דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות לימוד הפסיכומטרי עבור המגזר החרדי 

מאת    [ 23/03/2016 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2046 פעמים ]

הגידול הדמוגרפי המשמעותי שהתרחש בעשורים האחרונים במגזר החרדי הוביל לשינויים בדפוסי הקריירה והעיסוק המקצועי של חרדים רבים. אם בעבר, מרבית הגברים החרדים המשיכו במסגרות של לימודים תורניים בישיבות או במקצועות מסורתיים יותר, כיום אנו עדים לתנועה המונית של חרדים צעירים המעוניינים להשתלב בשוק העבודה המודרני תוך שמירה על אורח חיים תורני כשומרי מצוות.

מדובר בלא פחות ממהפכה המתרחשת בקהילה החרדית. במציאות המשתנה שלנו יותר ויותר חרדים מוכיחים כי ניתן לקיים מצוות ולנהל אורח חיים תורני תוך שמירה על חיי משפחה וגידול ילדים באורח מסורתי ובהתאם למסורת אבות, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות והשתלבות במקום העבודה המודרני. המגמה של שילוב חרדים בתעשיית ההייטק, לדוגמא, הראתה שהתרומה של הציבור החרדי לתוצר התעשייה הינה גדולה וניכרת למשק הישראלי.

בכדי לעמוד בביקוש לעובדים חרדים, רבים מאלו המעוניינים להשתלב בשוק העבודה מוצאים עצמם מול משוכה והיא בחינת הפסיכומטרי. הוצאת ציון טוב בבחינת הפסיכומטרי הינה תנאי נדרש עבור אותם עובדים המעוניינים ללמוד תארים המובילים לקריירה בהייטק ובתעשיות מתקדמות אחרות. אולם, שוק ההכנה לפסיכומטרי לא התאים עצמו עד כה לאותם תלמידים המגיעים מן המגזר החרדי המעוניינים ללמוד בסביבת לימודים צנועה המתאימה לשומרי תורה ומצוות, ללא התפשרות באיכות ההוראה והחומר הנלמד. דבר זה היווה במשך שנים מכשול לאלפי סטודנטים חרדים מלהכין את עצמם כראוי לבחינת השער של לימודי ההשכלה הגבוהה, בחינת הפסיכומטרי. דלת זו שנסגרה ביניהם היוותה חסם לא רק לגישה ללימודי תארים מתקדמים אלא גם להשתלבות ומציאת פרנסה בתעשיות המתקדמות של ישראל.

אולם, בשנים האחרונות חל לא פחות ממהפך בתפיסת ושירות צרכיו של התלמיד החרדי. הצורך בסביבת לימודים הולמת הוביל לפיתוח של מסלולים המתאימים לאורחות חיי הציבור החרדי. הביקוש הזה הוליד את הדרישה לקורסי פסיכומטרי לחרדים ולימודים לדתיים ולחרדים המותאמים לדרישותיהם. כדי להיענות לגידול בדרישה בתי הספר להכנה לקראת המבחן הפסיכומטרי החליטו להנגיש את קורסי הפסיכומטרי המתקדמים שלהם גם לקהל החרדי והדתי ולשם כך פתחו קורסי לימוד בכיתות נפרדות.

לא ניתן להקטין בחשיבותה של ההשכלה האקדמאית. בעלי השכלה אקדמאית מרוויחים לרוב יותר במהלך חייהם ונהנים  מרמת חיים טובה יותר. יותר ויותר מעסיקים מעדיפים להגיש מועמדים בעלי תואר אקדמאי. לעומתם, עובדים נטולי השכלה אקדמאית לרוב מוגבלים לתעסוקה בתעשיות בסיסיות כגון ייצור ושירותים. גם הם מסוגלים למצוא עבודות עם תנאים טובים אך אלו הם בוגרי האוניברסיטאות והמכללות שבד"כ מקבלים קידום בעבודה, העלאות במשכורת ומפתחים כישורים נוספים המועילים להם במסלול הקריירה.

כיום אין סיבה לכך שתלמידים מהמגזר החרדי לא יוכלו להנות מקורס המכין אותם להצלחה מרבית בבחינת הפסיכומטרי. קורסים מיוחדים פותחו מתוך התחשבות בקהל החרדי על מנת שיוכל ללמוד באופן שמתאים להם. קורסים שכאלו מתקיימים בכיתות נפרדות, כדי לאפשר הזדמנות להצליח בבחינת הפסיכומטרי גם לקהל החרדים והדתיים המעוניינים ללמוד לפסיכומטרי, בסביבה ששומרת על כללי הצניעות ועל הפרדה בין נשים וגברים, וזאת מבלי להתפשר בסיכויי ההצלחה בבחינה ולהוצאת הציון המקסימלי.

 

 

אמיר ריטר


מחלקת שיווק דיגיטלי קידום


WWW.KIDUM.COM




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב