כיום, מספיק להסתכל מסביבנו ולהיווכח עד כמה הסמארטפון שינה את חיינו. גם כאשר יושבים מספר אנשים מסביב לשולחן בבית הקפה, כל אחד מהם נועץ את עיניו בסמארטפון הפרטי שלו.
מה אנחנו מחפשים בעצם בסמארטפון?
ממחקרים שונים שנעשו בשנים האחרונות מתברר שלמעלה משבעים אחוז מהמשתמשים דיווחו שהם נוהגים לצפות בסרטי וידיאו באינטרנט (בעיקר כמובן ביוטיוב ובפייסבוק). ההתנהגות הזו רווחת בקרב הצעירים גם בשעות הערב, שעות הפריים טיים בטלוויזיה.
השינויים בהרגלי הצפייה שינו גם את חלוקת תקציב הפרסום וחברות רבות ומשרדי הפרסום מפנים נתח גדל והולך מתקציב הפרסום לרשת האינטרנט בעיקר לפרסום בוידיאו.
היתרון של הפרסום באינטרנט הוא שגם עסקים קטנים יכולים להשתלב בו, שלא כמו בפרסום בטלוויזיה שתקציבי הפרסום בה, הן תקציב ההפקה והן תקציב השידור כל כך יקרים שהפכו להיות נחלתם של חברות ועסקים גדולים בלבד.
חלק גדול בהפצת סרטי פרסומת ברשת האינטרנט באתרים החברתיים הפופולריים, פייסבוק למשל, ניתן לעשות בחינם, ולזכות ללא עלות, לחשיפה גדולה מאד של הסרט.. גם קמפיינים פרסומיים ממומנים באתרי האינטרנט ניתן לעשות עם תקציב לא גדול.
כל אחד מאיתנו שגולש בפייסבוק, רואה שמספר הסרטים על ציר הזמן שלנו הולך וגדל, על פני הטקסטים הכתובים. עיקר התוכן שהגולשים נוטים לשתף הוא סרטי וידיאו.
יש שלושה מאפיינים לסרטים הפופולריים בפייסבוק.
1. סרטים מצחיקים
2. סרטים שחושפים תופעות ייחודיות (בעלי חיים או בני אדם)
3. סרטי הדרכה.
התכונה המשותפת לכל הסרטים בפייסבוק היא שהם קצרים.
אז איזה סרט יביא לנו את התוצאות השיווקיות הטובות ביותר ברשת האינטרנט?
יש לשער כי לא נוכל להציע לגולשים, סרט עם תופעות ביזאריות על העסק שלנו, אבל אנחנו יכולים להפיק סרט עם הומור ובוודאי סרט שהצופה ירצה לראות כי הוא לומד ממנו משהו חדש.
לדעתי, עדיף לצאת מהתבניות המקובלות של סרטי תדמית, ולהפיק סרטים באורך של 30 – 40 שניות, עם אופי של סרט פרסומת הומוריסטי, או סרט הדרכה.
מניסיוני אני יכול להעיד כי אפילו אם מדובר על סרט שישווק מעמד חדש ללטלפון באוטו, ניתן להפיק סרט הומוריסטי ומדליק.
ברור שאת כל העובדות התדמיתיות החשובות ניתן להכניס גם בסרטים אלו. ניתן גם להפוך אותם לויראליים ולהפיץ אותם ישירות לאימיילים של רשימת הדיוור של לקוחות העסק.
לסיכום. סרט הוידיאו הוא כלי שיווקי הכרחי. ניתן לחשוף בעזרתו את העסק שלך לפני עשרות אלפים של לקוחות פוטנציאליים ובמחיר נמוך.
רן ברנר, חברת "ברנר הפקות" להפקת סרטים.
לקוחות: בית המשפט העליון, בנק ישראל, ערים ומועצות, חברות תעשיות, הייטק, ובעלי עסקים רבים אחרים.