דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא מתגרשים מהחגים 

מאת    [ 13/01/2016 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 2073 פעמים ]

הנה הוא מגיע, ליל הסדר הראשון שלכם אחרי שעברתם גירושין. הורים גרושים רבים מרגישים שהבעיות לא פוסחות עליהם אפילו בפסח, שלא לומר - בעיקר בפסח. מרבית המשפחות שעברו גירושין חולקות ביניהן את הילדים לפי העיקרון הידוע של "כל-חג-שני", כלומר חג פה וחג שם. זה עלול להוביל לכך שבשנה אחת תחושו את שמחת החג במלואה, ובשנה שאחריה תרגישו עצובים, בודדים ומרוקנים. חגים הם דבר חשוב מאוד עבור משפחות, בעיקר בתרבות שלנו, וקשה לחגוג אותם בצורה שונה ממש שהתרגלנו - אך ישנן דרכים להתגבר על הקושי. גם לאחר תהליך גירושין, ניתן למצוא דרכים חדשות להפוך את החגים למשמעותיים ומהנים, ולא משנה מה המסורות הישנות או הצפייה בערוץ החיים הטובים מנסים להכתיב לנו. חשוב מאוד שתלמדו להשלים עם העובדה שהמצב שלכם הוא אחר משל הורים נשואים, ולחפש פתרונות מוצלחים בהתאם.

אני גדלתי בקיבוץ, לכן מעולם לא הייתה בעיה בחגים- כולנו חגגנו ביחד בחדר האוכל. אך בכל זאת, אספתי עבורכם מספר עצות לא מסובכות במיוחד, בהתבסס על ההתנהגות המוצלחת של הורי בנושא ועל המלצות של אנשי מקצוע- כדי שתוכלו ליהנות השנה מפסח משפחתי מוצלח, גם אם עברתם גירושין.

1. מה עושים עם הילדים לא אצלכם השנה?

א. תכננו מראש. גירושין הם עניין מלחיץ ומעייף אנרגטית. תכננו לעשות במהלך החג משהו כיפי, מרגיע ונטול לחץ ככל האפשר, עם אנשים שאתם באמת אוהבים ושטוב לכם בחברתם. אם אתם מרגישים שתקופת החגים היא פשוט מכאיבה מדי, ובכל מקום ישנם דברים שמזכירים לכם את הניתוק הזמני מילדיכם, אתם יכולים לשקול חופשה קטנה שתאפשר לכם לשכוח קצת מהכאב - גם אם מדובר בסך הכל בנסיעה אל ההורים ליום-יומיים.
ב. עשו עם הילדים "פעילויות משלימות". אין מה לעשות, לאחר תהליך גירושין הילדים פשוט לא יכולים להיות איתכם בכל חג, זה לא יהיה הוגן כלפי ההורה השני שלהם. אך אפשר להחליט שזה לא סוף העולם, ולעבוד עם מה שיש. לפני החג ואחריו ערכו איתם פעילויות רבות הקשורות לחג. למשל, בפסח אתם יכולים לבלות את השבוע שלפני ליל הסדר בהכנת מאכלים שונים לקראת ארוחת החג, סיפור סיפורי ההגדה, צביעת דפי צביעה הקשורים לפסח או דגם קטן של משה בתיבה (שניתן לקנות בכל חנויות היצירה), טיול בטבע בו תביטו על הפריחה האביבית ועוד. אומנם גירושין עלולים לגרום לכך שילדיכם יעדרו מהבית ביום החג עצמו, אך אתם תהיו מלאי זיכרונות מתוקים הקשורים לחג, והם יחזיקו אתכם במשך יום או יומיים נטולי ילדים.
ג.תיהנו מזה. כן כן, גם לכם מותר לנוח יום-יומיים, ולחזור פתאום להיות צעירים ונטולי ילדים, חופשיים לעשות כרצונכם. נכון, הילדים שלכם הם האושר הגדול ביותר בחייכם, אבל זה גם לא סוד שלהיות הורים זו עבודה במשרה מלאה פלוס. אם הילדים נעדרים לתקופה קצרה בשל תהליך גירושין שפיצל את המשפחות, מותר לכם בהחלט ליהנות מהשקט והחופש הפתאומיים. תוכלו לצאת עם חברים טובים ולהישאר בחוץ עד מאוחר בלי לדאוג לבייביסיטר, להזמין את החבר'ה הביתה לארוחה טובה באווירה אינטימית, או פשוט ליהנות לבד מארוחה שקטה וסרט טוב, בלי מישהו שמתרוצץ מסביבכם ומטפס עליכם.

2. ואיך מתמודדים באופן כללי עם נושא החגים לאחר גירושין?

א. צרו טקסים ומסורות משפחתיות חדשות. בהחלט ייתכן ותרצו לשמור על כמה מהמסורות שהיו לכם בבית לפני שעברתם תהליך גירושין, אך רעיון טוב יהיה גם ליצור בארוחות החג כמה טקסים קבועים חדשים שיערבו את בני המשפחה והחברים. גם אם הילדים לא אצלכם בחג עצמו, תוכלו לקבוע מסורת של פעילות מסוימת ביום שאחרי החג, כמו טיול עם חברים, ארוחת ערב חגיגית וכו'.
ב. הבטיחו לילדים שתמשיכו לחגוג את כל החגים, רק בדרך שונה. תהליך גירושין מביא שינויים רבים לחיי הילדים, וחלקם נראים להם מאיימים מאוד. הבטיחו לילדים שאף חג לא ימנע מהם, גם אם המתכונת תהיה שונה מעט. שתפו אותם בתהליך התכנון ועודדו אותם להציע רעיונות מקוריים עבור המסורות החדשות.
ג. כל יום בעיתו, כל חג בעיתו. אני יודעת, אני יודעת, קשה לחגוג חיים אחרי גירושין. בעצם, הכול קצת קשה אחרי גירושין. אך קחו נשימה עמוקה והתאזרו בסבלנו ואורך רוח. זה יהפוך לקל יותר עם הזמן. זה יהפוך לטוב יותר. זה יכאב פחות. התרכזו בדבר אחד כל פעם, היו אופטימיים ורגועים, ותיווכחו לדעת שאפשר ליהנות מהחגים בצורה מלאה, גם אחרי גירושין.

המאמר מוגש בחסות: ASKLAW בלוג - שאלות ותשובות בדיני משפחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב