דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתחיל חלום ? הסיפור האמיתי של שי איל . 

מאת    [ 29/03/2016 ]

מילים במאמר: 1186   [ נצפה 2336 פעמים ]

אימון כושר הוליסטי מטרתו להפוך את האימון הגופני לחווייה ,לעלות את המודעות של המתאמן למה שקורה לו בגופו ,העלאת המודעות של המתאמן לטיפוח הגוף שלו הקשבה למה שקורה בתוך הלב ,העלאת הקשר של המתאמן לתחושות הגוף ,הקשבה וקבלת ידע לצרכים ורצונות הגוף כדי שבסוף המתאמן יקום בבוקר יסתכל בראי על עצמו ויגיד אני אוהב את עצמי .

אז איך הופכים את האימון הגופני לחוייה מיוחדת במינה ? איך הופכים את הטיפול בעצמי לחווייה ? איך מגיעים למצב שקמים בבוקר מסתכלים במראה ואומרים לעצמי : אני אוהב אותך .

שאלות אלה שאני מפנה אליכם היו השאלות שהדהדו לי בראש הרבה זמן ,  מאז הפעם ראשונה שדרכתי בחדר כושר היה לי את הרצון החזק לשמור על הבריאות שלי , להיות בכושר ונגררתי אחרי המאמן כושר שדחף להישגים ותחרותיות לעשות 100 כפיפות בטן , 200 כפיפות בטן , סמוך קום , והמבחן הקשה מכולם מבחינתי תליות און שבו עד כיתה י ( גיל 15 ) לא עליתי אפילו עלייה אחת ,לא הצלחתי להרים את הגוף שלי בעזרת הידיים . הדבר שהיה לי הכי קשה באימון והיה מאוד חסר לי זה התשומת לב ההקשבה האמפטיה שאותה כל כך חיפשתי אצל מאמן הכושר שלי ,התחושה של להרגיש ביחד את תחושת השייכות ובעיקר את הידיעה שמאמן הכושר מביט לי בעייניים ואני יודע שאיכפת לו ממני . כל הזמן דחף אותי מאמן הכושר להגיע לעוד הישגים ולא לוותר , ופחות עניין אותו איך אני מרגיש מה עובר עלי , להיות איתי רגע בלי להסתכל על ההישגים שלי לראות אותי כמו שאני , לאהוב אותי כמו שאני בלי קשר  אם אני שמן , רזה , יש לי קפלי שומן , לא הגעתי ליעד , העליתי במשקל .

אחרי שהשתחררתי מהצבא התקבלתי ללימודי חינוך גופני במכללת וינגייט ( למדתי שלוש שנים במגת ספורט בבית ספר חקלאי פרדס חנה ) ,השאיפה שלי הייתה להיות מורה לחינוך גופני אחר שנותן תשומת לב לילדים , כשהתחלתי להתנסות בהוראה ראיתי מציאות לגמרי אחרת ,ראיתי שדרישות ההוראה ממורה לחינוך גופני הוא להיות סמכותי להחזיק את הילדים קצר ולחנך אותם להישגים ולהיות קשוח . פחות ראיתי את האמפטיה , את התשומת לב ואת תחושת הביחד והמבט בעייניים שכל כך אני צריך ורוצה לתת . באותה תקופה הייתי אדם חסר בטחון , לחוץ לא סמכותי ובעיקר צריך אישור להיות נאהב מהסביבה ,הדבר הכי מפחיד מבחינתי היה לעמוד מול הראי ולהגיד לעצמי אני אוהב אותך . לכן לעמוד מול כיתה היה קשה לי ולכן מכללת וינגייט אמרה לי:" שי קודם תאהב את עצמך , תהיה סמכותי ובעל בטחון ואז תוכל להיות מורה לחינוך גופני ."

וכך עשיתי ... כך התחיל המסע שלי עד שבדצמבר 2012 עמדתי מול 100 חברי ואמרתי להם : "אני אוהב את עצמי- אני אוהב את מי שאני , אני אוהב את הגוף שלי , ואני אוהב לטפל בעצמי , אני מקשיב ללב שלי ומרגיש את הגוף שלי " .

אימון כושר הוליסטי מורכב מכל התהליכים שעברתי כדי להגיע לאותו משפט קסום : אני אוהב אותי .

1. טפולי מגע בשיאצו , רפלקסולוגיה , רייקי שאיתם איתם התחלתי את המסע להגיד לעצמי אני אוהב את עצמי .

עד גיל 25 לא נתתי לאף אחד לגעת בי , לא אפשרתי לעצמי את המתנה להרגיש נאהב ,ופחדתי מקרבה אינטימיות ואהבה . כתוצאה מכך הייתי חשדן , מכווץ ,וסובל תמידית מבעיות עיכול של מעי רגיז שכללו עצירות ושלשול לסירוגין (כמובן שכל הבדיקות של המעי יצאו תקינות ) . בטיפול ברפלקסולוגיה הראשון שהרפיתי ונהניתי מן הטיפול ( נרדמתי על שולחן הטיפולים ) ,אני זוכר את זה כמו היום נכנסתי לשירותים והורדתי מעצמי משקולת של עצירות של לפחות 3 ק"ג ( איזה הרגשה טובה להרגיש קל ומרוקן ) , בטיפול שיאצו שעברתי אצל מטפלת פעם ראשונה שהרגשתי נאהב הרגשה של קלילות , אמון מלא באדם שעושה לי את הטיפול והרגשה של ריחוף כאילו יש לי כנפיים ואני מרחף מעל כולם ( כן כמו פיטר פן שעף יחד עם וונדי ) , הרגשה זו אני רוצה להרגיש בכל אימון שאני עושה .

   

2. להיות מודע לעצמי ולהגיד כל בוקר שאני אוהב את עצמי -

זה הדבר שאולי היה לי הכי קשה . אני זוכר שבגיל 25 אני לוקח את הספר של לואיז היי איך לרפא את חייך ושם היא כותבת שכל בוקר אני צריך לעמוד מול המראה להסתכל על עצמי ולהגיד לעצמי אני אוהב אותך , לפתח מערכת יחסים עם עצמי . זה היה כל כך קשה לי , הייתי מסתכל על עצמי ונתקף מבוכה גדולה פתאום ראיתי את כל הדברים הכי לא טובים בגוף ובפנים שלי ( שזה היה בעצם הכל ) , התפוצצתי מצחוק שאמרתי לעצמי אני אוהב את עצמי כי לא באמת האמנתי בזה . היה קשה לי מאוד לקבל את הגוף שלי להיות לבד עם עצמי , להיות באינטימיות עם עצמי ,כל הזמן רצו לי מחשבות בראש על איך אני נראה וכמה אני לא יפה ומכוער .

 

3. מעגל הקשבה -

אחד מהכלים שמאוד עזרו לי במסע לאהבה עצמית היא ההשתתפות במעגל הקשבה . במעגל הקשבה מדברים מהלב , מקשיבים מהלב , משתפים במה אני מרגיש עכשיו , מה עובר עלי במטרה ליצור אמפטיה , שייכות ויצירת קרבה לעצמי ולאחר . אחד היתרונות הגדולים במעגל הקשבה הוא : שהביקורת , הציניות והלגלוג מתקלפות ונעלמות ומפנות את הבמה ומשאירות אותה ל דיבור אמיתי מהלב , קרבה ואינטימיות . אני אוהב אותך ואת הגוף שלך כמו שאתה .

 

4. לחטב את הגוף שלי על ידי תנוחות יוגה ושיאצו ותרגילי נשימה -

    להרגיש את הגוף ,למתוח את הגוף ,ללמוד על גבולות התנועה של הגוף ,להיות מופתע מה שהגוף שלי מסוגל , להקשיב ללב ,להקשיב ולהרגיש את הנשימה ,להיות מודע לנשימה ,לדעת את הוראות ההפעלה מה טוב לגוף שלי מה טוב בשבילי -להיות מחובר לגוף שלי . להיות המסטר המוביל והיוזם של הפעולות של הגוף שלי . תרגול של תנוחות היוגה ותרגילי הדואין בשיאצו , והתרגילי נשימות מה היוגה ונשימה מעגלית החזירו לי את התחושה בגוף שלי , הורדת המהירות בביצוע התנוחות ושימוש בנשימה אימנו אותי בלהיות באינטימיות עם עצמי להיות יותר חופשי בתנועה עירני יותר מלא תשוקה ,תמיד אחרי שיעור יוגה היה לי קשה להירדם מרוב העירנות שהתנוחות הכניסו בי הרגשתי את הגוף שלי ,וקירבו אותי לעצמי כדי להגיע למטרה : להגיד כל בוקר לעצמי אני אוהב את עצמי .

 

5.להרגיש את הלב דופק , לתת ללב להביע את עצמו בריקוד ובפעילות ארובית דינאמית ללא שליטה :

אחד הדברים שגרמו לי מאוד להתקרב לעצמי להרגיש את הגוף שלי ולהקשיב ללב שלי היה פעילות אירובית דינאמית מגוונת שאני אוהב . לאהוב את הפעילות הדינאמית שאני עושה ולא להתייחס איליה כמו עבודה . זה יכול להיות : הליכה ,רכיבה על אופנים , ריקוד חופשי , מדיטאציות אקטיביות , ריקודי סלסה . העיקר שבמהלך הפעילות יהיה חיוך על הפנים ואני בסוף הפעילות אגיד לעצמי : איזה כיף היה .

 

 מה המתנה שלי לקהילה :

הפיכת היממה לחווייה מיוחדת במינה שמתאמן יתחיל אימון גופני שהוא יודע שהאימון הולך להיות חווייה מיוחדת במינה ,להקשיב ללב להרגיש את הגוף ,לקום כל בוקר להסתכל במראה ולהגיש שאני אוהב את עצמי ,פתוח את הלב ולהביע את מה שאני מרגיש בציור , יצירה ,כתיבה והבעה להיות פתוח ללמוד כל יום דבר חדש ,לחתור כל יום למגע ולאינטימיות עם הסביבה ,להיות זורם ופתוח להתנסות בדברים חדשים ,להיות מוכן לאבד שליטה ,להות מרוכז ומפוקס על מה אני עושה ומה המתנה שלי לעולם על ידי עשיית מדיטאצייה שקטה ,תרגילי תנועה עם הגוף . להביע את מה שאני מרגיש להחזיר לעצמי את התשוקה השמחה ההתלהבות הסקרנות לחיים שלי להיות תלמיד כל יום כל דקה כל שעה להיות ילד במשחק החיים .

לאהוב את עצמי ,להרגיש טוב עם עצמי , להרגיש קל עם עצמי להרגישי קל עם הגוף שלי על ידי : מדיטאצייה שקטה ,כתיבת הרגשות שלי ומה אני מרגיש , להניע את הגוף שלי בחופשיות , לחיות את החיים ולרקוד את ריקוד החיים בטוטאליות , לחבק שלושה אנשים כל יום ולהגיד להם מה אני מרגיש כלפיהם .

שי איל 


מאמן כושר הוליסטי 


0542589192


fillyourheart427@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב