דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניצול נשים בחברה 

מאת    [ 31/03/2016 ]

מילים במאמר: 842   [ נצפה 3397 פעמים ]

ניצול נשים בחברה

ניצול נשים בחברה הוא נושא טעון ביותר ופנים רבות לו. הניצול חודר לכל תחומי החיים ומצוקתן של נשים מנוצלת, בעיקר בידי הגברים, הן לצרכים כלכליים והן לצרכים מיניים.
נתבונן, למשל, ברקדניות, בחשפניות או בבדרניות בתחום ההימורים והקזינו ברחבי העולם. נוכל לבחון את התופעה משני היבטים או להציע שתי פרשנויות עיקריות. האחת מנקודת ראות גברית והשנייה נשית.
מכיוון שהגברים הם הצרכנים של השירותים השונים, הרי עמדתם ברורה. הם טוענים כי הנשים משתפות פעולה מנימוקים שלהן. "מי שלא רוצה שלא תעסוק בזה" או "אף אחד לא מכריח אותה להיות בדרנית..."
נקודת ראות נשית תטען כי בחלקה הארי תפיסה זו היא פשוט לא נכונה. נשים רבות נכנסות לתחום מאונס, פיזי וכלכלי.
הזנות הייתה מאז ומתמיד, מרחב הזונה, "מוכרת המזון", ועד צ'יצ'ולינה והנחש. בספר ויקרא יט כט נאסר על אב להוריד את בתו לזנות.

                     "אל תחלל את בתך להזנותה ולא תזנה הארץ ומלאה הארץ זמה."

אם אישה בכל זאת יורדת לזנות כתוב בהמשך (כא ט):

                    "ובת איש כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת באש תשרף."

נראה שעונש השריפה לא חל על זונות שאביהן אינו כוהן... ואין גם התייחסות ספציפית כאן לגברים העוסקים במקצוע.
בכל תקופה ישנה מכבסת מילים והגדרות שונות לעיסוק ולעוסקות במקצוע העתיק וגם לשמות מקום "העסק". בית זונות, בית בושת, חלונות אדומים, מכון ליווי, מכון עיסוי, שמות העוסקות במקצוע משתנים עם הזמן: נערות עובדות, נערות טלפון או נערות ליווי.
ישנה ספרות ענפה על נושא הזנות, החל מהעת העתיקה, הפרעונית, התנכית, דרך יוון העתיקה, האימפריה הרומית ועד לימינו. הזנות העתיקה כללה גם זנות הומוסקסואלית והיא מתוארת בפרוטרוט ברומא העתיקה. בימינו יש חידושים רבים הכוללים את תיירות המין.
הצביעות בטיפול ובהתייחסות לנושא הזנות היא אוניברסאלית. ברוב מדינות העולם המערבי, למשל, הזנות היא חוקית אך אינה ממוסדת. פירושו של דבר הוא שכל פעילות הסרסורים, מכוני הליווי והשידול לזנות הם אינם חוקיים, אבל ישנה עצימת עין ואין אכיפת חוק ממשית. יש מדינות באירופה שהזנות בהן היא חוקית וגם ממוסדת, כמו ברובע החלונות האדומים באמסטרדם.
במדינות האסלאם ובחלק מהעולם השלישי הזנות עצמה היא בלתי חוקית. העונשים, אם ניתנים, הם כבדים ובמקרים מסוימים אף מגיעים לעונש מוות. אולם, תושבי מדינות אלה הם עצמם גם הצרכנים, ומשתמשים בשירותי הזנות כאשר הם נמצאים בפעילות מחוץ למדינתם.
לא נראה לי כי עיסוק זה ייעלם מן העולם, אבל אפשר לצמצם אותו בעיקר באמצעות הורדת הצריכה. ירידה ניכרת בצריכה תביא בהתאם גם לירידה בהיצע.
ממשלות יגיעו בשלב זה או אחר למסקנה כי אי אפשר להתעלם מהתופעה, בעיקר כשארגוני פשע מעורבים בפעילות. ענישה בלבד לא תפתור את הבעיה. אצלנו יש חוקים המתעדכנים מפעם לפעם בעיקר בזכות פעילות חברות הכנסת ושדולות נשים. העבירות המוגדרות בחוק כוללות עיסוק בזנות, סרסרות ושידול לזנות, ניהול בתי בושת וגם קיים חוק נגד סחר בבני אדם.
ישנה ענישה מסוימת, אבל היא נאכפת בעיקר כאשר יש מעורבות פלילית בפעילויות הללו. המשטרה טוענת להגנתה שאין לה די משאבים ושידיה כבולות, שאין לחץ ציבורי וגם לא אינטרס ממשי ואין מקום בבתי הסוהר. במקרים המעטים שבהם נפתחו תיקים נגד עבריינים, בסיכומו של דבר, כתבי אישום בודדים בלבד הוגשו נגד המעורבים.
מעקב ופיקוח הם הכרחיים בכל ניסיון לצמצם את התופעה. בפיקוח הכוונה גם למעקב בריאותי וגם כלכלי וחברתי.
ברצוני להתייחס כאן רק לתופעת הפורנו על דירוגיו השונים, כפי שזה מוצג לכול באמצעות האינטרנט. מי שאומר שאיננו הצרכן-הסקרן של הווידיאו והתמונות הללו, אינו אומר אמת. ההתייחסות המיוחדת היא לכמות הבלתי נפסקת של ילדות, נערות ונשים, המופיעות בחדווה ובצהלה רבה במגוון אתרים באינטרנט. 

לפני כמה שנים השתתפתי בכנס טכנולוגי בלאס וגאס, כאשר בבית מלון סמוך לכנס הוצגה תערוכת פורנו ונערך כנס בנושא פורנוגרפיה בהשתתפותן של שחקניות פורנו מפורסמות, עתירות סיליקון טבעי.
אני משער שלא ציפיתם שאשאר שבוע שלם ואשתתף בכל ההרצאות בכנס שלי... היות וזו הייתה הפעם הראשונה שביקרתי בתערוכת פורנו, די נדהמתי לגלות עד כמה התעשייה הזאת עליזה ופורחת.
בצהריים התיישבתי בקפטריה מאחר שנהייתי רעב... פתאום התיישבה לידי בחורה מהממת בעלת חזון, יותר חשוף מאשר סמוי... לאחר היכרות קצרה... התחילה לדבר...
היא נראתה די עייפה מהעמידה הממושכת ליד הביתן שלה, ובין ביס לביס סיפרה לי את סיפורה. תחילה סיפרה כי למעשה היא יהודייה מצד אמה, שאינה עוד בחיים. קראו לה סוזי-שושנה, אביה נטש אותן כשהייתה תינוקת והיא ממש לא יודעת מי הוא והיכן הוא נמצא וזה גם לא מעניין אותה במיוחד.
היא סיפרה שיש לה תואר בחשבונאות ושעסקה בתחום כמה שנים. כאשר אמה חלתה עלויות האשפוז והתרופות היו אסטרונומיות והיא נאלצה למצוא השלמת הכנסה.
מכיוון שתמיד הייתה מושכת בעיני גברים ונראתה מעולה, ההסבה המקצועית באה לה בקלות. מההכנסות החדשות היא שילמה את החובות, בינתיים אמה נפטרה בלי שידעה על עיסוקה החדש.
לאחר מות אמה יכלה להפסיק לעסוק במקצוע, אבל היא ממש לא רצתה בכך. כששאלתי למה לא ניצלה את ההזדמנות לעזוב את המקצוע, היא ענתה כי ההכנסות היו פנטסטיות ובעצם היא גם נהנתה מהעבודה...
שושנה סיפרה כי רוב הנשים בתעשייה נמצאות בה מרצונן החופשי ואפילו יש תחרות ביניהן על כל אקט ועל כל משימה מוצעת.
הפיקוח עליהן הוא די נוקשה והיום הרבה יותר נקי ומסודר מאשר בעבר. גם ההכנסות גדלו לעומת השכר ששולם בעבר. הבעיה שהיא רואה, היא ירידה בגיל השחקניות... לגבי אפשרות חיסול התעשייה, היא צחקה בקול ואמרה כי כל עוד יש גברים, התעשייה רק תפרח... 

------------------------------------------

מתוך ספרי:"הרי את אהובתי, אשתי, גרושתי"

http://my-love.imexco.com/

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב