שייתכן ואת חשה אחרי קיסרי:


    • כאבים באזור החתך - כמובן, פתחו לך את הבטן, חתכו את העור והשכבות שתחתיו, הזיזו איברים ממקומם... אז מובן שזה יכאב. ישנן נשים שלאחר שבוע כבר לא חשות כאב, וישנן נשים שימשיכו לסבול מהם במשך שבועות. להתמודדות עם הכאבים מומלץ להשתמש במשככי אכבים, ואם הכאב איננו משתפר אלא מחמיר, רצוי לפנות לבדיקת רופא.
    • גרד באזור החתך - חלק מתהליך ההחלמה של פצע כולל שלב שבו כל האזור מגרד. זה יכול לגרד מאוד, במיוחד אם חם בחוץ ויש גם הזעה. תחושת הגרד היא נורמלית בדרך כלל. ניתן להיעזר בתכשירים טבעיים כמו אלוורה או פלא ג'ל כדי לשפר את התחושה באזור. תחושה זו עוברת בדרך כלל לאחר כמה שבועותאך היא יכולה לשוב ולהופיע מידי פעם, בעיקר בימים שיש יובש באוויר, או בשינויי מזג אוויר.
    • חוסר תחושה בבטן התחתונה - תופעה נפוצה מאוד אצל נשים אחרי קיסרי, שמפתיעה את כולן. במהלך הניתוח הרופאים עלולים לפגוע בעצבים באזור הבטן התחתונה ולכן התחושה באזור זה נפגעת. ייתכן שממש תניחי את היד על הבטן ולא תרגישי אותה בכלל. זה נשמע קצת מפחיד, אבל זה נורמלי וכאמור נפוץ מאוד. חלק מהתחושה תשוב לאזור בהדרגה, אבל ייתכן שזה לא יחזור למצב הקודם לעולם. אגב, טיפול של פיזיותרפיסטית רצפת האגן יכול לעזור לשקם את התחושה באזור.
    • חולשה גופנית וחום - בימים הראשונים אחרי ניתוח קיסרי הגוף עדיין חלש. לוקח לנו זמן להתאושש מניתוח שבו פותחים את הבטן. לפעמים גם יש חום, שיכול להעיד על דלקת בגוף. בצאתך מבית החולים תקבלי הנחיות למקרה שיהיה לך חום. בדרך כלל יגידו שעד 38 מעלות, אין צורך להתרגש והטיפול הוא בתרופות להורדת חום. אם החום ממושך או ממשיך לעלות במקום לרדת, יש לגשת לבדיקה בבית החולים שבו ילדת, אצל הרופא בקהילה, או אצל הרופא שהיית אצלו במעקב הריון.

 

לצד התחושות הגופניות, המכאובים והסימנים בגוף, קיים גם העולם הרגשי שלך. לפעמים קצת קשה להפריד ביניהם, כיוון שכאב פיזי עשוי להחמיר רגשות לא נעימים כמו תסכול, ייאוש, כעס וכו - וכך הם מתעצמים ומקשים עלייך מאוד.

לאחר ניתוח קיסרי, אצל נשים רבות מתעוררות לאט לאט שאלות ותהיות לגבי אופן הלידה. לעיתים תתעורר תחושה של פיספוס מכך שהלידה לא קרתה כפי שרצית, או שתלווה אותך תחושת כישלון מהלידה. נשים לפעמים חוות תחושת אובדן - זהו אובדן לא מוחשי, אובדן של החוויה שהן ציפו לה, אובדן של משהו שהיה אמור לקרות ולא קרה.

אם התחושות האלה מורגשות גם אצלך, דעי שזה נורמלי, ושיותר ויותר נשים מבטאות את התחושות האלה בסיטואציות שבהן יש שיח פתוח בין נשים שכולן עברו קיסרי, למשל בקבוצות ייעודיות בפייסבוק.

אם כמו אותן נשים, גם את מסתובבת עם תחושות לא נעימות, אם את מרגישה מוצפת ברגשות, או שנושא הלידה מעסיק אותך ואת מחפשת מענה לכך - ייתכן שיתאים לך לעבור עיבוד חוויית לידה.

עיבוד חוויית לידה הוא תהליך של מפגש או כמה מפגשים עם אשת מקצוע. במהלך המפגשים עוברים על סיפור הלידה ובודקים מה קרה לך בתוכה מבחינה רגשית ומה מתוך כל זה עדיין חי בך עכשיו.

בעקבות עיבוד הלידה יכולים להתגלות דברים חדשים כמו תובנות לגבי הבחירות שלך במהלך הלידה, תובנות לגבי התמיכה הנכונה לך, וכל זה יכול לסייע לך בלידות הבאות, לעזור לך להרגיש יותר בנוח עם החוויה שעברת ולפנות מקום לצמיחה והתחדשות גם מבפנים וגם כלפי חוץ.

יעל רותם - יזמית האתר "קיסר נולד",


ליווי רגשי בשיטת BOT לנשים בהריון ואחרי לידה


 


עיבוד חווית לידה


ייעוץ ליולדות בניתוח קיסרי


yael@keisarit.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב