דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי במציאת עבודה- על מה אסור לוותר 

מאת    [ 04/04/2008 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2646 פעמים ]

כשאייל הגיע אלי לאימון אישי, הוא היה כבר לאחר חצי שנה של חיפוש עבודה.

שאלתי אותו- "מה אתה רוצה להיות?" הוא ענה לי- "מנהל משאבי אנוש".

לשאלתי מדוע , פירט: "כי זה מה שאני יודע לעשות, כיון שיש לי הצלחה מוכחת בתחום ובעיקר כי אילו המשרות שאני מוצא בעיתון."

הבנתי.

"אז מה אתה רוצה להיות?" שאלתי. אייל השתתק ואז ענה: "מנהל משאבי אנוש, אמרתי לך." יכולתי להבחין שהוא לא בטוח שהקשבתי. "שמעתי מהי התפיסה שלך לגבי מה שאתה יכול להיות", אמרתי לאייל, "אך לא שמעתי מה אתה באמת רוצה להיות". במפגשי האימון הקרובים עבדנו על מה אייל רוצה להיות, ומה העתיד שהוא רוצה להמציא עבור עצמו.

ובזמן שאתם במרוץ לחיפוש עבודה, עצרו רגע אחד לחשוב:

מה אתם רוצים באמת? בראיונות עבודה אני תמיד מבקשת מהמועמדים לדרג מ- 1-10 עד כמה הם רוצים את המשרה. אני מבקשת תשובה מהירה, מהבטן ותמיד מרגישה אם היא אותנטית או לא. כשאני מראיינת מישהו שגם מתאים למשרה וגם מאוד רוצה אותה, שומעים ומרגישים את זה, האמינו לי, אני לא צריכה את שאלת הדירוג בשביל זה. שמתי לב במשך השנים כי אנשים אלה מצליחים מאוד בתפקידם ומוצאים את הדרכים הכי יצירתיות לבצע אותו. כל תהליך אימון מתחיל בחיבור לרצונות האמיתיים, אנחנו כל-כך לא מורגלים בכך שלעיתים זה עשוי לקחת גם כמה פגישות.

תתמקדו ורק אז תתפזרו: אני שומעת פעמים רבות אנשים אומרים "אני פתוחה להרבה דברים". בדרך כלל מאחורי האמרה הזו מתחבא חוסר מיקוד. זהו ההבדל בין מישהו שמנסה לקלוע לכל עבר ופוגע איפה שיוצא, לבין צלף, שמכוון למטרה מדויקת ופוגע, גם אם זה דורש מספר ניסיונות. כשתהיו ממוקדים הדבר יגדיל את סיכויי הקליעה שלכם, יסייע לכם למקד את סביבתכם (חברים, חברות השמה) בתפקידים אותם אפשר להציע לכם והחשוב מכל- ירגישו בראיון את המכוונות שלכם. אני תמיד מעדיפה לגייס מישהו ש"סגור על עצמו". התמקדתם? יופי, עכשיו תוכלו להרשות לעצמכם להיות פתוחים, לשמוע אפשרויות שונות ולבחון אם זה אכן בהלימה למה שאתם רוצים ולמה שמתאים לכם.

מה יש לכם להביא לתפקיד? עשו רשימה של הכישורים הייחודיים שלכם, מעבר לתוכן של התפקיד. אייל היה שבוי באמונה שכמי שניהל משאבי אנוש- לעד עליו להישאר בתחום, כי זה מה שהוא יודע לעשות. בתהליך התבהר לאייל שיש לו גם כישורי ניהול מוכחים ובולטים וניסיון רב שצבר בעבודה עם ספקים, בהכשרת אנשים ובניהול מערכת מורכבת. אז מה אתם מביאים אתכם שמייחד אתכם?

תראו התלהבות אמיתית: מועמדים חושבים בטעות שאם הם מפגינים התלהבות מהתפקיד, זה מעמיד אותם בעמדה נחותה. ההיפך הוא הנכון, מנהלים ומגייסים יודעים כי מוטיבציה גבוהה הכרחית להצלחה בתפקיד, אין לכם כזו? חפשו כיוון אחר. הפגינו מוטיבציה, והיו אמיתיים, מראיין מנוסה יבחין בכך.

ולסיום, צרו הזדמנויות: במקום ללכת בדרך ולפנות בשביל מזדמן אקראי, שרטטו את המפה. סמנו מטרות ואז- הפיצו את הבשורה. ספרו לכולם כי אתם מחפשים עבודה (אם זה לא דיסקרטי כמובן), היו בקשר יזום עם חברות ההשמה ואל תחששו להשתמש בקשרים כדי לדעת על משרות שנפתחו. רוב האנשים מוצאים עבודה באמצעות מישהו שיידע אותם על המשרה- גם אם זה חבר של חבר. תהליך של חיפוש עבודה יכול להיות לא פשוט. אם תגייסו לטובת עצמכם את החזון, המיקוד, ההתלהבות, ותחדדו את הכישורים הייחודיים שלכם- תוכלו ליצור את המקום הבא עבור עצמכם.

ואייל? תהליך האימון אפשר לו להסיר את שכבת האבק (או החלודה?) שכיסתה את הרצונות האמיתיים שלו, להעצים את החוזקות שלו ולפגוש באפשרויות חדשות. לאחר כחודשיים וחצי הוא השתלב כמנהל יחידה תפעולית מאתגרת באחת מחברות התקשורת, מצליח ושמח בעשייתו.

יפעת בר-קול גרכט מאמנת אישית ועסקית. עוסקת בניהול ומתמחה באימון ניהולי ואימון בקריירה ובעסקים.ביצעה מחקר אקדמי בנושא מנהיגות.
מנכ"ל חברת I&G- פיתוח מנהיגות וארגונים מצליחים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב