דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איילת זורר והסכסוך המתוקשר מול גולברי 

מאת    [ 08/02/2016 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 3912 פעמים ]

הדוגמנית המפורסמת, איילת זורר, הגישה תביעה נגד רשת "גולברי", זאת בעקבות הפסקת ההתקשרות עמה כדוגמנית הבית של הרשת ("פרזנטורית"), לאחר כ- 11 שנים. לטענתה, היא "נפגעה עד עמקי נשמתה".

אמנם איננו יודעים מה פרטי ההסכם שיש ביניהם, ונהיר שלאמור בו יש חשיבות מכרעת למחלוקת המשפטית, אולם לצורך מאמר זה נניח שההסכם הינו לתקופה בלתי קצובה, ולחברת גולברי מותר במסגרת ההסכם לסיים את ההתקשרות בכל עת שתחפוץ.

במידה וההסכם לתקופה בלתי קצובה, בתי-המשפט כבר הכריעו, כי הסכם כזה ניתן לביטול על ידי כל צד, ובלבד שניתנה הודעה על כך זמן סביר מראש [ע"א 4309/06 בשארה ורור בע"מ נ' גלידת ויטמן בע"מ (17.6.2008)].

מהו פרק הזמן הסביר שהיה במקרה שלפנינו? - על זה ניתן לקיים מאמר נפרד, אולם ככל הנראה סוגיה זו אינה חשובה, שכן זורר אינה מלינה על שלא ניתנה לה התראה, אלא מלינה על עצם ביטול ההסכם.

הדוגמנית מלינה כי היא "נפגעה עד עמקי נשמתה", ולפיכך נשאלת השאלה האם בכלל היא היתה אמורה להיעלב? האם היה מוצדק (ויש שיטענו גם מוסרי) לסיים את ההתקשרות רק בגלל המראה החיצוני?

מצד אחד, מצופה שהיא תיעלב. כל אדם שמתברר לו שהוא נראה פחות יפה מבעבר, אך טבעי כי יחוש אי-נעימות מידיעה זו. מצד שני, היא לא אמורה להיעלב. היא כיום בת 46, הגיל לצער כולנו נותן את אותותיו, ולכן היא יכלה לצפות שמתישהו תופסק ההתקשרות עמה מסיבה זו. יש שיאמרו שהיא אפילו צריכה להודות לחברה על כך שהיא היתה דוגמנית הבית בגיל כה מופלג, שכן מרבית הדוגמניות עוזבות את עולם הדוגמנות בגיל צעיר בהרבה.

לדעתי הדוגמנית אינה צודקת, במידה ועל-פי ההסכם ביניהם מותר לחברה להפסיק את ההתקשרות בכל עת. הדוגמנית נמצאת בשוק מסוים, הקרוי "עולם הדוגמנות", וזה יהיה חוסר תום לב מצדה להלין על המגרעות שיש בשוק הזה, אשר היו ידועות לה שנים רבות.

זורר מדגמנת עשרות שנים, והיא ידעה היטב שמקצוע זה אינו מקצוע שעובדים בו עד גיל הפנסיה. לפיכך הטענה שלה, כפי שצוטט בכתב התביעה, לפיה "הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת", אינה כנראה טענה טובה, כי מדובר בעבודה הידועה כעבודה זמנית. חשוב גם להדגיש, היא סיימה את עבודתה בגיל 46, שנים רבות מעבר למקובל.

כל מערכת חוזית נעוצה ביחסים כלכליים הדדים, שיש לצד אחד ואין לצד השני. לחברת גולברי יש ממון, ולפיכך הוא זקוק לאיילת זורר, שיש (לדעת החברה) פנים מרשימות. והיא מנגד, זקוקה לממון של חברת גולברי.

כאשר אחד הצדדים סבור כי הצד השני לא מספק את השירות המצופה ממנו, אך טבעי שההסכם יבוא לקצו, אם ההסכם מאפשר זאת. אין זה חוקי, מוצדק או אפילו מוסרי, לכפות על אדם תשלום מבלי שהוא מקבל לדעתו תמורה ראויה.

לדוגמנים ולשחקני כדורגל יש מכנה משותף, והוא שהם יודעים שהם נמצאים במקצוע שבפירוש הוא לתקופה קצרה יחסית בחייהם, כי בשני המקרים המצב הגופני שלהם, הוא הגורם להפסקת ההתקשרות עמם. לפיכך כפי ששחקן כדורגל אינו נשאר שחקן מקצועי עד גיל הפנסיה, הדבר נכון גם זורר ויתר הדוגמנים.  

לא ברור מהי העילה, אשר מכוחה זורר סבורה לפיצוי. מהנסיבות הידועות, היא לא הוטעתה ע"י חברת גולברי, או אפילו לא ניתן לה מצג שווא. סיום ההתקשרות עמה היה לאחר כ- 11 שנים, זמן רב מאוד לכל הדעות, ולכן ככל הנראה היא אינה רשאית לכאורה לטעון שצפתה תקופת התקשרות ארוכה יותר. 

עו"ד לירון צבי קניג
משרד עו"ד לירון צבי-קניג מטפל בתחומי ההוצאה לפועל, פינוי מושכר, תביעות חוזיות, פירוק חברות והרמת מסך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב