דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קהילת הלהטב בישראל 

מאת    [ 25/01/2016 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 3024 פעמים ]

בישראל כמו בכל העולם ניתן למצוא שלל אנשים על נטיותיהם המיניות וכיום יותר מתמיד הם מחפשים להיות בעלי זכויות שוות ולא להיות נפרדים מהנורמה החברתית. כאן נספר אודות קהילת הלהט"ב בישראל ( לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים ) ונכיר את זכויותיה קצת יותר לעומק.

זכויות קהילת הלהט"ב
קהילת הלהט"ב בישראל הינה קהילה פעילה מאוד בכל מה שקשור לזכויות האזרח. אומנם הפעילות בארץ עדיין בחיתוליה שכן רק בשנים האחרונות הפתיחות כלפי האוכלוסייה הזו וה - "יציאה מהארון" החלו לבלוט ולעורר את הצורך בשינוי מהותי, אך בהחלט מדובר בהתקדמות משמעותית וחשובה. כך למשל מבחינה חוקית בני זוג שהם מאותו מין יכולים להינשא בחו"ל ולאחר מכן להירשם במרשם האוכלוסין בישראל כזוג נשוי לכל עניין דבר, יכולים להתגרש ואף לחתום על הסכמי ממון. אנשי קהילת הלהט"ב בישראל אף יכולים כיום להקים משפחות ( תרומת זרע, הורות משותפת, אם פונדקאית ), לאמץ את ילדיו של בן / בת הזוג, לקבל מענקי לידה ועוד. למעשה, הקהילה הצליחה ליצור מצב בו אסורה האפליה על רקע נטייה מינית בחינוך, בהשכלה, בצבא ובתעסוקה, ואפילו ילדים של זוגות המשתייכים ללהט"ב, מקבלים כיום את הסבסוד המלא מלשכת התמ"ת, בדומה למשפחות הטרוסקסואליות רגילות. אין ספק שמדובר הישגים מרשימים המתאימים למדינה מערבית ומודרנית כשלנו.

פעילויות חברתיות של הקהילה
נטייתו המינית של האדם הינה פרטית אך עדיין ישנן השלכות לכך בתחומים רבים. מסיבה זו קהילת הלהט"ב בישראל תומכת בחבריה מבחינות רבות, נפשית וכלכלית, וזאת הודות להקמת האגודה לשמירת זכויות הלהט"ב שפועלת באופן נמרץ. מבין הפעילויות החברתיות ניתן למצוא מפעלי תמיכה ואוזן קשבת לבני נוער במצוקה המשתייכים לקהילה, ארוחות חג משותפות, קיום אירועים ומצעדים, מלגות לסטודנטים ועוד. השירות הפסיכו-סוציאלי של האגודה ממוקם בשלושה מוקדים בערים המרכזיות בארץ ( תל אביב, חיפה ובאר שבע ) ומטפל במגוון רחב מאוד של פניות הקשורות ליציאה מהארון, קשיים בעבודה, קשיים במערכות יחסים והתמודדות עם המשפחה ועוד. האגודה מספקת מידע רב לאנשי הקהילה גם באתר האינטרנט שלה, בעיקר בכל הקשור לחקיקה חדשה הקשורה לחייהם במגוון המישורים.

קהילת הלהט"ב בישראל זוכה להתייחסות גם בכנסת. במהלך יום אחד בחודש פברואר 2016 הכנסת תקדיש את כל דיוני הוועדות לנושאי קהיליית הלהט"ב בישראל ותנסה לבנות נדבך נוסף למען ביטול חוסר השוויון שסובלת קהילה זו. בסופו של דבר הקהילה הזו חיה ומשגשגת ופועלת למען זכויות האזרח בצורה חשובה ונמרצת.

עודד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב