דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התיישנות פסק דין 

מאת    [ 13/01/2016 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 3074 פעמים ]

פסק דין מתיישן בחלוף 25 שנה אם לא הוחל בביצועו. ומהו ביצוע? המלומד בר אופיר טוען  שלפי הפסיקה לא רק הגשה לביצוע בהוצאה לפועל עוצרת את מירוץ ההתיישנות אלא כל גילוי דעת התנהגותי שמעיד על כוונה לממש את פסק הדין למשל משא ומתן לפינונ נכס התקופה בה מנהלים משא ומתן אינה נמנית בתקופת ההתיישנות וניתן להגיש את פסק הדין בתום תופת ההתיישנות פעולהזזו מאריכה את תקופת ההתיישנות אולם אינה בלתי מוגבלת והשהיה ארוכה של ביצוע פסק הדין עלולה להדיף ריח של ויתור ואילו מקום בו זוכה ישן על זכויותיו שנים רבות ואילו החייב שינה מצבו לרעה עקב השיהוי אזי לא על נקלה ניתן יהיה להגיש את פסק הדין לביצוע.

בפסק דין אהובה ויינברג נ האפוטרופוס לנכסי נפקדים נקבע כי עקרון תום הלב מורה כי הזוכה אינו רשאי לישון על  זכויותיו ועליו לפעול באופן סביר לקבלת סעד המימוש בהוצאה לפועל אולם לפני שייזקף שיהוי לחובת הזוכה יש לבחון קיומם של שני תנאים הראשון האם השיהוי מהווה ויתור מצד התובע ווהתנאי השני האם הורע מצבו של הנתבע עקב השיהוי תנאי חלופי נוסף הוא האם נגרם השיהוי עקב חוסר תום לב של התובע וגם בהתקיים שני תנאים אלו עדיין קיים ונתון לבית המשפט שיקול דעת להכריע בדבר המשמעות שיש לתת לשיהוי במקרה הספציפי.

פסק דין ייחשב פסק דין שניתן על ידי כל בית משפט דהיינו שלום, מחוזי, משפחה, דתי למעט פסק דין הצהרתי פסק דין המחייב מתלונן לשאת בהוצאות הגנתו של נאשם בהליך פלילי מבוצע כמו פסק דין אזרחי בהוצאה לפועל  משכנתא רשומה משכון  שטרות צקים ותביעות על סכום קצוב מכח התחייבות או חיקוק שיש עליהם ראייה בכתב וכן צווי עשה . פסק דין למזונות 

בהתאם לסעיף 84 לחוק ההוצאה לפועל יכול חייב שניתן כנגדו פסק דין להגיש בקשה מנומקת להגיש את פסק הדין לביצוע תכלית הסעיף נועדה למנוע מזוכה להשתהות יתר על המידה בהגשת פסק הדין לביצוע ובכך לזכות בריבית ובהפרשי  הצמדה החייב רשאי לבקש  להפקיד את החוב הפסוק בקופת ההוצאה לפועל ואם יפעל בתום לב בהתאם להוראות שיינתנו לו אזי יהיה מופטר מאחריות כלפי הזוכה או מי מטעמו .

יש  לשים לב שתום הלב פורש מצודתו כיום על כל ענפי המשפט הוא הדין בהליכי הוצאה לפועל לרבות הדרישה כי לא יהיה שיהוי הנקיטת הליכים או עיכוב הליכים שלא כדין רק בכדי לדחות את הקץ.

 

עורכת דין צביה חן


שדרות בן גוריון 18 אשקלון


נדלן אזרחי, משפחה, הוצאה לפועל, נזקי גוף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב