דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו האני האמיתי? מה תפקידנו בחיים? 

מאת    [ 04/04/2008 ]

מילים במאמר: 214   [ נצפה 6739 פעמים ]

בא מלך האלים ואל הרעם אינדרה, בשם הדוואס (האלים) והאל (או השד) וירוצ'נה, בשם האסוראס (האנטי-אלים, או השדים), אל החכם הגדול (מהארישי), פרג'אפטי, אבי-היצורים, על-מנת לדון עמו בשאלה, מהו האני האמיתי (האטמן); ואגב: זאת לדעת, שהאלים ממש אבל ממש, אינם "כל יכולים", או "עליונים לחלוטין"... כן, הם עליונים על האדם - אבל, בערך כמו שהאדם, עליון(?) על חרקים; כלומר, אולי הוא חזק יותר ו*מאמין* בעליונותו, אבל... הבנתם את הנקודה.

על-כל-פנים, בשלב מסויים סבורים צמד האלילים, שהשתקפות פניהם בכד-המים, היא האני האמיתי; אז עלה בדעתם, שבעצם, אם יחלו ישתנה מראם - אז לא, אין ערך אמיתי, למראה החיצוני. אז סבר אינדרה, שהאני האמיתי, הוא זה, המסתובב בחלומות - בלי קשר לגוף, או זה, הנוכח בשינה חסרת-חלומות - אולם רק בסופו של דבר (מקץ למעלה ממאה שנות-התלבטות - טוב, מה זה כבר בשבילו...), מגיע אינדרה למסקנה, שהאני האמיתי, הוא העצמי המשחק.

כל אחד מאתנו, נכח כאן מיליארדי-מיליארדי-טריליוני-טריליונים של פעמים וישוב עוד לפחות כמספר הזה, בכל פעם ופעם, בגוף שונה לחלוטין ובתפקיד אחר. כי (כמו שנאמר) כולנו רק דמויות בסיפור; התפקיד למפרע, כתוב הוא ותפור. כעת, על כל אחת ואחד מאיתנו לשאול עצמםן, רק שתי שאלות: האחת, מהו תפקידך האישי *שלך*, אותו עליך לשחק, בגלגול-החיים המסויים הזה? והשאלה השנייה, כיצד עלינו להגשים תפקידנו, לשחקו, בצורה הטובה ביותר, על-מנת לעלות במעלה הגלגולים לעתיד טוב יותר, לנו ולרב-היקום כולו.
סופר, משורר, עורך, הוגה-דעות, פובליציסט, אינטלקטואל, מתרגם, רעיונאי ("קופירייטר"), מעצב והומוריסטן רחובותי מקורי ביותר, בעל עמדות שמאלניות אולטרא-רדיקאליות בכל נושא ונושא. בשנים 2005-2007 למדתי, באוניברסיטה העברית - הר הצופים (לימודי הודו, בורמה, רוסיה, פולין ואוקראינה, לשון עברית ומעט בלשנות כללית). יליד-רחובות (1975) והתגוררתי גם בתל-אביב (1998-1999 ו-2001), בבודאפשט (1998), בחיפה (2004-2005) ובירושלים (2005-2007). מרקסיסט, אנארכיסט, נודיסט, דאואיסט, רומנטי מאד, מחבק-עצים ומבטל-מגדר. מאמין בדת הפרדס.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב