דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי מפעלי תעשייה באמצעות קיטור מים 

מאת    [ 11/02/2016 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 1980 פעמים ]

אז כיצד נבצע ניקוי של מפעלי תעשייה באמצעות קיטור מים

כיום מפעלי תעשייה נדרשים למלא אחר שורה ארוכה של נהלים לצורך עמידה בתנאים בסיסיים לקבלת רישיון תפעולי מידי כמה שנים. חלק מהנושאים קשורים לנהלים מקצועיים טכניים כמו אלו העוסקים בתפעול השוטף של מכונות הייצור עצמם, ונוספים אליהם גם נהלים לפיקוח על שיטות עבודה וכוח אדם, נהלים לשמירה על בטיחות, ונהלים לגבי ארגון המרחב במקום העבודה. הקפדה על ניקיון עם קיטור מים ועל התקינות אמצעי תברואה נכנס ברוב המקרים תחת ההגדרה האחרונה, אשר תורמת לבריאות ורווחת העובדים במקום ולעיתים משפיעה גם על אישורי מכירה של מוצרי המפעל לציבור הלקוחות.

אז קיטור מים לתעשייה עובד

שימוש בשיטת ניקוי באמצעות קיטור מים מקובל בתחום של התעשייה, וכן של מיכון תעשייתי או חקלאי. במסגרת זו נעשה שימוש בקיטור מים לצורך ניקוי של מכונות משטחים ופסי ייצור במפעלי תעשייה. חשוב לנקות את המכונות אשר משמשות את פס הייצור זאת עקב החשיבות שבעמידה בנהלים ותקנים מחמירים של ניקיון שנקבעו על ידי הגורמים הרגולטוריים שמפקחים על אופן הפעילות של הייצור ואיכות המוצרים שנוצרים בו.

במפעלים מסויימים שימוש עם קיטור מים ישמש כאמצעי לניקיון מהיר וקל עבור הכנת פס הייצור להמשך הפעילות שלמחרת, ובמקרים אחרים הוא אף ייחשב כקריטי וחיוני להמשך התפעול התקין של המפעל, כמו באולמות של מפעלים אשר שייכים לתחום של תעשיית המזון, התרופות, או לחילופין תעשיית הפלסטיק והגומי אשר מחייבות ניקוי יסודי ואגרסיבי בכל אימת שנוצר אילוץ לעצור את פעולת מכונות הייצור ולפני הפעלה שלהן מחדש.

מפעלים רבים בתחומים אלו אמנם נוהגים לתפעל את פעילות הייצור בשטחם לאורך משמרות שמתפרשות על פני טווח של 24 שעות, בכדי שלא לעמוד בפני אובדן של חומר ופיגור בלוח הזמנים של הייצור שנעשה בהם, וזאת במיוחד בתעשיות אשר חיוניות שתוארו כאן להמשך פעילות עסקית של לקוחות עסקיים שתלויים בקבלת האספקה מהם. אך במציאות נוצרים מצבי חירום או קלקול של אחת המכונות אשר עלול להשבית את עבודתה לזמן מה, כך שניקוי אגרסיבי שלה באמצעות קיטור מים עשוי לתרום לחזרתה לפעילות מוקדם ככל האפשר.

קיטור מים לבתי מלאכה

בעולם הרכב והמיכון החקלאי ניקוי באמצעות קיטור מים יכול לסייע רבות למלאכת הניקיון הדרושה לתפעול תקין של כלי רכב פרטיים או כבדים. בתחום החקלאי ניתן לנקות במהירות טרקטורים, עגלות משא לנשיאת יבולים ותוצרת חקלאית, משטחי עבודה של פריקה או טעינה, שטיפת ג'יפים שחזרו מלאי בוץ מהשטח, או משאיות שהתלכלכו בחלקן החיצוני או הפנימי, כמו בתוך ארגז המטען שבו הובילו סחורה שנשפכה או הכתימה אותו במהלך הטעינה או הפריקה. שימוש נוסף שנעשה בקיטור מים לצרכי ניקיון קל ומהיר ניתן לראות במכונים לשטיפת רכבים אוטומטיים או של שטיפה ידנית, ניקוי חניות, ניקוי מכונות שעשויות ממתכת או מפלסטיק עמיד, ניקוי צמיגים, סילוק גריז שנפוץ לשימוש במוסכים ממשטחי העבודה, וכן ניקוי שלדות של מכוניות שמגיעות לקבל טיפול במוסך ושטיפתן בקיטור בתום הטיפול כחלק מהשירות לשם הסרת כתמי גריז או שמן שהכתימו את המרכב החיצוני של הרכב. וכן ניקוי מכונות של ייצור וחיתוך שבהם משתמשים בסדנאות עבודה קטנות כמו לדוגמא בנגריה או במסגרייה. 

 

נאור גל ים


סמנכ"ל שיווק 


חברת אלרז מכונות ניקוי מתקדמות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב