דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור כיור מטבח? | כלים סניטארים 

מאת    [ 07/02/2016 ]

מילים במאמר: 1002   [ נצפה 1750 פעמים ]

הפונקציה הבסיסית ביותר של הברז במטבח היא להזרים מים חמים ומים קרים בשביל שטיפת כלים, מזון, וידיים. מעבר למילוי תכלית זאת, כיור המטבח הינו שחקן מרכזי בעיצוב, והוא מגדיר את המטבח שלכם מעבר למה שייתכן וחשבתם.

עם כל העיצובים החדשים והישנים שמציפים את השוק, ביחד עם גימורים שונים, טווח רחב של סגנונות הרכבה, והאופציות האינסופיות שניתן למצוא "שם בחוץ", קל להרגיש המומים כשמגיע הזמן לבחור ברז חדש. להצטייד באינפורמציה בסיסית זה משהו שעוזר לרוב האנשים, ועל כן, אנו מציגים בפניכם דברים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הברז במטבח.

סגנונות הרכבה כיור מחובר לברז

קיימים עיצובים רבים ומגוונים לברזים המגיעים באיחוד עם כיור במטבח, למרות שרמת ההתאמה ביניהם אינה תמיד מושלמת. אם כבר יש לכם כיור, בדקו כמה חורי הרכבה יש לו. ברזים חדשים יכולים להגיע עם יחיד, זוג, שלושה, ואפילו ארבעה חורי הרכבה. כשאתם מחליפים ברז קיים באחד שיש בו פחות חורי התקנה, חפשו ברז חדש שמגיע עם צלחת מוצמדת (צלחת סיפן בסיסית) כדי לכסות את הבולעניים המיותרים. זה יהיה יותר ממספיק עבור רוב הכיורים הסטנדרטים בימינו.

יתרונות

זוהי אופציה נהדרת אם אתם מעוניינים בעדכון מהיר למטבח שלכם ורוצים להמשיך להשתמש בכיור הנוכחי מבלי לקנות חדש.

חסרונות

הכיור יגביל את סוג הברז שהנכם יכולים לרכוש.

ברזי שיש

אלה הם ברזים המתחברים לשיש או לשטח שמבסיס לכיור, ולא לכיור עצמו. כלומר, הם מחוברים למשטח העבודה. לפני שאתם מחוררים דבר מה כדי להתקין ברז מסוג זה, וודאו כי הוא מגיע מספיק קרוב למרכז הכיור, או שתסבלו מנזילות והשפרצות מים שאינן נוחות.

יתרונות

ברזים שכאלה מספקים מראה חלק ומושלם, ומתאימים במיוחד לטבחים מודרניים. אך הם באים בסגנונות שונים, כך גם אם הלכתם על עיצוב יותר קלאסי, ישנם אופציות עבורכם.

חסרונות

ברזים אלה תופסים מקום על השיש. כמו כן, אם אינם מותקנים כראוי, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הצטברות מים, לכלוך, וזוהמה, בין הברז לקיר.

קירות ברזים

היזהרו בעת ההתקנה של ברז קיר. אלה הם ברזים המתחברים ישירות לקיר ויש צורך לקדוח עבורם. מרחק הזרם של המים תלוי בכמה וכמה גורמים, כגון סוג הברז, לחץ המים בבית, והצורה של הברז. ברזים אלה יכולים גם להיות לא נוחים עם כיורות כפולים, שמאוד פופולאריים בארץ היום.

יתרונות

ניקיון הוא פשוט ביותר מסביב לברזים אלה.

חסרונות

עבור אנשים שגרים באקלים קרים, ברזים אלה קופאים ביתר קלות בהשוואה לברזים אחרים, והם זקוקים לבידוד איכותי. שרברבים הבאים לטפל בברזים כאלה זקוקים לקל את המרווחים בין הקיר לברז באופן מדויק ביותר כדי להימנע מנזק לביתכם. ישנם קירות שצריך להרוס במידה וקורה משהו לברז וצריך להחליפו.

ידית הברז ידית יחידה

לרוב הברזים יש ידית אחת שניתן לסבוב עם או נגד כיוון השעון, למעלה או למטה, ובעזרה לשלוט גם בעוצמת הזרם של המים וגם בטמפרטורה.

יתרונות

ידיות כאלה דורשות רק חור אחד במבנה הברז, הם נוחים, ומשאירים יד אחת בנויה בזמן התפעול. לעיתים קרובות נמצא למצוא אותם בשלל עיצובים שונים, הן קלסיים והן מגניבים, ואפשר אפילו להתאים את העיצוב שלהם ליתר המטבח.

חסרונות

יש הטוענים כי התאמת הטמפרטורה הרצויה היא פחות מוצלחת מאשר ברזים עם שני ידיות.

ברזים עם ידיות כפולות

ברזים עם ידיות כפולות לרוב דורשים מינימום של שלוש חורים בשביל התקנה. המגוון הרחב של ידיות הופכים אותם ליותר וורסטיליים עבור המטבח שלכם.

יתרונות

כל ידית בברז דו ידיתי היא בשביל מים אחרים – אחד עבור מים חמים ואחד עבור מים קרים, כך שאפשר להתאים את טמפרטורת המים באופן הרבה יותר מדויק מאשר עם ברזים אחרים.  אם אחת הידיות מתקלקלת, השנייה לרוב נשארת שימושית עד שתתקנו אותה. ידיות כאלה באות בשלל סגנונות שונים.

חסרונות

ממש לא נוח להשתמש בכאלה ידיות כשהידיים שלכם מלוכלכות או מלאות, וכיום בר עם שתי ידיות הוא פחות פופולרי ממה שהיה פעם.

ברזים נטולי ידיים

הפעלת זרם המים בברזים ללא ידיים מופעלת על ידי סנסורים (חיישנים). שימו לב שיש ידית בצד, המאפשרת לכם להתאים את הטמפרטורה וקצב זרימה.

יתרונות

אין צורך בידיים! סוגי הברזים האלה פועלים בעזרת חיישן המזהה מגע אור (חלקם מופעלים על ידי תנועה) שפותח את השסתום. הם מעולים במיוחד לידיים ולאנשים עם דלקות פרקים. בנוסף, יש להם את היתרון של כיבוי באופן אוטומטי, שחוסך יעיל בבזבוז מים. אתם גם לעולם לא תאלצו לדאוג שהכיור יעלה גדותיו.

חסרונות

אין דרך להתאים את הטמפרטורה או את זרימת המים דרך מצב המגע, כי יש לעשות זאת באופן ידני, וחלק מהאנשים מוצאים את זה מעצבן ביותר. כמו כן, ברזים אלה מחייבים שינוי סוללה מדי כדי שהחיישן ימשיך לעבוד.

חומרים וגימורים

כרום, ניקל, ניקל מוברש, נחושת ממורקת, ברונזה שמן משויף פלדה, לבנה, שחורה ונירוסטה הם חלק מהגימורים והצבעים סטנדרטיים. זכרו כי גימורים  מיצרנים שונים לא יכולים להיות בדיוק אותו הדבר. זה רעיון טוב אם אתם מתכננים לקנות ברז  ואבזרים כגון  תרסיס יד או מתקן לסבון מאותו האוסף כדי להבטיח התאמה טובה.

סגנון

האם יש לכם מטבח שהוא אלגנטי ועכשווי, או אחד שמזכיר מטבח של בית חווה? סגנונות נעים בין מדויקים היסטורית לבעלי פרטים פשוטים, קווים נקיים, קימורים או זוויות של 90 מעלות. לפעמים יש פריט אחד שישנה לחלוטין את המראה של המטבח שלכם ויבטא את הסגנון המועדף עליכם. כאמור, האפשרויות הן אינסופיות. אבל עד שאתם מוכנים לבחור את הסגנון, סגנון המטבח שלכם צריך להיות כבר מושרש בראשכם, וזה יסייע לצמצם את האפשרויות. לעבוד עם המעצב שלכם לכיוון הטוב ביותר עבורכם.

מחיר ואיכות

רוב הברזים משתמשים במחסנית, כדור שסתומים, או דיסק קרמי. ברז עם שסתום של דיסק קרמי וחומרים כגון נירוסטה או מוצקים אחרים יהיה יותר עמיד ויעלה יותר מברז עם רק חלקי פלסטיק בתוכו.

מד טוב לאיכות של ברזים וחלקים נלווים הינו המשקל. אם אתם לא בטוחים אם מה שבידכם הינו באמת נחושת מוצקה, הרימו אותה. היא תהיה כבר יותר מפריטים אחרים הנמצאים סביבכם.  מוצרי נחושת עמידים ומחזיקים זמן רב, ודורשים הכי פחות טיפול ותחזוקה, במיוחד אם אתם גרים באזור בו המים הם קשים ומלאים במתכות. כפי שאתם כנראה כבר מדמיינים לעצמכם, ברזי נחושת הם הברזים הכי יקרים.

למרות מחירם המושך, ברזים זולים הינם לרוב זולים בגלל שהחלקים שלהם עשויים מפלסטיק, וברזים עם פלסטיק בפירוש אינם מחזיקים מעמד זמן רב. כשאתם מחשבנים את עלות השרברב שתאלצו להזמין לעיתים תקופות והקנייה המחודשת שתאלצו לבצע באופן קבוע, סביר למדי שההוצאות שלכם יהיו גבוהות מאשר אם הייתם רוכשים ברז איכותי יותר מלכתחילה.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב