דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


20 שנה למותג המצליח פוקימון 

מאת    [ 15/01/2016 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2838 פעמים ]

השנה היא שנת 1996, אדם בשם סאטושי טאג'ירי, יפני עם תחביב לתפיסת חרקים שעובד בנינטנדו מחליט לפתח משחק בהשראת החרקים שהוא אוהב לתפוס. לאחר אישור מנהליו הוא מפתח את המשחק 'פוקימון' שהוא קיצור של Pocket Monster, מפלצות כיס. המשחקים נקראו "כחול" ו-"אדום" (ו-"ירוק" שהיה רק ביפן) על שם הצבעים ועל שם הדמויות הראשיות שמופיעות במשחקים. המשחקים האלו עבדו באמצעות הגיים בוי המקורי והישן והיו כמעט וללא צבעים אך זכו להצלחה גדולה ביפן ומחוץ לעולם. תוך זמן קצר הבינו בנינטנדו את ההצלחה של המשחק והחליטו ליצור סדרה וגם חוברת קומיקס שתתבסס על המשחק המצליח. בחברה לא לקחו את הזמן ותוך שנה כבר הוציאו משחק נוסף בשם "צהוב" שהיה הצלע השלישית של המשחק והיה קצת יותר מושקע מבחינת אנימציות וחווית משחק.

גם הצלע השלישית, צהוב, הצליחה בגדול ובחברה החליטו לקחת את המשחקים לשלב הבא ויצרו 3 משחקים נוספים מושקעים יותר לגיים בוי קולור, המשחקים נקראו סילבר, גולד וקריסטל והם אמנם לא היו המשך ישיר של עלילת המשחקים הקודמים אך בהם התווסף דור חדש של פוקימונים בנוסף ל-151 הפוקימונים המקוריים. בשנת 2003 כבר אחרי שיצא הגיים בוי אדוונס המתקדם יותר יצאו משחקים נוספים – רובי וספיר והם היו הרבה יותר צבעוניים ועם גרפיקה מרשימה למדיי. המשחקים היו מאוד דומים למשחקים הישנים אך הגרפיקה החדשה והדור השלישי בנוסף לאלמנטים נוספים שהוסיפו כמו תנאי מזג האוויר הפכו את המשחק למצליח מאוד. כל אותו זמן המשיכה הסדרה להיות משודרת בארץ ובעולם ולהצליח גם כן בעוד שהקומיקס טיפה הוזנח על ידי המעריצים והיה מנת חלקם של המעריצים המושבעים באמת. כשרובי וספיר הצליחו, שיחררו בנינטנדו צלע שלישית שנקרא "ברקת" והכיל אנימציות על בסיס המשחקים הקודמים שלו. לאור הביקוש של המעריצים הוחלט להחיות מחדש את המשחקים הישנים ו"ירוק" ו-"כחול" זכו לחידוש בגרפיקה חדשה לגיים בוי אדוונס.

אחרי שהבינו בנינטנדו שהמותג הזה הפך להרבה יותר מסתם מותג הדרך לניצחון הייתה סלולה. הם המשיכו להוציא משחקים מדי שנה, יצרו משחקים נוספים לגיים בוי החדש – "די.אס" וגם משחקים לקונסולות אחרות. בשנת 2016 בתאריך ה-27 בפברואר עתיד המותג לחגוג 20 שנה ולנינטנדו יש שלל הפתעות להכין לנו. בין ההפתעות הרבות הוא המשחק החדש שייקרא "פוקימון גו" והוא סוף סוף יגשים את החלום של המעריצים הרבים שרוצים לתפוס את הפוקימונים במציאות. המשחק עתיד לצאת לאנדרואיד ולאייפון והושקעו בו משאבים רבים כך שהסיכויים שהוא יאכזב קלושים מאוד.

בברכה, מנהל אתר המעריצים "פוקימונ'ס".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב