דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריצוף הנכון | ריצוף לבית 

מאת    [ 07/02/2016 ]

מילים במאמר: 903   [ נצפה 2499 פעמים ]

בחירת הריצוף הנכון עבור חדר מסוים בבית שלך עלול להראות כמו החלטה מרתיעה. זה תהליך שמשלב הטעם האישי שלך עם מחשבה זהירה לגבי הפרקטיות אחרי הכל, זה משטח שאת/ה, בני המשפחה והחברים שלך ילכו, יעמדו, וישבו בו, והילדים שלך ישחקו ויגדלו בו. אבל לשאול את עצמך כמה שאלות מפתח בתחילתו של התהליך יעזור להפחית את הדאגה שלך, להקל על הבחירה שלך ולמקסם את שביעות רצונך לטווח ארוך עם הרצפה החדשה שלך.

שאלות לגבי הקיר

מה גודל המשפחה שתשתמש בחדר באופן קבוע, וכמה תנועה תהיה על הרצפה? נוכחות ילדים בהחלט יכולה להכריע את האופציות, ואת ההחלטות לגבי סוג הרצפה. יש לך חיות מחמד כלשהן? האם הרצפה חשופה ללחות באופן קבוע? באיזו תדירות יש לנקות את הרצפה? כמה זמן את/ה מקווה ומצפה שהרצפה החדשה שלך תחזיק מעמד?

מטבחים

לריצוף מטבח, עמידות וקלות לניקוי הם הקריטריונים העליונים. בחירות מוצלחות הינן לינוליאום, אריחי קרמיקה - שהם נפוצים מאוד - ועץ. לינולאום הוא זול ומספק משטח קל לניקוי, ומגיע בעיצובים רבים. אריחי קרמיקה הם אפילו טובים יותר. בנוסף להיותם קלים לתחזוקה ושמירה וזמינותם במגוון עצום, הם מציעים עמידות מעולה, עמידים לרוב הנזקים, סימני מכות ושריטות. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לזכור לגבי אריחים. הראשון הוא שאם מותקן על רצפה שיש תנועה מבנית, אריחי קרמיקה נוטים להיסדק. אז אם הבית שלך הוא מאוד ישן, זה כנראה רעיון טוב להחליף את התחתית שלך בזמן שאת/ה מתעסקים בזה. נקודה שנייה ששווה לחשוב עליה, במיוחד אם המשפחה שלך כוללת ילדים או כל אדם עם צרכי בטיחות מיוחדים, היא שאריחים חלקים יכולים להיות מאוד חלקלקים כאשר הם נרטבים, כך שייתכן שירצו לשקול כאלה עם משטח מחוספס.

ואז יש לנו עץ. בעוד שכמה מרגישים שזה בחירה יוצאת דופן עכשיו שיש אפשרויות ריצוף שונות ומגוונות, אני באופן אישי חושב שעץ הוא בחירה מצוינת עבור המטבח. כולם בסופו של מבלים הרבה זמן במטבח, ורצפות עץ יכולות להוסיף הרבה "ביתיות" למטבח. במקביל, עץ הוא גם טוב בהתמודדות עם נפח התעבורה הגבוה. תזכורת חשובה מאוד: בעת התקנת ריצוף עץ במטבח, אנא לוודא שהוספת גימור מגן טוב, כגון פוליאוריטן, כדי להתגונן מפני סוגים רבים של לחות שבהכרח עושים את דרכם אל רצפת המטבח.

חדרי אמבטיה

אפילו יותר ממטבחים, חדרי האמבטיה כמובן חוטפים הרבה לחות. לינולאום, קרמיקה, אבן גיר, שיש וגרניט הינם אפשרויות פופולריות ופונקציונליות עבור הריצוף, מגיעים עם מגוון של מחירים שונים ודורשים רמות שונות של מומחיות להתקנה. עבודה עם אריחי קרמיקה או אפילו ויניל הינה קלה יחסית, ובעלי בתים רבים צריכים להיות מסוגלים לעשות את זה בהצלחה בעצמם. אריחי קרמיקה נראים נהדרים ומספקים עמידות מעולה, אך הם אינם זולים. ואם אתם צריכים לבחור ללכת עם חומרים יותר מאתגרים ויקרים כגון שיש, תאלצו לשכור את שירותם של אנשי מקצוע. כיום יש פורטלים רבים מהם ניתן לראות, להתרשם ואפילו לקרוא חוות דעת מלקוחות, כך הסירו כל דאגה מליבכם, הסיכוי ליפול הוא מינורי ביותר.

אזורי מגורים

ריצוף ליתר החלל של הבית שלכם הינו באמת עניין של העדפה וטעם אישי. יש אנשים שאוהבים אריחים באזורי המגורים שלהם, קצת עצים, שטיח או שניים, ויש אנשים שאוהבים את הכל בחר. אריחים מציעים מגוון כמעט בלתי מוגבל של תבניות וסגנונות, מהפשוט  ועד האקזוטי, המאפשר לאריחים לתת לחדר תחושה מאוד יצירתית או אקזוטית. מצד השני, אריחים יכולים להרגיש קרים וקשים מתחת לרגליים, ולכן הם לא יכולים להיות הבחירה הטובה ביותר אם אתה מחפש משהו קצת יותר נעים. יש ריצוף עץ יופי טבעי ואלגנטיות, מרגישה חמה יותר וקלה יותר על הרגליים ועל הגב. זה כתם עמיד, עמיד לכתמים, ומציע צדדיות לטווח ארוך, וניתן לשיופים ושיפוצים.

קיימים בפניכם מספר אפשרויות שונות כאשר מדובר בריצוף קשה או קשיח העשוי מעץ. האלון הוא הפופולרי ביותר, בעוד מייפל, ליבנה, אורן וגם נמצאים בשימוש נרחב. עצים אלה מגיעים בטווחי מחיר די רחבים שמאפשרים מגוון עצום של איכויות שונות, כך שיש לכם שליטה מסוימת הן על העלות והן על המראה של רצפות העץ, החל מלוחות עם שפע של אי סדרים ("סימני אופי") ועד ללוחות שכמעט אחידים לחלוטין - וכמובן שהמחירים בהתאם.

רוחב העץ

בחירה נוספת שתשפיע על המראה הכללי של הרצפות שלך היא הרוחב של הלוחות בפועל. ריצוף רצועת המונח מתייחס לקיצוצים צרים של יער, בדרך כלל על 2 3/4 אינץ 'ברוחב או פחות, ואילו ריצוף קרש מתייחס ללוחות רחבים יותר, עד כ-7 אינץ'. זכרו כי יש מקומות בהם חובה להימנע מריצוף עץ כגון במרתפים, היות ושם יש הצטברות נוראית של לחות שתגרום ללוחות העץ שלכם להירקב. אם אתה רוצה את המראה של רצפות עץ במרתף מוגמר, למשל, עדיף לך עם רבד עץ. חומר זה הוא עשה עם ליבה רב-רובדי שכבות מעל עם עץ, אשר עמידה יותר בפני התרחבות והתכווצות מאשר מעץ מלא. ולבסוף, יש שטיח. במונחים של חמימות ואינטימיות מוחלטת, שטיח הוא כנראה הכי טוב שקיים. זה נהדר במיוחד לחדרי שינה וכל מקום בהם אתם וילדכם תרצו להסתובב יחפים.

שטיחים

שטיח מספק גם בידוד מסוים מבחינת הסאונד, כך שאתם יכלים להרעיש כרצונכם בחדר עם שטיח מקיר לקיר, והוא מבודד מהטמפרטורה הקרה של עונת החורף. שטיחים מגיעים במגוון רחב של סגנונות, ערימות, ועלויות. אם אתם מעדיפים צמר קלאסי או אפילו ניילון עמיד, כל מה שעליכם לעשות הוא את שיעורי הבית שלכם מראש. זכרו שאיפות ועוברי של גריות שווים בחשיבותם כמעט כמו השטיח, וקבעו מה תוחלת החיים לה אתם מייחלים בשטיחים שתרכשו.

בחירת רצפה לבית היא בחירה גדולה ולא קלה, אך אין סיבה להכנס ליתר לחץ בשביל זה. תכננו קדימה, שאלו את עצמכם את כל השאלות החשובות – והלא חשובות – מראש: מי ישתמש בחדר, מה תהיה האווירה, איך ישתמשו בחדר, מה יהיו הרהיטים שתדחפו לחדר, כמה זמן הייתם רוצים שיעבור לפני שתאלצו לחדש את הרצפה, ועוד. וכמובן, כמה אתם מוכנים להשקיע כלכלית. אחרי שתעשו זאת, תהיו בדרככם לקטוף את הרצפה המושלמת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב