דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה - כיסוי מקיף ומגבלותיו 

מאת    [ 03/04/2008 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3549 פעמים ]

פוליסת ביטוח דירה, כוללת למעשה שני חלקים ביטוח מבנה, וביטוח תכולה. לעיתים מוטלת חובת הביטוח דירה על השוכר, דבר שעשוי לייקר את דמי השכירות החודשיים. ביטוח מבנה חל על חלקים קבועים בבית כגון: מתקני הסקה, דוודים, מערכות סולריות מתקני טלפון וחשמל השייכים למבנה הדירה, כל החלקים הקבועים במבנה הדירה או שמחוברים אליה חיבור קבוע. ניתן להרחיב את כיסוי הדירה גם לערך הקרקע עליו יושב הנכס. הביטוח מכסה כמו כן נזקי התלקחות אש, התפוצצות הדירה, ברק, רעם, עשן (כאשר מדובר באירוע חריג ולא נזק הנגרם מעשן הקיים באופן קבוע), פריצה, גניבה, שוד, נפילת כלי טייס, נפילת חפצים ממקום קבוע, רעד על-קולי הנגרם על-ידי כלי טייס. נזקים שנגרמו בזדון וכדומה. ניתן להוסיף הרחבות לפוליסה תמורת תשלום נוסף המכסה נזקי כלפי צד ג', ביטוח עבור עובדי משק-הבית (לא כתחליף לתשלומים לביטוח לאומי), נזקי צנרת, ביטוח תכשיטים ודברי ערך אחרים כנגד שבר או אבידה, אחזקה ותיקון למכשירי חשמל, תאונות אישיות, ביטוח רכוש כנגד טילים (מכסה את ההפרש בין הפיצוי של מס רכוש לערך המוצרים כחדשים וכן עבור תכשיטים ודברי ערך שאינם מכוסים על-ידי מס רכוש) ועוד. בכל מצב של רכישת היטוח דירה יש להתייעץ עם מעריך מומחה כדי למנוע ביטוח חסר, מצב בו הפיצוי אינו מכסה עבור כל הנזק, או לחלופין ביטוח יתר, מצב בו דמי הביטוח גבוהים מידי ואינם מצדיקים את סכום הפיצוי המשולם עבור הנזק. יש לזכור כי קיימות פוליסות ביטוח שונות עבור ביטוח תכולה וביטוח מבנה בהתאם לשיקולי כיסוי הביטוחי המונהגות לכל חברת ביטוח בנפרד. לכן קיימים סייגים למה שחברת הביטוח מוכנה לבטח, לכן מומלץ להתאים את פוליסת הביטוח המתאימה לצרכיכם. ביטוח תכולה עם פיצוי בשיטת ערך כינון יקר יותר מביטוח בשיטת ערך שיפוי.
ערך כינון הוא קבלת ערך המוצר שנפגע עבור רכישת מוצר זהה וקבלת ההחזר תמורת הצגת קבלה מקורית. ערך שיפוי הוא קבלת ערך המוצר שניזוק בעת גרימת הנזק, הפיצוי בשיטה זו מהיר יותר.
ישנם אמצעים מגוונים להקטנת עלות הביטוח והן באמצעות הגדלת סכום ההשתתפות העצמית; רכישת ביטוח מבנה באמצעות משכנתא; הצטרפות לקולקטיב ביטוח (דרך מקום העבודה למשל); אי הכללת נזקים קטנים. שוכר דירה עלול להיות נתבע על-ידי חברת הביטוח אם המשכיר לא קבע את זיקת השוכר לנכס בפוליסה.
חברת הביטוח לא תכסה נזקים הנגרמים מפעולות במקרים הבאים:
מלחמה, ופעולות עוינות של אויב זר, נזקי טרור(יש לזכור כי מס רכוש מבטח חלקית ומפצה עבור נזקי טרור אך ניתן להגדיל את סכום הביטוח במשרדי מס רכוש), כמו כן ניתן לרכוש אצל המבטחים הפרטיים פוליסת ביטוח נגד נזקי טרור.
הביטוח אינו מכסה נזקי מרד, התקוממות צבאית או עממית, מהפיכה. כמו כן אין הביטוח מכסה נזקי קרינה מייננת, תהליכים גרעיניים, זיהום רדיואקטיבי, פסולת גרעינית או חומר גרעיני.
הביטוח אינו מכסה גם נזק תוצאתי הנגרם מנזק לדירה, כמו אובדן שעות עבודה, אך למעט אובדן שכר דירה המוכר בעת רכישת ביטוח דירה.
הביטוח אינו מכסה נזקי החרמה או הריסה של מבנה כתוצאה מהחלטת ממשלה, עיריה, רשות מקומית, צבא או אדם הפועל על-פי חוק.
הביטוח אינו מכסה גם מקרי שבר תאונתי הנגרם לחפצים שאינם כלולים בביטוח תכולת דירה ואשר הם בעלי ערך רב, אך ניזוקו כתוצאה מתאונה. הכיסוי לצרכי תכולת דירה אינו מכיר בנסיבות אלה בכיסוי זה.
כמו כן לא יפוצו מקרים חריגים אשר אינם מכוסים וכתובים בפוליסת הביטוח מראשיתה בשל הרחבת הפוליסה או בגרסתה המקורית.
ביטוח דירה
הכותב רונן סלע הינו מנהל אתר ביטוח דירה הכלל הראשון







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב