דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוסות רוח, מה זה? 

מאת    [ 14/03/2016 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2746 פעמים ]

כוסות רוח, מה זה?

 

כוסות רוח נחשבות לאחת הטכניקות העתיקות יותר של הרפואה הסינית. ניתן למצוא איזכורים לכוסות הרוח, לסוגיהם ולאיזה מחלות מתאים הטיפול בהם בספרות מקצועית עוד מהמאה הרביעית, משושלות טאנג וצ?ינג.

כוסות הרוח יכולות להיות עשויות מזכוכית, פלסטיק או במבוק והן מוצמדות לגוף המטופל באמצעות ואקום על ידי משאבה או חום. הואקום גורם למין סוג של שאיב והרמת העור אל תוך כוס הרוח. הכוסות יכולות להיות להצמד לגוף מעל מחטי דיקור סיני או ישירות על האזור הכואב, ללא מחטים.

הצמדת הכוסות לגוף אינם כרוכות בכאב. קיימות מספר טכניקות עבודה עם כוסות רוח הכוללות בין השאר, החלקת הכוסות על העור או הצמדה והוצאה במהירות או השארתן במקום או השארתן במקום מעל מחט מהדיקור הסיני.

טכניקה עתיקת יומין זו נמצאה אפקטיבית בטיפול במחלות שכיחות כגון: מחלות הקשורות לריאות (אסטמה, ברונכיטיס, שפעות והצטננות). בעבר, בזמן שושלת טאנג, כוסות הרוח שימשו כטכניקה העיקרית לטיפול בשחפת. בנוסף, כוסות הרוח נמצאו יעילות בטיפול כנגד כאבי ראש, סחרחורות, כאבי בטן, כאב כללי בגוף, פציעות בגב/בכתף או בצוואר, פריצת דיסק, התנוונות של הדיסק, דלקת פרקים ועוד.

הרעיון הכללי של הרפואה הסינית לכאב הוא התקעות של האנרגיה בשרירים או ברקמות הגוף, שכאמור, מוביל לכאב ושאר תחלואה בגוף. תפקידן של כוסות הרוח הוא להניע את אותה היתקעות ובכך, להפחית את רמת הכאב ולסייע בהשגת איזון אנרגתי כללי בגוף ובריאות. הנחתן על גבי העור גורמת לפתיחת נבוביות העור, מה שמסייע להניע את זרימת הדם, לאזן את זרימת הצ?י (האנרגיה), לפתוח חסימות אנרגתיות בגוף, וסיוע לרעלים לצאת מהגוף.

טיפול בכוסות רוח עשוי להכיל בין כוס אחת ועד לכ-20 כוסות בטיפול יחיד אחד. תלוי באזור בו מעוניינים לטפל. כוסות הרוח ישארו צמודות לגוף המטופל למשך זמן של 5 עד 15 דקות. יש לקחת בחשבון שכוסותה רוח משאירות סימן על הגוף. מדובר במין סוג של שטף דם (לא כואב לפני, בזמן או אחרי הטיפול) . הסימן עשוי להשאר לפרק זמן של בין יום אחד ועד לכ-10 ימים, תלוי במצב המטופל. הסימנים שישאירו הכוסות יכולים לשמש ככלי אבחנתי, כלומר, ככל שהסימן יהיה כהה יותר, כך רמת התקיעות גדולה יותר בשרירים. ככל שנראה שהסימנים יהפכו לבהירים יותר במהלך הטיפול, יהיה זה סימן כי המצב שגורם לחולי, משתפר.

חשוב מאוד שהטיפול בכוסות רוח יבוצע על ידי מטפל מוסמך ומקצועי וזאת בכדי שהטיפול יהיה בטוח וזאת משום שהטיפול בהן לא מתאים לכל סוג של מטופל. 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב