דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבעת הדיברות לכתיבת תוכן שיווקי או מידעי לאתר או לעסק - אסטרטגיה לכתיבת תכנים. 

מאת    [ 08/02/2016 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2882 פעמים ]

ארבעת הדיברות לכתיבת תוכן שיווקי או מידעי

במידה ואתם בעלי אתר אינטרנט, בלוג או מפרסמים את המאמרים והתוכן שלכם באתרים כמו "מאמרים", אני בטוח שאחת ממטרות הדגל שלכם היא ללכוד את עיני הגולשים באתר לתוכן שלכם, ואף לגרום להם לקרוא ולהתעניין.

ישנה אסטרטגיה (או שיטה) לא מסובכת לכתיבת התכנים בצורה בה הגולשים יתעניינו במאמר שלכם ואף ימשיכו לקרוא אותו עד הפסקה האחרונה.

מחקר מדעי

מחקר מדעי, אשר בחן את יכולתם של כ100 מועמדים שונים לקרוא ולנתח מאמרים וכתבות הבחין כי לאחר 1700 מילים (בממוצע) של קריאת המאמר הקורא מאבד את העניין בתוכן, ומתחיל לרפרף - לא משנה כמה חשוב המאמר עבורו, ולעיתים גם בורח למאמר הבא או יוצא מהאתר / בלוג בו פורסם התוכן.

עפ"י המחקר, קריאה ממוצעת של מאמר עשיר (1000 עד 2000 מילים) עשויה לקחת בין 6-9 דקות, אשר לאחר מכן הגולש "מתעייף" וממשיך למאמר הבא ומחליט שקרא מספיק.

החוק הראשון בכתיבת מאמרים ותכנים - חוק היסוד

היו ענייניים - הקורא שלכם אינו מחפש מאמר משעמם וארוך אשר עוסק בנקודה אחת, דאגו להרחיב ברמה הסבירה על אותו נושא בו אתם עוסקים, ולא לגלוש ליותר מידי כיוונים אחרים בכתיבת התוכן.

מחקר נוסף - יכולת ההבנה

מחקר מדעי נוסף שנערך על אותה קבוצה, קבע כי כאשר מאמר מחולק לפסקאות וכותרות מוגדלות מובן עד פי 5 מאותו מאמר ללא חלוקה לפסקאות וכותרות באופן מסודר.

החוק השני - חלקו את המאמר לנושאים ופסקאות

חלקו את המאמר שלכם לנושאים, כתבו כותרות בצורה מסודרת, היו היררכים (כתבו לפי סדר הדברים - כרונולגיה), חלקו את המאמר לפסקאות באופן מסודר.

מחקר שבוצע בישראל

מחקר שבוצע ע"י האוניברסיטה העברית על אחד מאתרי החדשות הגדולים בישראל, השווה את הכותרות של הכתבות באתר מול כותרות יבשות יותר, ובחן את תשומת הלב של הקוראים כלפי כל אחת מהכותרות.

כלומר, כתבה שנכתבה על כמות המשקעים בחורף שכותרתה הייתה "חורף כזה לא ראינו כבר 21 שנים" משכה את תשומת לב הקוראים הרבה יותר מאשר הכותרת "החורף הנוכחי הארוך ביותר ב21 השנים האחרונות" - כלומר, כאשר השתמשו בכותרת אשר יוצרת הזדהות עם הגולשים, ושימוש בשפה "שיווקית יותר" הגולשים נקראו לכתבה במהירות רבה יותר מאשר סוג הכותרת "היבשה" מנגד.

החוק השלישי - כתבו כותרות מעניינות

חוק חשוב מאוד בעת כתיבת מאמר או תוכן, דאגו שהכותרת שלכם תהיה מוקד לתשומת לב, השתמשו באלמנטים כמו גוף ראשון "אנחנו, ראינו, שמענו" וצרו הזדהות עם הקוראים, השתמשו בביטויים מעוררים כמו "מדהים! מוזר! נוראי! מושלם!" אשר יעוררו את תשומת הלב של הגולש אשר מזהה מילים המיצרות סקרנות.

החוק הרביעי - והמסכם

יחד עם זאת מומלץ מאוד לעבוד בקפידה גם לפי החוק הרביעי שלבי כתיבת התוכן - הגייה, דאגו לכתוב את התוכן שלכם בצורה נכונה, השתמשו בפסיקים, נקודות, חלקה לפסקאות, ירידת שורה במקומות המתאימים והימנעו משגיאות כתיב - שגיאה כתיב בודדת במאמר יכולה להבריח את הקורא או לגרום למאמר לאבד לפחות חצי מערכו.

מאמר זה נכתב על ידי אסף כורם - מנהל תוכן בשירות הקמת האתרים פריסייט, אשר מאפשר ניהול והקמת אתרים בחינם באמצעות מערכת מתקדמת לניהול תכנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב