דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על מיץ לימון ועל ניקוי רעלים מהגוף 

מאת    [ 15/02/2016 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 3820 פעמים ]

 

דיאטת ניקוי הרעלים באמצעות מיץ הלימון (רפואה סינית) הפכה מפורסמת מאז שביונסה (הזמרת) סיפרה כי הדיאטה הזו מסייעת לה, אך לאמיתו של דבר לא מדובר בדיאטה חדשה אלא על דיאטה הקיימת מעל ל-50 שנה. קיימים אומנם מתכונים וודרכים רבות לאיך הכי טוב לבצעה, אך ללא ספק, מדובר בדרך נהדרת לפירוק הרעלים שהצטברו בגופנו וזאת אף לצד ירידה קלה במשקל. 

הרבה אנשים מתבלבלים בנושא רמת החומציות של הלימון (pH). השאלה היא האם הלימון שומר על רמת חומציות זהה מחוץ לגוף ובתוכו? בואו נעשה סקור עשרה יתרונות לצריכת מיץ הלימון על בסיס קבוע ונעשה סדר בכל הבלאגן. שימו לב- אין מדובר בלימונדה!

מיץ הלימון הינו חומצי מחוץ לגוף(כלומר, pH נמוך מ-7). יש להניח כי אין מדובר בתגלית מרעישה עבור רובכם,  הרי מדובר בפרי מפירות ההדר. יחד עם זאת, בתוך הגוף, רמת החומציות יורדת והופכת לבסיסית כשמיץ הלימון מתפרק ונספג בזרם הדם, ועל כן, רמת ה-pH בגוף עולה (pH בסיסי נחשב לגבוה מ-7). 

מדוע ישנה חשיבות לחשיפת רקמות הגוף לרמה בסיסית יותר מאשר לרמה חומצית?

ידוע כיום שחשיפת התאים לסביבה חומצית פוגעת בתיפקודם ובמבנה שלהם. הקיבה נחשבת לאיבר יוצא דופן לכלל הזה, וזאת משום שמופרשים בה מיצי מרה חומציים שתפקידם לסייע בעיכול המזון. במטרה שתוכל לתפקד כראוי, ובכדי שהיא לא תיפגע מהחומציות הגבוהה השוררת בה, תופעה המוכרת לרבים מאיתנו בשם אולקוס או במינוח המקצועי - גסטריטיס, מרופדת היא בשכבת תאים מיוחדים שמטרתם היא להגן עליה מפני אותה חומציות שעשויה כאמור, להזק לה. 

רקמות גופנו כמו למשל: האיברים, השרירים, התאים והדם, כמו גם המזון, מגיבים ומתפרקים ביתר קלות בתנאי סביבה חומציים. ההבדל העיקרי ביניהם הוא כי מזון מעוכל משמש כאבני בנייה וכדלק לפעילות הגוף, זאת בזמן שתהליך פירוק רקמות הגוף נחשב לתהליך המייצר פסולת רעילה. 

כיצד הופכת הסביבה בגוף לחומצית?

בעקבות דיאטות לא נכונות ואכילה לא מאוזנת העשירה במזונות חומציים או כאלו המעודדים דלקת (כמו שומני טראנס המצויים במאכלים כמו בורקס לדוגמא) רמת חומציות הגוף תעלה. הרפואה הסינית אף טוענת כי לרגשות מודחקים או לא מבוטאים כראוי, כמו גם רגשות שליליים ו/או דפוסי חשיבה שליליים הנמשכים לפרק זמן ארוך, יש השפעה מובהקת על חומציות הסביבה בגופנו. 

מיץ הלימון נחשב אם ככה לחומצי כשהוא מחוץ לגוף, אך הוא משתנה לאחר שפורק על ידי הגוף, וכאמור, הוא הופך לחומר בסיסי, ולכן ניתן להגדירו כחומצי וכבסיסי כאחד. 

מהם היתרונות לטווח הארוך של שתיית מיץ לימון, מהם הסימנים לכך שהחומציות הכללית בגופנו גבוהה מהרצוי, ולמי הדיאטה הזו אינה מתאימה?

עשרת היתרונות בשתיית מים חמים עם לימון כל בוקר

1. עשוי להפחית את כמות הליחה החוסמת בריאות ובסינוסים או במצבים של "ליחה" מחוץ לגוף כמו לדוגמא מוגלה, פצעי בגרות וכו'. 

2. עשוי לסייע בתהליך של פירוק השומנים בדם והצלוליטיס ובכך לסייע בהפחתת משקל, במיוחד אם שותים את הלימון כדבר ראשון בבוקר, על בטן ריקה. 

3. עשוי לטפל במצב ובטיפול בכבד שומני.

4. עשוי לסייע בהפחתת רמת הכולסטרול הרע (LDL) וזאת על ידי הפחתת חימצונו בגוף. 

5. עשוי לסייע לשמירה על העור ועל הזוהר שלו (מבחינה קוסמטית), בנוסף גם על רכותו (לחות בריאה), כל זה במקביל לתמיכה במערכת החיסונית.    6. עשוי לסייע ולטפל במצב של אבנים בכליות.

7. תורם להפחתת התשוקה והדחף למתוק, למאפים ולשאר מוצרים המכילים גלוטן (שכפי שהבנו, יוצרים סביבה חומצית בגוף).   

8. עשוי לסייע בטיהור רעלים בגוף כמו גם להפיכת סביבה חומצית לבסיסית בתוך הגוף. בכך היא מסייעת להלחם במחלות שונות כגון: דלקת פרקים ניוונית ושיגרונית, שינוי צורה (דפורמציה) של מפרקים, השמנת יתר, בריחת סידן, גאוט, טרשת נפוצה, סכרת, הפרעות עיכול, אלרגיות ועייפות כרונית.

9. מזין ומרפה את רקמות הגוף כמו לדוגמא: גידים, רצועות ורקמות חיבור. 

10. מסייע ותומך בנוזלי הגוף וזאת במטרה למנוע את התייבשותם שלא לצורך (הזעות לילה או הזעות יום ספונטניות, הרטבת לילה, בריחת שתן וכו'). הטענה הזו מבוססת על התאוריה של הרפואה הסינית, בת אלפי שנים, הטוענת שלכל טעם מן הטעמים יש את תכונות הריפוי הטבעיות שלו. הטעם החמוץ מצוי בשימוש רפואת הצמחים על מנת לסייע במצבי דליפה לא רצויים של נוזלי הגוף וזאת באמצעות כיווץ וספיחה. 

 

איך ניתן לדעת אם ה-pH בגופכם נוטה יותר לחומצי?

תחילה יש להעביר את מיץ הלימון הסחוט לכוס מים שאליה יש להוסיף מים חמים. במידה ואתם חשים בטעם החמוץ משמעות הדבר היא  שרמת החומציות בגופכם הינה גבוהה. אם אתם לא מרגישים את הטעם החמוץ ואף אם יש טעם של מיץ לימונדה (בלי הסוכר), כנראה שגופכם בריא יותר ורמת החומציות בו, נמוכה (כלומר, אמת בסיסיות גבוהה).

עם הזמן וככל שתתמידו בשתיית מיץ הלימון והמים החמים בכל בוקר, טעם הלימון יפחת ויהפוך פחות ופחות דומיננטי, כלומר, תחושו  פחות ופחות את הטעם החמוץ. 

למי לא מתאים לשתות את משקה מיץ הלימון?

שתיית מיץ הלימון אינה מומלצת לאותם אנשים הסובלים מצרבות או מכיבים בפה, בלוע או בקיבה. זאת בשל העובדה ששתייתו עשוייה לגרום למין תחושה לא נעימה של "שריפה" בזמן הבליעה (וזאת לאור העובדה שעדיין מדובר בחומציות שלא עברה את תהליך הפירוק והעיכול של הגוף).

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב