דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעל דירה להשקעה? חושב שחוזה שכירות סטנדרטי יגן עליך? כך תגן על עצמך משוכר בעייתי בעזרת 4 כלים פשוטים 

מאת    [ 16/01/2016 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 1813 פעמים ]

בעלי דירות רבים בישראל מספרים שרק לאחר שהצ'קים של השוכרים חזרו, הם גילו לתדהמתם כי השוכר שהיה כל כך נחמד בחתימת החוזה חייב מאות אלפי שקלים בהוצאה לפועל למשכירים קודמים.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 27% ממשקי הבית בישראל מתגוררים בשכירות. נתון מרשים בהתחשב כי שוק גדול וחשוב זה אינו נמצא תחת חקיקה ופיקוח. למרות הכמות הרבה של עסקאות שכירות לא הצלחנו למצוא, מבדיקה שעשינו, חוזה שכירות סטנדרטי אחד שדמה לקודמו. חוסר ודאות לגבי טיב השוכר, ביטחונות הזויים ללא "שיניים", חוזים "דרקוניים" שאינם חוקיים ונזקים לדירות הינן מספר קטן של דוגמאות שמאפיינות שוק פרוץ שכזה! מסקנה: חוזה שכירות סטנדרטי כבר לא מספק.

משכירי דירות נקלעים לעיתים למצבים בעיתיים עם השוכרים, שבמקרים מסויימים אף גוררים אותם לבית המשפט. על פי דו"ח של ה- OECD בנושא רפורמות כלכליות לשנת 2011, מדינת ישראל מדורגת במקום אחד לפני האחרון מבין מדינות הארגון בשני המדדים לרגולציה בשוק השכירות — גם בפיקוח על מחירי השכירות, וגם בפיקוח על יחסי משכיר?שוכר.

אין ספק שהאמרה כי "שוכר טוב הוא נכס" הינה תמצית ההשקפה של כל משכיר ממוצע בשוק השכירות בישראל. במהלך הכנת הכתבה שמענו לא פעם מפי משכירים כי אין להם אפשרות לדעת מי הוא אותו שוכר שעומד מולם וסיטואציה זו מייצרת אצלם חשש מהחלפת שוכרים והכנסה של שוכר חדש. על כן לעיתים יעדיפו המשכירים להימנע מעליית שכר הדירה ולהתגמש בתנאי החוזה וזה בכדי "לייצר שקט וביטחון".

כיום קיימים מספרים "כלים"  ומאגרי מידע אינטרנטים שמעטים מודעים לקלות השימוש בהם. הכלים מאפשרים לך כבעל דירה לבצע בדיקה פשוטה על השוכר לפני חתימת הסכם שכירות, ובכך להקטין משמעותית את הסבירות מהשכרת הדירה שברשותך לשוכר שיסב לה נזק או לא יעמוד בתשלומי השכירות.

שלוש אופציות לבדיקות חינמיות אפשריות:


    • בדיקה במרשם החייבים בהוצאה לפועל - http://www.eca.gov.il/index2.php?id=160&lang=HEB
    • בדיקת חשבונות מוגבלים באתר בנק ישראל - http://www.boi.org.il/he/ConsumerInformation/RestrictedAccountsAndCustomers/Pages/Default.aspx
    • חיפוש מידע ב-GOOGLE

במידה ונפתח נגד השוכר תיק בהוצאה לפועל – ניתן יהיה לאתר אותו במרשם החייבים באינטרנט.  ע"י הזנה פשוטה של מספר תעודת הזהות של השוכר תוכל לקבל מידע לכתובת הדואר האלקטרוני שלך – אם קיים תיק פתוח בהוצאה לפועל.
תמיד קיים הסיכון כי השוכר אמנם לא שילם את שכר הדירה בדירה הקודמת אך בעל הדירה הקודמת לא הספיק לבצע את התהליך בהוצאה לפועל.

בדיקה במרשם החשבונות המוגבלים מעיד על חובות של השוכר בחשבון הבנק שלו. כדאי לבצע את הבדיקה ע"י הזנת פרטי חשבון הבנק של השוכר וכן של הערבים אותם החתמת על שטר החוב או צ'ק הביטחון.

בימינו Google הינו כלי "מודעיני" משמעותי – ע"י חיפוש שם, תעודת הזהות ומספר הפלאפון של השוכר – ניתן להגיע למידע אודות השוכר. ייתכן ותתקל באזהרה בפורום לשוכרי דירות אודות השוכר ממנו נדרש להיזהר שיוכל להוסיף להיכרותך עם השוכר.

בדיקה נוספת יותר מקיפה שאפשרית (כרוכה בתשלום של כ-200 ש"ח) היא הוצאת דו"ח מידע מרשם שירותי חוק נתוני אשראי - http://index.justice.gov.il/Units/ilita/subjects/NetuneyAshray/MeidaMeRashamNA/Pages/MirshamRishyonot.aspx ,ישנן 2 חברות עצמאיות שמובילות את התחום BDI ו- D&B.

עפ"י חוק נתוני האשראי בישראל – כבעל דירה מותר לך לקבל מידע אודות נתוני האשראי של האדם איתו חתמת הסכם שכירות. המידע כולל: מידע אודות חובות בחשבון הבנק, מסגרת אשראי וכן המידע הקיים בסעיפים 1 ו-2. השירות עולה כסף ותוך פחות מ-24 שעות תקבל דו"ח הכולל מידע שלילי או חיובי על השוכר.

בעידן בו המידע נגיש וזמין אין סיבה "לטמון את הראש בחול" ולקחת סיכונים והימורים מיותרים בהשכרת דירתך שככול הנראה מהווה חלק משמעותי וגדול מהונך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב