דמות הג'יפאי הייתה תמיד כאדם מסוקס , שיודע להסתדר בטבע האכזרי .
בישראל הג'פאים הראשונים , אלה שנהגו על סיקסים ודומיו , היו אנשי שטח אמיתים .
כיום , שהדרישה מהגברים היא "לגלות את הנשיות בהם" וכל חברה מוציאה רכבי 4X4, השטח הפך מנחלתם של חובבי טבע ונוף בודדים , למקום סואן ממש כמו כביש איילון בסוף יום העבודה .
מאחר ואנחנו בסך הכל חובבי רכב וטבע , פוליטיקה לא באמת בראש מעיינינו.
אבל , דבר זה בעוכרינו .
ענף הג'יפים מורכב למעשה מהרבה "קטגוריות ". מטיול משפחה רגועים למטרת פיקניק בחיק הטבע,ועד טיולי "שבירות" , בהן בודקים מי נשבר ראשון , הנוהג או הרכב. מספורט מוטורי ועד כוחות הביטחון . למעשה היום , כאשר ה"ענף" מכיל יותר מ300,000 רכבים , המותג "ג'יפאי" מתחיל להתמוסס לו.
ירידה לשטח מותרת רק על גבי שבילים מסומנים וכל קירבה לים אסורה בהחלט.
לצערי , יש הרבה חוכמה בהגבלות הללו , מכיוון, שתפקידנו לשמור על הטבע למען ילדינו.
הבעיה בזה , שהחוקים שנוצרים ,כהגנה מבעלי הג'יפים , הם חוקים גורפים ונחקקים ללא שום הבנה או הבחנה בתחביב הזה הנקרא ג'יפאות.
למרות התנדבות חסרת אגו עבור עמותות של חולי סרטן ומוגבלים לטיולי חיוויה , התנדבות ביחידות המשטרה ,זק"א וכו' עם הג'יפים שלנו , עדיין אנחנו נחשבים כ"פורעי חוק" ועבריינים בפוטנציה.
התמונה המצטיירת בעיני האזרחים האחרים , אלה שלא מכירים את הנושא מקרוב , היא מה שהם רואים בדיגיטל , קפיצות ,בוץ,התהפכויות והרבה אקשן וכך נוצרת הרתיעה שלהם מאיתנו.
זה לא סוד , שעיקר הבעיה שלנו היא חוסר ההתאגדות שלנו וחסר הרצון להרתם עבור מישהו שהוא לא בקבוצה שלנו .
ראיה לכך היא כמות הקבוצות בפייסבוק וחוסר היכולת שלנו ליזום כל מהלך שהוא , עבורינו.
כדי לעורר שינוי , כזה שיתמוך בתחביב שלנו , כזה שלא כל ח"כ שתאב פרסום ימציא חוק שמופנה ישירות לפגיעה בחופש החירות שלנו , יש צורך אמיתי שנאחד .
איחוד שכזה יאפשר לנו לקבל בחזרה את החירות שלנו , במקביל לשמירה והגנה על הסביבה , לאפשר לנו להתאים את הרכב לאישיות שלנו מבלי להיות נרדפים ע"י החוק ולהרים את הספורט המוטורי למקום שבו הוא אמור להיות .
אני יודע שרובנו , פשוט רוצים להנות מהתחביב ואין לנו הרבה רצון לצאת כנגד כל החוקים שיוצאים עלינו חדשות לבקרים , אבל , תחשבו על זה : את הים הרחיקו מאיתנו , אפילו לקייט רגוע ונייח, את השבילים חוסמים בפנינו בטענות של שמירת סביבה ומיד בונים שם מגדלים .
הדוגמאות שאני יכול לתת הן רבות וכולן בשורה תחתונה פוגעות בחופש שלנו , בזכות שימוש בקניין שלנו ועוד כל מיני מונחים משפטיים .
הרעיון שעומד מאחרי כתבה זו , היא הזכות והחובה המוסרית שלנו להתאחד לגוף אחד מרכזי שידע לטפל בכל הנושאים הכואבים לנו .
לא נסכים להמנות עם הזנים הנכחדים .
מנהל כלכלת משקי בית ועסקים בשיטת " רווחה כלכלית "
חובב רכבי שטח , שייט , מגשר מוסמך , הנדסאי חשמל.
פורטל השטח 4X4