דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות גיבוש לעובדים - חמישה רעיונות פשוטים ו 25 מאתגרים 

מאת    [ 20/01/2016 ]

מילים במאמר: 844   [ נצפה 4840 פעמים ]

אחת מהדרכים לחזק את הלכידות בין עובדים/ות למנהלים/ות הוא לערוך פעילות גיבוש לצוות  בתוך מקום עבודה או מחוץ לו. לפניך 5 רעיונות פשוטים כיצד לערוך פעילויות חברתיות בקלות ובלי עלות.

 

פעילות גיבוש אוטומטית

תכניס מספר עובדים חדשים שזה היום הראשון שלהם בעבודה ותן להם משימה שתצריך שיתוף פעולה של כולם ובאותו רגע תתחיל פעילות גיבוש מתוך המשימה המשותפת. השעות הראשונות בטירונות בצבא אולי ממחישות זאת היטב. אוסף של בני נוער שחלקם ההכרות היא שטחית יהפכו תוך מספר שעות לקבוצה שתתחיל להתגבש מתוך הקשיים הפיזיים והרגשיים לנוכח המשימות שיקבלו. משרד הביטחון מצליח מידי שנה בפרויקטים כמו שרביט הקסמים, פרויקט החץ, כיפת ברזל מתוך הצורך הקיומי בהגנה על אזרחי ישראל לצד חזון ומטרה משותפת של הצוותים.

 

פעילות גיבוש לצוות חדש

אם נקלטו מספר עובדים/ות חדשים/ות ואתם רוצים לגבש ביניהם לבין צוות וותיק קחו אותם לטיול בקרבת מקום העבודה. הביאו אותם בהליכה למקום שמאחוריו סיפור היסטורי. עצם ההליכה המשותפת תגרום להם למינגליניג ולדו שיח. בהגעה למקום שתפו בנוגע לסיפור מאחורי המקום ובקשו מכל אחד מהעובדים/ות : הפעילות הראשונה תתמקד בצד הקוגניטיבי

1.לשתף על אירוע דומה שקרה בחיים.

2.לספר על ההיסטוריה של המשפחה שלו / שלה.

3.לתת דוגמא ממקום העבודה על אירוע דומה.

4.להושיב אותם במעגל וכול אחד יקריא קטע בנוגע למקום.

5.לחפש כמה שיותר אנשים שהם מכירים שהם לא "סלבס" או מהעבודה.

 

פעילות גיבוש לצוות וותיק

קבוצות ספורט הופכת לצוות מגובש כאשר יש מטרה משותפת , כל אחד יודע את מקומו, אחד משלים את השני, יש מאמן/ת והנהלה שאחראים על המערכת והתוצאות. פעילות ספורטיבית יכולה להתאים לגיבוש. אין הכוונה לבנות מודל בסגנון "הישרדות" אלה לערוך פעילות ספורטיבית משותפת. עוד ייתרון נוסף לפעילות ספורטיבית. אחד המחקרים המעניינים שהתפרסמו לאחרונה מטעם אוניברסיטת צוקבה מיפן מגלה שמבוגרים בין שישים וארבע לשבעים וחמש שעסקו בספורט המוח שלהם היה צריך לעבוד פחות קשה. (רק המיספרה הימנית עבדה ) בעוד שמי שלא עסק בפעילות גופנית שתי המיספרות הימנית והשמאלית היו צריכות לעבוד) פעילות גופנית משפרת את הבריאות, את היכולת הקוגנטיבית וגם את הגיבוש בין העובדים/ות

1. נסו לארגן קבוצת ריצה או הליכה / משותפת. רשמו את העובדים למרתון ביחד.

2. הזמינו את הצוות למשחק כדורגל / כדורסל / כדורשת משותף .

3.מחליטים על גבולות מגרש. מחלקים לשתי קבוצות. שחקן מהקבוצה היריבה מכוון את הכדור ומנסה לפגוע בשחקן או השחקנית של הקבוצה השנייה. מי שלא הצליח להתחמק יוצא. רצוי כדור ספוג.

4.קחו כדור בקשו מהעובדים/ות לעמד במעגל ובפיסוק כאשר רגל נוגעת ברגל. הראשון תופס את כדור הטניס בידיים ומנסה לכוון, לזרוק אל בין הרגלים ולהבקיע גול. מי שלא הצליח להוציא להדוף את הכדור טניס יוצא מהמשחק.

5.לוקחים בלון או כדור עומדים במעגל. חושבים על נושא משותף בעבודה או בחיים. למשל  "מכירות" או כספים  "כל אחד צריך להגיד מילה הקשורה לתחום ולקפוץ,  מי שלא מצליח יוצא.

 

פעילות גיבוש לעובדים וותיקים וחדשים - צוות מעורב

אחד מהאתגרים לצוות ותיק הוא לקבל עובד/ת חדש/ה. בחלק מהמקרים אין בכלל בעיה והכל זורם אבל יש מקרים שלו. חשיפה והכרות אישית יכולים לתרום למיתון קונפליקטים בהווה או בעתיד. חמישה משחקים יעזרו לכם לשפר את ההכרות

1.חלקו לזוגות. המשימה תוך שתיים וחצי דקות כל אחד מספר את סיפור החיים שלו לבן או בת הזוג. לאחר מכן כל אחד מספר את הסיפור של הצד השני בפני המליאה.

2.חלקו לקבוצות. כל קבוצה צריכה תוך שבע דקות להביא "נייר טואלט, חמישה כרטיסי ביקור, לעשות רשימה של שמות ההורים, חמישה דברים שהם מסכימים עליהם, נושא משותף להם בילדות, למצוא את הרכב שחונה הכי קרוב לפתח העבודה ולהעתיק את מספרו.

3.כל אחד צריך ללכת ללחוץ את היד למי שהוא לא מכיר ולספר משהו שהוא לא יודע עליו.

4.על העובד/ת להביא חפץ ממקום העבודה (כל חפץ) שמאחוריו יש סיפור

5.מכניסים לשון מתחת לשפה התחתונה ואומרים את השם, מה הוא מרגיש, ומה הוא מאחל לקבוצה.

 

פעילות גיבוש במקום העבודה

הרבה פעמים כורח המציאות לא מאפשר לארגן יציאה לערב גיבוש מחוץ למסגרת העבודה. אם אתם מרגישים שזה חסר לעובדים/ות ניתן לארגן פעילות מגבשת בתוך החברה. נסו לאתר חדר או מקום למשך שעה עד שעה וחצי. (אפשר להשתמש בלובי או בכניסה לחברה).

1.זכרון ארגוני! עורכים משחק טריוויה על מקום העבודה דרך הנייד.  http://www.triventy.com/

2.כל אחד צריך לספר על דמות שהשאירה בו חותם בילדות או בתחום המקצועי.

3.החבילה ממשיכה לעבור. לוקחים דפים ובכל דף כותבים משפט שמתאים למישהו מעובדים/ות ומגלגלים עד שיוצא כדור. כמובן ברגע שהצוות מגלה מעבירים למי שעליו היה כתוב.

4. עומדים בזוגות  מסתכלים בעיניים במשך שלושים שניות ואז במשך חצי דקה נוספת כל אחד/ת אומר/ת רק דברים טובים כלפי הצד השני. מתחילים לפרגן מהמראה החיצוני.

5.מחלקים לשתי קבוצות. כל קבוצה שולחת נציג. מביאים חפצים כמו סיר, דף A3, כוס, מקל מטאטא. על הנציג/ה בפנטומימה לנסות לאלתר כמה שיותר שימושים לחפץ למשל סיר יכול להיות כובע.

פעילות גיבוש לנשים

בהרבה מאוד מוסדות וארגונים נשים הן אלה שמקדמות פעילות גיבוש לצוות. מחקרים הראו שכאשר שתי נשים עורכות קניות ביחד הן לעיתים קרובות מבלות זמן רב יותר ומציאות כסף רב יותר. אם יש שתי נשים שלא מסתדרות בעבודה הוציאו אותן לקניה משותפת עם מעט כסף. כך הן גם יבלו יותר ויוציאו פחות  (נכתב בהומור כמובן.).  

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב