דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסנים למתחילים - איך להימנע מטעויות נפוצות של מתחילים! 

מאת    [ 21/03/2016 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 3720 פעמים ]

כניסה נכונה לתחביב הטיסנאות
תחביב הטיסנאות הוא עולם ומלואו עם אפשרויות נרחבות, סגנונות בניה והטסה רבים ומאות אלפי חובבים בעולם. לתחביב אספקטים רבים והוא מפתח יכולות מולטי דיסציפלינריות רבות. התחביב מתאים לצעירים ולמבוגרים.

הטסת טיסנים היא תחביב מהנה ומתגמל, אבל כדי ליהנות ממנו צריך להיכנס אליו בהדרכה נכונה. אלפי אנשים בעולם, נכנסים לתחום בחופזה, רוכשים "טיסן למתחילים" שלדעתם מתאים למתחילים ומנסים להטיסו ללא לימוד מסודר והדרכה.
כמעט כולם מרסקים את הטיסן בתוך מספר שניות!

מתחילים בתחביב חוזרים בדרך כלל על אותן טעויות:

רוכשים ומוציאים כסף על ציוד ואביזרים לא מתאימים. רוכשים טיסנים למתחילים
שאינם מתאימים למתחילים. והטעות העיקרית: יוצאים להטיס ללא הדרכה נכונה.

וכך, התחביב המרגש והמהנה הופך, עבור חסרי הסבלנות, למתסכל, מייאש ולפעמים גם מסוכן. בתחביב הזה אין קיצורי דרך. הטסת טיסנים על שלט, בנייה, הרכבה, שדרוג או תיקון של טיסנים הוא עניין רציני ועליו להיעשות תחת הדרכה צמודה וליווי של טיסנאי מקצועי, מנוסה ומיומן.

אז איך להיכנס נכון לתחביב?

כדי ללמוד להטיס נכון טיסנים למתחילים, צריך ללמוד באופן מסודר ונכון: תיאוריה של עקרונות אווירודינמיים והסברים על מטוס, חלקיו והכוחות הפיסיקליים הפועלים עליו, ללמוד על השלט רחוק והשליטה בטיסן, ללמוד תיאוריה של הטסת טיסן על שלט בקשר עין, וכמובן, להתאמן בהטסה של טיסן מתאים למתחילים, רצוי בשילוב עם אימון על סימולטור טיסנים.

ניתן ללמוד נושאים אלו בקלות ובהנאה מטיסנאים וותיקים ומומחים, ב-

קורס הטסת טיסנים למתחילים של בית הספר לטיסנאות "כנפיים".

איזה טיסן למתחילים נחשב לטיסן מומלץ?

הטיסן המומלץ למתחילים הוא טיסן דאון חשמלי, שהוא טיסן יציב ואיטי ללא גלגלים הממריא מהיד ונוחת על הגחון. טיסן למתחילים הינו גדול מספיק כדי להיראות היטב גם ממרחק, הינו איטי ובעל יכולת דאייה וגלישה, בעל כנף עליונה ודיהדרל כנף, ממריא מהיד ונוחת על הגחון, זמין להטסה בשטחי הטסה רבים, עמיד למכות ולנחיתות קשות, עשוי מקצף קל וקשיח מסוג EPP וקל לתיקון, בעל מנוע אחורי חשמלי, עם זמינות ומחיר נוח לחלקי חילוף.

כיצד להימנע מטעויות ברכישת טיסנים, אביזרים וציוד?

לפני שתרכוש טיסן חשוב שתדע: בטיסנים רבים שנמכרים כ- "מוכנים להטסה" מותקנים אביזרים וציוד באיכות נמוכה, וזאת כדי להוזיל את מחירם בשוק בו סוררת תחרות רבה. טיסנים רבים מוצעים למכירה כ- "כמעט מוכנים להטסה" אך עדין יש לבצע בהם עבודה להרכבתם. יתרה מזאת, בלא מעט טיסנים חדשים שיצאו מבית החרושת של היצרן, יש פגמי ייצור או ליקויים שפוגעים באיכות הטיסה, אמינות כלי הטיס ואריכות ימיו. לכן, לפני שתרכוש טיסן חדש, כדאי שתתייעץ כדי לדעת אם כדאי לרכוש את הדגם הספציפי ואם כדאי וניתן לעשות שדרוגים מתאימים.

התקנת ציוד מתאים על טיסן חשמלי:

על כל טיסן מונחה רדיו צריך להתקין אביזרים טובים ואמינים ובהרכב הנכון.  בעגת הטיסנאים זה נקרא: "סט אפ". ב"סט אפ" טוב, כל אחד מהרכיבים מתאים לטיסן וליתר האביזרים. זהירות! בחירה שגויה של "סט אפ" של אביזרים לטיסן, תגרום, במוקדם או במאוחר לכשל ולהתרסקות הטיסן. לטיסנאים וותיקים יש רשימות רכש של אביזרים וציוד טובים ואמינים שנבדקו ונוסו על לאורך מאות שעות הטסה ובכך הם חוסכים כסף, זמן ועגמת נפש...

אימוץ גישה רצינית ומקצועית של: "תקן טיסנאי":

גישה רצינית נרכשת בדם, כסף ודמעות, של טעויות וניסיון מצטבר של שנים רבות. שוב ושוב נוכחנו כי כניסה של חובב חדש  לתחביב ללא ליווי והדרכה מטיסנאי וותיק ומקצועי, תסב לו הפסד של כסף, זמן ועגמת נפש. החל מרכישת טיסנים וציוד, יקרים ולא מתאימים, דרך התרסקויות חוזרות ונשנות, כתוצאה מתקלות טכניות וטעויות הטסה והרע מכל: רכישת הרגלים לא נכונים שיהיה קשה לשנות.

 ועצה אחרונה, ללמוד ולחקור:
אחד המאפיינים של תחביב הטיסנאות הוא המידע האין סופי שמאות אלפי חובבים בעולם משתפים זה את זה ברשת. שאל שאלות ותתייעץ עם וותיקים. אלפי מאמרים וסרטוני חובבים מועלים חדשות לבקרים לרשת האינטרנט ולאתר "יו טיוב" ובהם אוצר לא אכזב של מידע והנאה.

כאן תמצא מידע נוסף על >>> טיסנים למתחילים

יוסף ענבר, יזם ומייסד בית הספר לטיסנאות "כנפיים"


טלפון:  052-5565345   




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב