דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחומי התמחות של פסיכוגריאטר - איך פסיכוגריאטר יכול לסייע לכם? 

מאת    [ 28/03/2016 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2638 פעמים ]

פנייה אל פסיכוגריאטר נדרשת כאשר ישנו חשש לירידה ברמת התפקוד הפיזי והקוגניטיבי של אדם מבוגר. משפחות רבות מתמודדות היום בישראל עם טיפול בקשישים הסובלים ממחלות כמו אלצהיימר ושאר מחלות הפוגעות בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי. בני המשפחה מספרים על ירידה הדרגתית ברמת התפקוד, פנייה אל פסיכוגריאטר נחוצה למטרת מעקב אחר ההידרדרות במצב וגם, קבלת חוות דעת מקצועית המאפשרת לכם פנייה אל הביטוח הלאומי לקבלת קצבת סיוע במסגרת חוק הסיעוד או קצבת סיוע מהביטוח הסיעודי הפרטי (במידה ויש כזה).

מדינות מערביות מאופיינות בעלייה בתוחלת החיים, דבר אשר מביא למצב בו יש באוכלוסייה כמות גדולה יותר של קשישים. היום, ישנה מודעות גבוהה יותר בציבור למחלות הפוגעות בתפקוד הקוגניטיבי, כמעט כל אחד מכיר לפחות מקרה אחד של אלצהיימר או דמנציה. הקשישים מביאים עמם צרכים מיוחדים הדורשים סיוע, בכדי לספק מענה לאוכלוסיית הקשישים הגדלה התעורר צורך באנשי מקצוע ומטפלים עם התמחות בטיפול בקשישים ובגריאטריה.

מהי פסיכוגריאטריה?

מדובר בתחום המשלב בין טיפול בבעיות רפואיות בריאותיות של הקשיש לבין, בעיות משפחתיות, סוציאליות וסביבתיות. פסיכוגריאטר נדרש בהסמכה מקצועית נרחבת, עליו להשלים 4 שנים של התמחות בתחום הפסיכיאטריה ועוד שנה נוספת של התמחות בתחום הפסיכיאטריה הגריאטרית. כל פסיכוגריאטר מתמחה נדרש להציג את היכולות הבאות : לקיחת אנמנזה, ביצוע הערכות תפקודיות פיזיות וקוגניטיביות, הרכבת תכניות טיפול לשיקום בגיל מבוגר תוך גיוס של בני משפחה, משאבים בקהילה ועזרים נוספים.

מה מתבקש פסיכוגריאטר לדעת?

הידע המקצועי הנדרש מכל פסיכוגריאטר נרחב ומגוון, העוסקים בתחום מתבקשים להציג יידע נרחב בפסיכיאטריה של גיל הזהב, מחלות נפש המאפיינות את גיל הזהב, פסיכופתולוגיה בזקנה, פסיכיאטריה בגיל הזהב, הבנה מקיפה במחלת אלצהיימר ושאר מחלות דמנציה, היכרות עם מחלות המאפיינות את גיל הזהב המביאות עמן גם השפעות פסיכיאטריות, התמודדות עם מקרים של התאבדות ומחשבות אובדניות בגיל הזהב, טיפול ועבודה עם ניצולי שואה, בדידות ותהליכי אבל בגיל הזהב, זכויות הקשיש בישראל ושירותים חברתיים קיימים בישראל לאוכלוסיית הקשישים.

אלו פניות אופייניות בתחום?

פניות אל פסיכוגריאטר מגיעות באמצעות בנ המשפחה של הקשיש, באמצעות הקשיש עצמו ותוך הפנייה של מטפלים אחרים בקשיש. יום עבודה שגרתי של פסיכוגריאטר יכלול התמודדות עם מקרים של דיכאון בגיל הזהב, בעיות שינה של קשישים, בעיות זיכרון וירידה בתפקוד, התקפי חרדה, דמנציה מסוגים שונים, מחלת פרקינסון בשלבים שונים, מקרים בהם מחלות לב או סוכרת מביאות עמן גם בעיות נפשיות הדורשות טיפול פסיכאטרי. 

שירותי אבחון לבני הגיל השלישי, צוות מטפלים מוסמך, מנוסה ואכפתי. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב