דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתגרש עם תינוק בבטן 

מאת    [ 16/03/2016 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2182 פעמים ]

נתחיל מההיבט המשפטי: אין מניעה חוקית מלהתגרש כשאת בהיריון. אם את מחליטה להתגרש בעודך בהיריון, את יכולה בהחלט לפתוח בהליכי גירושין בדיוק כמו כל אשה אחרת.

השאלה שעולה בגירושין בזמן היריון, אפוא, אינה האם זה אפשרי, אלא האם זה כדאי. אפשר לחלק את השאלה הזו לשניים: 1. האם כדאי לקבל החלטה גורלית שכזו במצב רגיש כמו היריון. 2. גם אם ההחלטה היא סופית – האם כדאי בכל זאת להמתין עם ביצוע הגירושין עד לאחר הלידה.

האם ההחלטה להתגרש עלולה להיות מושפעת מההיריון?

השאלה הראשונה שעולה בהקשר של גירושין בזמן היריון היא: האם מדובר בהחלטה מושכלת, או שמא ההחלטה מושפעת בצורה כלשהי מההיריון?

נהוג לומר שבזמן היריון ההורמונים של האשה 'משתוללים' וגורמים לשינויים במצב הרוח שלה. אם נכון הדבר, יתכן שכדאי להמתין עם הגירושין עד אחרי הלידה. גירושין הם צעד גורלי, ומוטב לקבל את ההחלטה מתוך רוגע ויישוב הדעת.

אבל לא רק ההורמונים של האשה 'אשמים' בכך. ישנה טענה פסיכולוגית כי גבר עשוי לחוש דחוי בזמן היריון עקב העובדה שתשומת הלב מופנית בעיקר אל הילד הצפוי להצטרף למשפחה ולא אליו. תחושת הדחייה של הגבר, לפי טענה זו, עלולה לגרור התנהגות שלילית מצדו, שבתורה תיצור התנהגות שלילית חוזרת אצל האשה, עד שתיווצר תגובת שרשרת שלילית שתדרדר את יחסי בני הזוג.

אם כנים הדברים, הרי שהחלטה להתגרש המתקבלת מתוך מצב כזה אינה החלטה מושכלת. תקופת ההיריון הינה תקופה רגישה העלולה לגרור משבר ביחסי בני הזוג, ומוטב להמתין שהיא תחלוף בטרם מחליטים על גירושין. משום כך, במידת האפשר, כדאי לשקול להמתין עם ההחלטה להתגרש עד אחרי הלידה. המתינו לבשורה המשמחת על הלידה, הסתגלו לנוכחותו של התינוק החדש בחייכם, ורק אז תגבשו את ההחלטה האם להתגרש.

כדאי לשקול להמתין עם ביצוע הגירושין עד לאחר הלידה

גם אם החלטתם באופן סופי להתגרש, יתכן שכדאי להמתין עם ביצוע הגירושין עד לאחר הלידה. גירושין עשויים לדרוש משאבים נפשיים לא פשוטים מבני הזוג, והדבר האחרון שאשה בהיריון צריכה זה להתאמץ ולהשקיע את כוחותיה במאבקי גירושין. אשה בהיריון צריכה לנוח ולדאוג לבריאותה ולבריאות העובר שלה, ולא להתרוצץ בערכאות משפטיות. זאת ועוד, מטבע הדברים, אשה בהיריון מוגבלת בניידות שלה וכפופה לאילוצים שונים, וחבל שאילוצים אלה יפגעו ביכולתה להיאבק מבחינה משפטית על הזכויות המגיעות לה.

משום כך, במידת האפשר, כדאי לשקול להמתין עם ביצוע הגירושין עד אחרי הלידה. הגירושין לא בורחים לשום מקום, ומוטב לסיים קודם כל עם הלידה במזל טוב, ורק אחר כך לטפל בצורה יסודית בנושא הגירושין.

לפעמים אין ברירה אלא להתגרש

למרות כל האמור, במקרים רבים, ההחלטה להתגרש עם תינוק אינה קשורה לא להורמונים ולא למערבולת רגשות, אלא לסיבות מוצקות ומוצדקות. בנוסף, לפעמים לא כדאי להמתין עם הגירושין, אלא אדרבא - כדאי למהר ולהגיש את תביעת הגירושין כדי לתפוס סמכות בערכאה המתאימה לכם.

משום כך, אם אתם חושבים על גירושין בזמן היריון, כדאי לכם להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני משפחה. פנו לעורך דין שאתם סומכים עליו, הציגו לפניו את הסיפור שלכם ושמעו מה יש לו לומר בנדון. תפקידו של עורך הדין לנתח אתכם את הסיטואציה הספציפית שלכם, ולהמליץ לכם על האסטרטגיה המשפטית הטובה ביותר עבורכם.

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב