דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטרה: פרוייקט מוצלח 

מאת    [ 10/03/2016 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1860 פעמים ]

ניהול פרוייקטים ואסטרטגייה ארגונית צריכים ללכת יד ביד בכל עסק שהוא. זה נכון לניהול עסקים ואופרציות שוטפים אך נכון במיוחד לחברות העוסקות בפרוייקטים. אסטרטגיה שיווקית, אסטרטגיית חדירה, אסטרטגיית צמיחה, אלו הן פרקטיקות עסקיות ההולכות יד ביד ומהוות תמונה ברורה וחדה המאפשרת ניהולם של פרוייקטים מוצלחים, העומדים בזמנים וביעדים, תוך ניצול נכון של משאבים. ביצוע אסטרטגיות אלו על ידי מנהלי הפרוייקטים הינו נדבך חשוב ביצירת האסטרטגיה הארגונית. אולם, מנהלי פרוייקטים רבים עדיין לא מבינים כיצד ניהול הפרוייקטים וביצועם מתחבר ליעדים האסטרטגיים של החברה.

בעבר פרוייקט שבוצע בזמן ובמסגרת התקציב נחשב לפרוייקט מוצלח. אך עם השינויים המהירים והנרחבים ביעדים הארגוניים, חשוב יותר מתמיד למנהלי פרוייקטים ולמנהלים בכירים להבין כיצד לחבר אסטרטגיה לפרוייקטים. חברות יכולות ליצור קשרים הדוקים בין אסטרטגיה לפרוייקטים על ידי שימוש בתכנון אסטרטגי, תכנון דינאמי ואמצעי מדידה חדשניים.

בכדי להגיע לשיפור מתמיד המוביל לצמיחה עסקית, יש להבין כמה דברים לגבי פרוייקטים. ראשית כל, אין שנים זהים. שנית, כולם מתמודדים עם רמה יחסית גבוהה של אי וודאות. שלישית, ולמרות הנאמר, לכולם יש יעדים מוגדרים היטב (לפחות לרובם) בנושאים הבאים: לוח זמנים להשלמה, תקציב ותכולה נדרשת (כולל איכות). ניהול פרוייקטים אסטרטגיים הינו תחום המוכר לנו במשך אלפי שנים, עוד מימי הפירמידות. ויחד עם זאת רוב הפרוייקטים אינם מצליחים לעמוד ביעדיהם.

תורת האילוצים, שאומצה לתחום ניהול הפרוייקטים ממדעי הטבע, שופכת אור על בעיות יסוד רבות הקיימות בתחום ניהול הפרוייקטים ותרמה רבות לייעוץ האסטרטגי והעסקי לניהול ולביצוע של פרוייקטים בהצלחה ובמסגרת התקציב. כך למשל, נמצא כי הניסיון לעשות הכל באותו זמן (כמה שאפשר יותר מוקדם), מתוך ההנחה שככל שנתחיל מוקדם יותר כך גובר הסיכוי להשלים מוקדם יותר, מוביל לתופעה הידועה כ- Bad Multi Tasking. זוהי למעשה אשליית הפריון- הנסיון לעשות הכל בו זמנית פוגע בביצוע.

זוהי רק דוגמא אחת לתובנות רבות התומכות ותורמות לתחום הייעוץ העסקי והאסטרטגי המודרני של פרוייקטים אסטרטגיים. הייעוץ העסקי המוביל בשוק מלווה כיום את החברות המובילות במשק והחדשניות בתחומם בניהולם וביצועם המוצלח של פרוייקטים בשווי של מיליארדי דולרים בשנה. הייעוץ המקצועי הניתן מלווה את החברה עוד משלב התכנון והצעת המחיר ועד לביצועו המוצלח והסופי של הפרוייקט. הוכח כי ייעוץ עסקי מדויק ונכון, הניתן על ידי יועצי אסטרטגיה עסקית מקצועניים מן השורה הראשונה, הוביל לצמיחה של רבות מהחברות במשק שהשכילו להשתמש ביעוץ זה.

יצירתם של תהליכים גמישים ונכונים החל מרמת הצוות ועד לרמת המערכת הינו היסוד לניהול ולפיתוח המוצלח של פרוייקטים. אך כדי להיות אפקטיבי ולהגיע ליעדים העסקיים הנכונים, חיוני שפעולת הצוותים והמערכת תעמוד בהלימה ליעדים האסטרטגיים של הארגון. בנקודה זו נכנס תחום היעוץ האסטרטגי לחברות עסקים, פרוייקטים ותשתיות העוזר לארגון למקסם את יכולת הגמישות והביצוע שלו.

 

אמיר ריטר


תג מדיה גרופ


amir@tmgroup.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב