דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיתוך סי אן סי 

מאת    [ 23/03/2016 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2413 פעמים ]

סי אן סי (CNC – Computer Numerical Control) הוא בקר ממוחשב אשר מקבל הוראות מדויקות להפעלה של כלים לעיבוד שבבי או לסוגי עיבוד אחרים. חיתוך בסי אן סי מאפשר חיתוך מדויק והעברה של הוראות חיתוך ישירות מן המחשב אל מכונות החיתוך השונות – כרסומת המיועדת לחיתוך עץ, מחרטות, מקדחות, כלים לכיפוף פח וכן הלאה. חיתוך בסי אן סי משמש בעיקר בתעשייה, על מנת ליצור רכיבים חדשים, חלקי מוצרים ומכשירים, וכן הלאה.

איך זה עובד?

חיתוך בסי אן סי נשלט באופן ישיר על ידי מחשב שבו קיימת תוכנה של תכנון וייצור באמצעות מחשב. למעשה, חיתוך בסי אן סי מאפשר ייצור וחיתוך של מוצרים ושל חומרי גלם מבלי שיהיה צורך כלל, או כמעט בכלל, בשרטוטים ידניים – הכול נשלט באופן ישיר על ידי המחשב. חיתוך בסי אן סי יכול לקבל הוראות מדויקות וארוכות טווח, עם פירוט מדויק של צורות החיתוך, ולהמשיך לעבוד בעצמו במשך מספר ימים בקלות וביעילות, כאשר כל מה שנדרש הוא מעקב אחר האיכות של המוצרים הנחתכים. ישנן כיום אף מכונות לחיתוך בסי אן סי אשר מצוידות בחיישנים מורכבים, ומסוגלות להזעיק את מפעיל המכונה במקרה של תקלה, באמצעות SMS או אפשרויות קריאה דומות.

יתרונות של חיתוך בסי אן סי

כאמור, חיתוך בסי אן סי מאפשר חיתוך קל, נקי ומהיר, באמצעות הוראות מוכתבות מראש, כך שאין צורך לעקוב ולשמור על תהליך הייצור בכל רגע. בנוסף, מכיוון שמדובר בתוכנת מחשב אשר שולטת במכונות, ניתן לבצע באמצעות חיתוך בסי אן סי גם חיתוכים מורכבים, שאותם קשה לבצע באמצעים ידניים. דוגמא נפוצה היא, למשל, חיתוך בסי אן סי של צורת כדור, צורה שקשה לבצע באופן ידני ובצורה מושלמת, ואילו באמצעות חיתוך בסי אן סי חיתוך כזה נעשה בקלות רבה.

מה אפשר לחתוך?

השיטה של חיתוך בסי אן סי כמו חיתוך בלייזר מתאימה לחיתוך של עשרות חומרי גלם, כמו למשל אלומיניום, PVC, קאפה, עץ לסוגיו השונים ועוד, כך שניתן ליצור מאות ואלפים של מוצרים בשיטה זו.

ישנם חומרים המותאמים יותר לחיתוך בלייזר כגון: חומרים מפרספקס, חומר זה הוא ממשפחת הפלסטיק, ובכדי לבצע בו גימור מושלם, אנו צריכים להשתמש בברנר בסוף החיתוך, אך כשאנו משתמשים במכונת חיתוך בלייזר, בגלל שהיא חותכת על ידי קרן לייזר, שהיא מבצעת את העבודה בחום גבוה, אין צורך לבצע גימור ידני מכיוון, שהמכונה ביצעה כבר את הגימור, כשביצעה את החיתוך.

אריאל לוי המפעל www.ha-mifal.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב