דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקות למידה - פניה מוקדמת חיונית לילד שלכם 

מאת    [ 05/04/2016 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 4617 פעמים ]

סיטואציה: הילד שלכם מראה נכונות והשקעה בלימודים, הוא ילד חכם בעל פוטנציאל גבוה אך הוא לא מצליח לממש אותו בפועל. לאחר תקופה קצרה בשנים הראשונות של בית הספר מתגלים פערים בינו לבין שאר התלמידים בכיתה. יכול להיות שהילד באמת מנסה וגם המורים מנסים לסייע ככל שהם יכולים, אך לעתים הבעיה היא לא במה שהילד עושה או לא עושה אלא בלקות למידה שמקשה על הילד לממש את הפוטנציאל שלו ולהגיע להישגים.

במידה וקיים חשש ללקות למידה (או ליקויי למידה) אצל תלמיד, לא מומלץ להמתין ולשער שמדובר בבעיה חולפת והילד יצטרך פשוט להשקיע יותר עד שהוא ישתפר, כי להתמודד עם לקות למידה לא כל אחד יודע ובטח לא כשלא קוראים לבעיה בשמה. לעתים המתנה ארוכה כדי לתת לבעיה להיפתר מעצמה יכולה לגרום לנזק חמור לילד מהסיבה שהילד משקיע ומנסה ולא מצליח. התסכול שמצטבר אצל הילד בגלל הרצון שלו להתקדם או בגלל תגובות של הסביבה שמצפה ממנו ליותר יכולים לגרום לו להגיב בצורה שלילית, תחשבו על זה שכולם אומרים לו שהוא יכול יותר, שהוא לא מנסה מספיק, שהוא פחות חכם או שהוא לא עושה את הכל בשביל להתקדם והבעיה בכלל לא בו. ילד עם לקות למידה יכול להיות חכם ואינטלגנטי, ויכול להיות שבהתחלה כמעט ולא שמתם לב לשום לקות כי הכל היה טוב, בתקופת הגן הילד היה אחד הילדים המצטיינים ולא חשבתם שמשהו ישתנה בכיתה א', זה מהסיבה הפשוטה שלקויי למידה יכולים לבוא בכמה אופנים וכמה צורות, יכול להיות שהילד מתקשה בקריאה או בכתיבה וזה משהו שלא בהכרח שמים עליו את הדגש בתקופת הגן. פניה מוקדמת לאבחון דידקטי יכולה לעזור לתלמיד, להורים ולצוות החינוכי לקבל כיוון, להתאים תכנית לימודים כדי שלילד יהיה יותר פשוט לממש את הפוטנציאל שלו וגם לקבל כלים להתמודדות עם הקשיים שנגרמים כתוצאה מלקות הלמידה

אבחון דידקטי הוא אבחון שבודק את היכולות הקוגניטיביות של הנבדקים. אורך מבחן כזה הוא בין 3-6 שעות במפגש אחד או יותר תלוי ביכולת של הנבדק לשבת לפגישות ארוכות ולערוך את האבחונים. לפני האבחון יבקש המאבחן מההורים ומהצוות החינוכי מידע לגבי הילד, לשמוע את חוות דעתם וגם ידבר עם הנבדק כדי לקבל מושג במה להתמקד במהלך האבחונים כדי להתאים את האבחון לנבדק. במהלך האבחונים יסתכל הבוחן על הנבדק ולא רק יחפש את התשובות שהנבדק עונה אלא גם את הדרך בה הנבדק חושב ואיך הוא מתמודד עם בעיות על מנת להבין איפה הקשיים. לאחר מכן יסיק המאבחן את המסקנות ויגיש את המלצותיו להורים ולצוות החינוכי שיצטרפו לפעול על פי ההמלצות בהתאם להוראות משרד החינוך.

רותם שמואלי - כותב בתחום האבחון הדידקטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב