דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 סיבות למה כדאי לך להתחיל טיפול בדיקור סיני עוד היום 

מאת    [ 22/02/2016 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 2500 פעמים ]

כיצד אני התוודעתי לרפואה הסינית לפני שהפכתי למטפל בעצמי? כשהייתי בן 21 חוויתי הפרעת חרדה. בזמנו לא הבנתי בדיוק מה זה, לא הייתי בטוח כיצד זה יעבור, אך דבר אחד ידעתי בוודאות ? שום טיפול שניסיתי קודם לכן, לא עזר. ואז חוויתי לראשונה את הרפואה הסינית. הלכתי למטפלת לאחר המלצה שקיבלתי מחבר ואני ממש זוכר אותה מקשיבה לי, פעולה כל כך פשוטה שקודם לכן לא נוסתה עליי. היא בנתה במיוחד עבורי תכנית טיפולית בזמן שאף אחד אחר לא הצליח. וכך, לאחר  טיפול של כ-5 שבועות, היא סייעה לי לצאת מהפרעת חרדה שהייתה לי. בזכות הדיקור הסיני אני מרגיש שקיבלתי את חיי מחדש בחזרה. בעקבות ההתנסות הזו ובעקבות עוד הרבה אחרות מאז, בתור מטופל ומטפל בדיקור סיני, אני ממליץ לכם בחום לגשת לטיפול. לצערי, רק כ-9% מהאוכלוסייה ניגשת לקבל טיפול שכזה, ולכן, מה שאפרט כאן כרגע מיועד לאותם 91% הנותרים.

 

1. מאוד מרגיע

איך יכול להיות שמישהו דוקר אותך במחט וזה כל כך מרגיע? זה בגלל שאותן מחטים דקות, כעובי השערה, משחררות אנדופרינים שתפקידם להשרות רוגע ונינוחות על הגוף. לרוב, מטופלים אף נרדמים במהלך הטיפול וזאת בגלל אפקט הרוגע הכל כך משמעותי.

 

2. מסייע בתהליכי החלמה

אם אתם עוסקים בספורט, גם כתחביב ובשעות הפנאי, דיקור סיני חייב להיות חלק משגרת הכושר שלכם. לאתלטים המקצועיים, הדיקור הסיני יכול להיות הסוד בהתאוששות הגוף והחלמה מהירה יותר בזמן פציעות. הדיקור הסיני מגביר את זרימת הדם לאזור הפגוע ומזרז החלמת הרקמה הפגועה. בנוסף, הדיקור משפיע על המוח על ידי שחרור סרוטונין הקשור בעיבוד הכאב, אופאידים שהינם מוליכים עצביים משככי כאב ועוד. לכן, ככל שמטפלים מהר יותר לאחר פציעה, כך התוצאות תהיינה טובות יותר.

 

3. משפר זרימת הדם

הזכרתי קודם כי הדיקור משפר זרימת הדם לאזור הפגוע בעת פציעת ספורט. זה נכון באותה מידה גם לפציעות עבודה, לפציעות מאמץ יתר הגורמות בין השאר לדלקות, ולפציעות מתאונות דרכים. אספקט נוסף הוא בהגברת זרימת הדם לאיברים ובמיוחד לרחם. לכן לדיקור חשיבות גדולה בקרב נשים הסובלות מבעיות פריון הקשורות לזרימת דם מוחלשת לשחלות או לרחם. הטכניקות הנמצאות בשימוש לשיפור זרימת הדם לאיברי הרבייה עשויות להיות רלוונטיות למי שמנסה להיכנס להריון באופן טבעי או לאלו שנמצאות כבר במהלך טיפולי IVF. כיום, מרבית מרפאות הפוריות מפנות המטופלות לטיפול משלים ברפואה סינית.

 

4. עשוי לסייע להיפטר מכאבי הראש

הדיקור הסיני יכול לסייע בטיפול בכאבי ראש מתחי, מיגרנות, כאבי ראש הקשורים לבעיה הורמונלית, כאבי ראש אקוטיים או כרוניים. למעשה, ברוב המקרים בהם נכנס מטופל עם כאב ראש לקליניקה, הכאב יעבור עד אשר ייצא מהטיפול. ייתכן שיהיה צורך בסדרת טיפולים לטיפול בכאב ראש כרוני, אך הטיפול בדיקור הינו ארוך טווח.

 

5. עשוי לסייע לקליטת הריון

כפי שנכתב בסעיף שלוש, אחת הדרכים שהדיקור מסייע בהן הוא בהגברת זרימת הדם לאיברי הרבייה. קיימים כיום מטפלים מומחים לטיפול בבעיות פריון שעשויים לסייע בספקטרום רחב של בעיות פוריות (כגון: תסמונת שחלות פוליציסטיות, אנדומטריוזיס, רירית דקה, חוסר פוריות בלתי מוסבר ועוד). הרפואה הסינית יכולה אף לסייע בחוסר פוריות בקרב גברים ולשפר איכות הזרע, תנועתיות ועוד, שכן, חוסר פריון זכרי הינו הגורם לחוסר פוריות בכ-חצי מהמקרים. אם את מתכננת להתחיל טיפולי פוריות, מומלץ שתמצאי מטפל ברפואה סינית שיהווה חלק מצוות המטפלים שלך. מחקרים עדכניים מוכיחים שטיפול משולב משפר שיעור ההריונות פי 2.

 

6. עשוי לסייע לעבור את החורף בשלום

הרפואה הסינית יכולה לתמוך במערכת החיסון ולחזק אותה ובכך למנוע את תחלואת החורף. בנוסף, מחקרים עדכניים מצאו שהיא יעילה מאוד בטיפול באלרגיה. על אף היותה מרגיעה, היא יכולה לסייע בהעלאת האנרגיה החיונית וחיזוק מערכת החיסון, ולסייע לגופך לשחרר את אותם אנדורפינים הגורמים לתחושה טובה.

 

7. עשוי לטפל בכאב הכרוני שלך

דלקת פרקים (ארטריטיס)? פיברומיאלגיה? כאב תקוע מאיזושהי תאונה שעברת בעבר? דיקור סיני עשוי להיות הפתרון המתאים לך. מחקרים רבים נעשו בתחום והוכיחו את יעילותו של הדיקור הסיני בטיפול בכאב. לא פעם נתקלתי במטופלים שסבלו מכאב ושנאמר להם שיוכל לחלוף רק לאחר ביצוע ניתוח, אך למעשה, הדיקור הסיני טיפל בכאבים ומנע את הניתוח.

 

8. עשוי לסייע בהסדרת המחזור החודשי

נשים רבות חוות בעיות בסדירות המחזור, מחזור חודשי כואב, תופעות קדם וסתיות, כאבי ראש ושאר כאבים הקשורים למחזור, כל אלה יכולים להיות מטופלים בהצלחה רבה באמצעות הדיקור הסיני.

 

9. מטפל בילדיך

היום, יותר ויותר רופאי ילדים מפנים לטיפול ברפואה סינית העשוי למנוע ניתוח כפתורים או שקדים. במידה וילדך סובל מדלקות חוזרות ונשנות (גרון, אוזן, שתן ועוד) ומטופל במחזורי אנטיביוטיקה בכל פעם מחדש, כדאי לנסות לשלב את הרפואה הסינית בטיפול ובמניעת הישנות המחלה. למעשה, קיים טיפול ברפואה הסינית כיום שלא כולל מחטים. הטיפול יכול להתבצע באמצעות כלים מודרניים כמו לייזר לדוגמא, המחליף את המחטים בטיפול בדיקור.

 

10. זה עובד!

האם הדיקור הסיני עובד ב-100% מהמקרים? לא. אך מצד שני, גם לא תמיד תרופה או ניתוח או כל טיפול אחר יכולים להבטיח 100% הצלחה. האמת היא שהרפואה הסינית עובדת ברוב המקרים ועשויה לסייע במגוון רחב של נושאים. היא רפואה נהדרת בפני עצמה ועובדת אפילו עוד יותר טוב בשילוב עם הטיפול שאתם כבר מקבלים גם כך מהרופא שלכם. למעשה כיום, הולכות וגדלות כמות ההפניות של רופאים בקופות החולים לטיפולים משלימים.

 

היופי ברפואה הסינית הוא שמדובר ברפואה הוליסטית, לא במובן ?הרוחני? של המילה, אלא במובן הכוללני, כלומר, היא מטפלת במטופל כולו (ולא בבעיה ספציפית אחת), באופן המותאם לו, ולו בלבד. לדוגמא, שני אנשים המגיעים עם כאב ראש שלכאורה נראה דומה וממוקם באותו המקום, בהחלט ייתכן שכל אחד מהם יטופל באופן שונה, שיתאים רק לו. המטפל ברפואה הסינית מטפל באדם ולא באיזשהו סימפטום או מחלה. ואל תשכחו, כאשר אתם מחפשים מטפל מוסמך לטיפול בדיקור וצמחי מרפא, וודא שהינו חבר האגודה הארצית לטיפול סיני מסורתי וכך תוכלו להיות בטוחים שמדובר במטפל שעומד בכל דרישות המקצוע. 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב