דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגים של טיפול באמצעות בעלי חיים 

מאת    [ 10/01/2016 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 4815 פעמים ]

טיפול באמצעות בעלי חיים יכול להיות בדיוק מה שנחוץ להתמודדות עם בעיות נפשיות שונות

לכל אחד ואחד מאתנו יש עולם נפשי מסועף ומסובך עם הרבה מאוד מורכבות פנימית, שהופכת אותנו לבני אדם מורכבים ומעניינים כמו שאנחנו. עם זאת, לכל אחד מאתנו גם יש בעיות וחסמים רגשיים, ואצל מרבית האנשים לא מדובר בדברים לא שגרתיים אלא בסך הכל במרכיבים של האופי שלנו, הפחדים והתקוות שלנו. עם זאת, עבור אנשים אחרים נדרשת מסגרת טיפולית כזו או אחרת בכדי להצליח להתמודד עם הבעיות הרגשיות שלנו ולהגיע למקום השלו והבריא בחיי היום יום שלנו. בהקשר זה, עבור רבים מאתנו מהווה המסגרת של טיפול באמצעות בעלי חיים מסגרת איכותית שמאפשרת לנו לפתור בעיות רגשיות שונות בחיים שלנו ושל האנשים הקרובים אליו – בין אם מדובר בחרדה, בבעיות של קשב וריכוז או של היפראקטיביות, בעיות של ביטחון עצמי ושל דימוי עצמי ועוד לא מעט מצבים נפשיים שונים בהם ניתן לטפל באמצעות בעלי חיים. כעת נכיר כמה ממסגרות הטיפול האיכותיות האלה.

כמה סוגים של טיפול באמצעות בעלי חיים – כלבים, סוסים ופינות ליטוף


    • טיפול באמצעות כלבים – המסגרת שהיא אולי המובנת ביותר לרבים מאתנו בכל מה שנוגע לטיפולי בעלי חיים היא מסגרת של טיפול באמצעות כלבים . הכלב, חברו הטוב ביותר של האדם, מהווה בעל חיים שהקשר הרגשי שלו וההתמסרות שלו לבן האדם היא חסרת תקדים. באמצעות טיפול באמצעות כלבים, ניתן ליצור קשר רגשי אמיתי ואיכותי בין המטופל (שבמקרים רבים יהיה ילד) לבין הכלב – וכך להתגבר על בעיות שונות של ביטחון בסביבה, חרדות עזיבה וחרדות מתקשורת עם אנשים.
    • רכיבה טיפולית – מסגרת של רכיבה טיפול היא מסגרת שבה אנחנו מנצלים את הקשר בין סוס טיפולי שאולף ואומן במיוחד לכך, ובאמצעות מטפל מומחה משיגים כמה וכמה מטרות שיכולות להיות מרחיקות לכת לא רק לעולם הנפשי של אנשים רבים. גם בכל מה שנוגע להתגברות על מכשולים פיזיים שונים, כולל בעיות של שיווי משקל, החלמה מפציעות שונות ופיתוח קואורדינציה. בנוסף, רכיבה טיפולית מתאימה גם לעבודה על הביטחון העצמי והדימוי העצמי, מיומנויות חברתיות שונות וכן בעיות של קשב וריכוז.
    • אפשרויות אחרות – מסגרת של פינות ליטוף או של טיפול בונה אמון באמצעות בעלי חיים יכולה להתאים במידה רבה מאוד למי שרוצה ליצור קשר רגשי ולשפר את המצב הרגשי תוך הורדת חסמים. טיפולים שכאלה, שיכולים להתבצע עם בעלי חיים רבים משרקנים ועד תרנגולים – מתאימים במיוחד לילדים, ואפילו עבור קשישים שחשים בדידות ורוצים לשפר את מצבם הנפשי בהקשר זה.

הטיפול הנכון עם בעל החיים הנכון יכול לשנות את החיים של אנשים רבים

טיפול באמצעות בעלי חיים, שיכול להיות טיפול באמצעות כלבים, סוסים או חיות ליטוף – יכול להיות טיפול משנה חיים, במיוחד עבור ילדים אך לא רק עבורם. שווה לבדוק את האפשרויות בתחום ולהגיע למסגרת הטיפולית האיכותית ביותר.

שיר 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב