דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדל''ניסט מתחיל - קבל את מדריך מונחי היסוד בנדל''ן 

מאת    [ 27/01/2016 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1456 פעמים ]

אחד מאפיקי ההשקעות הפופולריים כיום הוא השקעה בנדל"ן. היום, כולם רוצים וחולמים על השקעת נדל"ן כזו או אחרת, אם זה רעיון מהפכני לבניית מגדל פאר במרכז העיר, או אפילו דירה קטנה להשקעה. אולם כמו בכל תחום, על מנת להצליח דרושה היכרות עם כל הפרטים החשובים, כולל המונחים שמאופיינים עם ענף זה, על משמעותם. לכן, עבור אלו המתחילים להתעניין בתחום, הנה כמה מונחים חשובים ובסיסיים, מהם אין להתעלם כאשר עוסקים בנדל"ן.

מדד תל אביב 100

מדובר באחד המדדים החשובים ביותר של הבורסה לניירות ערך. מדד זה כולל את 100 המניות ולהן שווי השוק מהגבוהים ביותר בבורסה. חברות אשר נסחרות במדד זה, נהנות ממסחר בהיקף גבוה ומסיקור תקשורתי ואנליטי נרחב.

מדד נדל"ן 15

מונח נוסף אשר חשוב שתהיה היכרות עמו הוא מדד נדל"ן 15. מדד זה נחשב לפרמיום בתחום מניות הנדל"ן של הבורסה לניירות ערך והנו כולל את 15 המניות הגדולות ביותר בענף הבינוי והנדל"ן. גם כאן, חברות הנסחרות במדד זה, נהנות הן מסיקור תקשורתי ואנליטי והן מהיקף מסחר גבוה, בכל הנוגע למנייתן.

מדד תל בונד 60

מדד זה נחשב לאחד המדדים המובילים בבורסה לניירות ערך. הוא כולל את 60 אגרות החוב הקונצרניות ולהן שווי שוק גדול יותר בהשוואה לאגרות שוק קונצרניות אחרות אשר עומדות בתנאי הסף של המדד, צמודות לו ובעלות ריבית גבוהה. קיימת חשיבות רבה לאגרת חוב הנסחרת במדד היות ואגרות אלו זוכות לרוב להיקף מסחר גבוה יותר ולסיקור נרחב.

נדל"ן מניב

נדל"ן מניב הוא נכס אשר מלבד ערכו ההוני, מניב תשואות לאורך הזמן ואף במקרים רבים, נכס מניב ייצר הכנסות לנוספות לבעליו, כמו למשל הכנסה משכירות וכיוצא בזה. במדינת ישראל נדל"ן מניב מחולק לכמה וכמה קטגוריות אשר תלויות הן בשימוש בנכס והן באופיו, ביניהן – נדל"ן למגורים, נדל"ן מסחרי, נדל"ן למשרדים ונדל"ן לתעשייה. ההבדלים בין הקטגוריות באים לכדי ביטוי בכמה תחומים ובין היתר בדמי השכירות למטר, בסוג הנכסים וכן בתשואות שמקבלים המשקיעים מהנכס.

בנייה רוויה

מדובר בבנייה בקומות או במגדלי מגורים, בניגוד לבנייה צמודה לקרקע. בנייה זו הפכה להיות פופולרית בשנים האחרונות ונחשבת גם לידידותית יותר, היות ומותירה עתודות קרקע פנויות. 

נדל"ן מסחרי

נדל"ן מסחרי לרוב כולל מרכזים מסחריים בהם הנכסים מושכרים לעסקים. מרכזים אלו הנם בדרך כלל מרכזי קניות הכוללים סניפים של הרשתות הגדולות והמותגים המובילים לצד חנויות יותר קטנות. לרוב השוכרים נכסים במרכזים אלו משלמים שכר דירה בסיסי וכן אחוזים מהפדיון.

מימון נדל"ן

מטבע הדברים, על מנת להוציא פרויקטים של בנייה מן הכוח אל הפועל, יש להשקיע. לכן, לא פעם, יזמים אשר מעוניינים להשקיע בפרויקט בנייה, צריכים לחפש מקורות מימון חיצוניים, בנוסף להון העצמי אותו הם משקיעים. מימון נדל"ן ניתן להשיג בכמה וכמה דרכים, אם על ידי הלוואה לחברה, אם על ידי הלוואה לפרויקט ספציפי ואם על ידי הלוואת בנייה אשר ניתנת עבור כמה פרויקטים שונים של בנייה. 





 

www.pbc.co.il - נכסים ובניין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב