דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבשורה למשקיעים אמידים וליזמים מובלים- מישראל. 

מאת    [ 27/02/2016 ]

מילים במאמר: 1274   [ נצפה 2892 פעמים ]

בשנים האחרונות שוק המימון הישראלי עובר מהפך. כמו בתחומים אחרים ולדוגמא מהירות האינטרנט והרכבת הקלה, ישראל מצויה מאחור ובעיקוב מהותי אחרי העולם המערבי וחלקו הגדול של מדינות העולם השני. ישנו דור שלם של פערים אקדמאים ומעשיים בכל הנוגע לתורת המימון וגיוס האשראי תוך ניהול ההשקעות בשיטות ניהול העושר, אשר נמצא בהתחדשות תמידית. הידע והמכשירים הפיננסים אשר זמינים בעולם מזה זמן רב חסרים בישראל ורק לאחרונה השיטה מתחילה לחלחל בצנרת הפיננסית המקומית לאיטה.

כיום יזם ישראלי הפעיל בחו"ל אשר מעוניין לגייס אשראי לפרויקטים ובטכנולוגיה פיננסית אשר מספקת תנאים המעולים, חייב לעלות על המטוס ולהתחיל מסע ארוך ומפרך ועל פי רוב כושל במרדף אחר השירות המתאים בשל שלל סיבות  כגון השפה, הרגולציה, חוקי הציות השונים ועוד.

כידוע בנית אסטרטגיה גלובלית לשירותים פיננסים מתקדמים מצריכה ידע וניסיון. להכיר את השחקנים הראשיים אשר נמצאים במרכזים הפיננסים העולמים, דהיינו בניו יורק, לונדון הונג קונג וסינגפור, לוקח שנים רבות. ולאחר ההיכרות בכל אחד מנקודות הממשק יש לעבור את הדרך הארוכה של טופס טיולים Z-A. וכאן מתחילה הבעיה.

לעולמם של אסטרטגיה והמכניקה הפיננסית המתקדמים ישנה רק דלת אחת והיא זהה בכל המרכזים הפיננסים שמנהלים את העולם הכספים הגלובלי. הדלת פתוחה רק בעבור גופים אשר עברו את קריטריונים הנדרשים בעבר ונוצר ההיסטוריה המשותפת, כיום כאשר מגיע גוף חדש בכדי להיכנס בדלת עומדות בפניו שתי אפשרויות. לפעול לבד ולעבור את המסע בטיסת סולו ובמהלכה לנסות להצליח או, לפנות לאחד מהגופים אשר כבר עברו בדלת ולמעשה לקבל ליווי מאלו שכבר נכנסו למועדון הצפוף.

פגישה עם מקבל החלטות עבור קרנות ( גידור, פרייבט אקוויטי, הומניטרי, ירוקים) השונים ומעבר של ועידת ניהול הסיכונים, הציות, אשראי והשקעות על ידה  דורשת תיאום מראש של לעיתים שבועות, ולעיתים למעלה מזה, והכנת ניירת מדויקת לטובת ציות ובדיקה ראשונית.

ברוב המקרים לא ניתן להכין את הניירת מכיוון שבשלות העסקה לא תמיד מסתנכרן עם זמן ההמתנה לביצוע השירות ובשל חוסר ניסיון ישראלי לייצר ניירת מלאה בתחום.

כך שמצד אחד הגוף הפיננסי חייב ניירת מושלמת הכוללת בן היתר :

מכתב כוונות, החלטת מועצת מנהלים, מורשה חתימה, מידע KYC מלא ומדויק, מקור והיסטורית הכספים, אישורי הלבנת הון, אישורי אנטי טרור, באזל 3 ועוד ולאחר הגשת המסמכים יידרש אישורי הבנקים המרכזים כגון ECB, ומקרים מסוימים גם של קרן המטבע הבינלאומי ה IMF.

כאשר כל החבילה שלמה יחד בתוספת כלל האישורים, ובהנחה שהבדיקה תעבור בצורה מושלמת ובהגשה הראשונה, יידרש מהגוף תקופת זמן לטובת הנפקת האשראי מהמכשירים הפיננסים שבעה  בין 45 ל 60 יום.

מצד שני ניצב מבקש השירות שחתם על עסקה ונדרש לכספים או לשירות בדחיפות. לעיתים חוסר ההיכרות ומחסור בפרמטרים אחרים כמו לדוגמא עלויות הקמת מערך הפיננסי או מחסור בהצגת האקוויטי הנדרש, יגרמו לעיקובים נוספים לכך שקבלת קו אשראי לפרויקט ירוק  תתרחש לאחר יותר משנה מרגע הפניה.

כאן מתחיל מרוץ בין הלחץ של היזם לסגור את העסקה ולחתום על כלל הניירת לבין הצורך מחוייב המציאות של החברה הפיננסית לקבל את כל האישורים ולהפעיל את כלל המערכות כדי לקבל תוצאה. לעיתים קרובות הפער המנטאלי החשיבתי וחוסר הידע הפיננסי מכשיל את העסקה ושולח את הפונה לדרכו ללא קבלת השירות. גלגל  שבהמשך יוצר אובדן כספים מהותי בשל אי השלמת ההליך, וחשוב מזאת חוסר עמידה בלוח זמנים המאתגר, דבר לעיתים מכשיל את הפרויקט הנדון.

חוטאים לעצמם אף מעבר לאמור הם גופים ישראלים שנכנסים לזירה הפיננסית בליווי מתווך חסר ידע מוכח, ותחת לחץ מצידו לוקחים התחייבויות כנגד הציפייה להשלמת השירות בזמן ותנאים מסויימים. פעם אחר פעם אנו רואים איך הדברים מתנפצים בפרצופם. ללקוח הישראלי קשה להבין שמערכת פיננסית לדוגמא בסינגפור או אפילו בלונדון שנראית קלה יותר לפיצוח, עובדת רק בדרך מסויימת ותוך ציות עיוור לגופים הרגולטוריים הבינלאומיים כגון פדרל רזרב, בנקאות גלובלית ועוד. שיטות עבודה והחשיבה במרכזים הפיננסים שונה מהותית מזו המקובלת בישראל.

בסוף 2015 פנתה לחברה קבוצה של אנשי עסקים שהחזיקו כבר במכשיר פיננסי כבד. כלומר הקבוצה כבר עברה כברת דרך רצינית ומייגעת באיסוף האקוויטי וברכישת המכשיר. הדבר דרש איחוד כספי משקיעים המלווה במסע בן כמה חודשים במרכזים הפיננסים, וזאת כמובן תוך סיוע באנשי קשר מקומיים ובמתווכים ישראלים. בהתחלה פנו החברים לבנק הגדולים בישראל לקבלת קו אשראי ולאחר כ5 חודשים קיבלו מהבנקים שלילה, אך כאשר פנו למשרדינו לבקשת הפקת אשראי למכשיר הפיננסי אשר הגיע מארה"ב הדבר היה מבחינת מעט מידי מאוחר מידי. כוונתם הייתה רכישת קונגלומרנט חברות ישראליות לטובת השבחתם והחזקתם. בדרך נעשו שורה של טעויות קשות. ביניהם ביטוח המכשיר הפיננסי בעלות של כמה מיליוני דולרים שלבסוף הלכו לטמיון. גרירת הרגלים והנסיון לפעול ישירות מול גופים וללא היסטוריה משותפת הביא לכך שעברו חודשים והמכשיר הפיננסי פג  תוקפו.

בנוסף הענף ידוע ככזה שמתנהל פעמים רבות דרך מתווכים. תפקיד המתווך הוא מבורך ואנו מעריכים אותו ומוכנים לשלם בעבורו ביד יפה. בעבר אף כתבנו מאמר בנושא __ רצב לינק

כמנגד, הענף סובל מעודף מתווכים ומחוסר תקשרות ביניהם. לעיתים קרובות עסקה מלווה בכמה מתווכים שבשל חוסר אימון בניהם לא מאפשרים לגוף היצרני הפיננסי קשר ישיר עם הלקוח הסופי או לפחות מורשה חתימתו. כשמדובר בעסקאות בחו"ל שרשרת המתווכים לעיתים דוברת כמה שפות, מתנהלת באזורי זמן שונים ובעיקר לוקה בחשיבה שונה.

לפיכך הדבר הראשון שיש לעשות לאחר פניית מתווך לחברותינו הוא לייצר קשר ישיר בינה לבין הלקוח הסופי. כמובן שקודם יש להבטיח את עמלת המתווך בהסכם מסודר. חשוב וראוי שמתווך ידע מראש מה שכרו ומהם תנאיו.

אך משנעשה זאת, וכדי שיהיה סיכוי סביר להתממשות, הלקוח ומקיים העסקה חייבים להיפגש ישירות, הרי בסופו של דבר לאורך תקופת המימון הליווי הם יחדיו במערכה והצדדים צריכים להגיע לקונצנזוס אד אידם (פגישת המוחות) כדי שעסקה תיכרת.

פעם אחר פעם נוכחים הנוגעים בדבר כי מדובר במקצוע תובעני הדורש ידע ספיציפי ומתחדש. רגולציות מוחלפות ונהלים משתנים בהתאם להחלטות גופים ממשלתים ובנקאים. טיפול ותוצאה יגיעו ללקוח הסופי אך ורק בליווי של בעלי מקצוע. ניסיון של שנים מראה כי ברוב המוחלט של המקרים גופים ישראלים יכשלו בהקמת מערכות פיננסיות מורכבות בחו"ל ואף בקבלת שירות איכותי מהן.

גם הצלחה לעיתים היא למעשה בערבון מוגבל. בעבר נתקבלנו בגוף שהחליט לטוס לניו יורק כדי לבצע רכישת מכשיר פיננסי ולשוב אלינו לטובת הפקת אשראי, מדובר באנשי פיננסים ישראלים שצברו את נסיונם ברובו מול המערך המקומי. לאחר כמה חודשים ארוכים טיסות מרובות והוצאות אדירות הם רכשו בהצלחה מכשיר. מבדיקה שלנו התגלה כי הן כי הוא נרכש במחיר גבוה מאוד והן כי תנאיו אינן מאפשרות קו אשראי מספיק לדרישות היזם הישראלי. הוצאת האבן מהבאר במקרה זה היא בלתי אפשרית.

לתוך חוסר זה מגיעה הבשורה.

לאחר שנים של פעילות ישירה בחו"ל של R.M.G Capital Investments  למעשה פתחה סניף ישראלי מניפסט הלקוח שלנו בא כדי לייצר ערך ללקוחות ועושה זאת  על ידי:

מתן שירותי אסטרטגיה גלובלית ופתרונות פיננסים מתקדמים- מישראל.

ההבנה שלנו היא שיש שכבה דקה מסויימת של ישראלים וישראלים לשעבר שעושים עסקים בקנה מידה מהותי בעיקר בחו"ל והם נדרשים לשירותים פיננסים אותם ניתן לקבל ולהקים רק בחו"ל.

עד היום מבחינה מעשית כל פעולה דרשה טיסה לזמן לא ידוע ותחילת מסע לוטה בערפל. לתוך מציאות זאת הוקם הסניף הישראלי של R.M.G Capital Investments.  ייחוד החברה הוא שהיא יצרנית פיננסית Z-A. כלומר  למעשה מבצעת את כל שרשרת הפעולות בעצמה או דרך שיתופי פעולה עם שותפים בינלאומיים קיימים. וזאת כדי לאפשר ללקוח ליזמים, אנשי עסקים, אמידים מהאלפיון עליון ישראלי לקבל שירות פיננסי לחו"ל ומחו"ל וכל זאת מבלי לקום מהכסא.

המערכת למעשה תלווה את הלקוח משלב האיפיון דרך ההקמה המכאנית של השירות או המוצר הפיננסי שהוא צריך, ועד לסיום ההליך. וזאת בכובע של ייצרן פיננסי מקצועי ובצורה חשאית.

 על פי החוקים, הליכים ונהלים בהשקעה וגיוס אשראי כפופים לרשויות הפדרליות בארה"ב, למנהל הבנקים המרכזיים במערב אירופה – ECB לסוחרים מורשים ובנקים למסחר. ההחלטה איזה מועמד לקבל ואיזה מועמד לפסול מתקבלת על ידם. חוזים מסוג זה כפופים לשוק שהוא תחת רגולציה תמידית וסיווג נוקשה, סודיות מוחלטת היא מרכיב מהותי ביותר בחוזה.

לקוחות המעוניינים בקבלת מידע מקצועי, וכן בשירותי אסטרטגיה פיננסית מוזמנים לאתר וכן לפנות אלינו:

כניסה לאתר == > לחץ כאן

טלפון משרד : 0722-771777

מייל ישיר : Info@ram-finance.com

 

 

 

 

 

 

רמי מיכאלי, מנכל זרוע השקעות של R.M.G. Capital Investments הבינלאומית, מומחה לניהול סיכונים פיננסים, השקעות וניהול עושר, אשראי ומימון בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב