דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות הבחירה במשקפי בטיחות מתאימות לפי אופי המקצוע 

מאת    [ 21/03/2016 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2264 פעמים ]

משקפי בטיחות הינם בין פרטי הבטיחות בעבודה החשובים ביותר, פשוט מעצם העובדה שהן מספקות הגנה לאחד מאיבריו הרגישים ביותר של האדם – עיניו. חשוב להקפיד לעשות בהם שימוש בכל הלך העבודה, וזאת על מנת להימנע ככל הניתן מפגיעה בעיניים, וכן מכזאת שעלולה להתברר כקריטית ולהיות מלווה בנזק שהינו בלתי הפיך. בהמשך מאמר זה נפרוט בפניכם מידע מקיף בנוגע למשקפי מגן, כיצד מגינות וכן עלויות שנמצאות בצדן.

בשוק ניתן למצוא שלושה סוגים עיקריים של משקפי בטיחות, אלו המשמשים למניעת כניסת כימיקלים וחומרים מסוכנים לחלל העין (ביכולתם לגרום לעיוורון), אלו אשר מונעים מנתזים (פלסטיק, מתכת) מלמצוא את דרכם לעין, מניעת חום קיצוני וכן משקפיים אשר מגנות על העיניים מפני קרינת לייזר.

נגד כימיקלים – משקפי בטיחות אלו יהיו לרב בעלי מראה אטום, וזאת במטרה למנוע גם מן כמות קטנה של חומר מסוכן לחדור לחלל העין ולגרום בו לנזק, או חלילה – לכזה שהינו בלתי הפיך.

נגד נתזים – במטרה למנוע הגעה של שבבי מתכת, ברזל, פלסטיק וחומרים קשים אחרים אל אזור חלל העין. ביכולתם של נתזים אלו לגרום לדימום זיהום בחלל העין על ידי פציעת הקרנית ואף האישון.

נגד לייזר – מקומות עבודה רבים עושים שימוש במכשור לייזר לשם חיתוך או שיוף. קרן לייזר זו הינה לרב בעוצמה גבוהה וכזאת אשר ביכולתה לגרום נזק לראייה באם אינה מתבצעת תחת מידת הבטיחות הנדרשת. ביכולתם של משקפי בטיחות מתאימות בעת העבודה לצד מכשור הלייזר להפחית ואף למנוע באופן ניכר את השפעת קרן הלייזר החזקה על קרנית העין.

נגד חום – משקפי מגן בהן עושים שימוש אנשים כיבוי האש. עדשותיהן עשויות מחומרים מעכבים בערה וכאלה המספקים הגנה כמעט מוחלטת לעיניים מפני החום שכה מסוכן להן. פריט זה הינו מסורבל יותר לעומת האחרים, שכן לרב מספק הגנה לכלל אזור הפנים והינו חלק מחליפת הגנת אש שלמה.

משקפי בטיחות הן פריט שאין לוותר עליו בשום פנים ואופן, ובאם אינן מסופקות לכם במקום העבודה – לדרוש זאת ביד קשה מן המעסיק. יש לבצע את הבדיקות הנדרשות, על פי מהלך העבודה הנדרשת על ידי העובד, ולהגיע לידי הבחירה המושכלת ביותר וזאת אשר תספק את ההגנה המשמעותית ביותר עבור בריאותכם. חשוב לערוך סקר ספקים מקיף, ולבחור את אך ורק במשקפיים אשר עומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר מצד האיחוד האירופאי והשוק האמריקאי.

הכותב מתמחה במתן שירותי ייעוץ בתחום הבטיחות בסביבת העבודה. בנוסף לכך מספק שירותי ייעוץ בנושא בטיחות בסביבת עבודה גבוהה וכן כזה המתבצעת בסביבה בעייתית וכזאת הטומנת בחובה סכנות לא מבוטלות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב