דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסתכלות אחרת על גיל המעבר- הורמונים מול מוצרים טבעיים : גלי חום, בעיות שינה, מצבי רוח? מה באמת כדאי לי לקחת כדי לטפל בעצמי ? 

מאת    [ 10/01/2016 ]

מילים במאמר: 926   [ נצפה 4183 פעמים ]

נשים בגיל המעבר מתלבטות מידיי יום בשאלה ''איך לטפל בעצמי?'' מגוון  עצום של מוצרים ופתרונות מוצעים היום לנשים ולמטפלים, ולעיתים המידע הרב רק מבלבל ומקשה על קבלת החלטה המתאימה לרצונות ולצרכים האישיים של האישה.

הורמונים: הספרות המחקרית העדכנית מרבה לצטט מחקרים המראים כי מתן הורמונים לטיפול בתופעות גיל המעבר מגביר את הסיכונים לחלות בסרטן ובמחלות שונות, עם זאת, מחקרים אחרים ורופאים רבים טוענים שהטיפול ההורמונאלי הינו בטוח לחלוטין ואף מקטין את הסיכון לחלות במחלות אחרות. ריבוי המחקרים, שיטות המחקר ומטרות המחקר, כמו גם הגוף המממן ושיטת המדידה יוצרים דיון פורה העוסק בעיקר בהפרכת מסקנות של מחקרים קודמים  ובביקורת על שיטת מחקר זו או אחרת.  אולם, עבור נשים בגיל המעבר, הסובלות מתופעות יום יומיות, מאבקי החוקרים המתמשכים אינם יוצרים בטחון בקבלת החלטה על דרך טיפול מתאימה.

מוצרים טבעיים: מדפי החנויות מלאים במוצרים המשווקים את עצמם כמוצרים טבעיים המבטיחים פתרונות פלא לטיפול בגיל המעבר, אולם בבדיקה מעמיקה יותר של המרכיבים, אנו מגלים שחלקם אכן מוצרים טבעיים וחלקם מכילים הורמונים הנמכרים כ''טבעיים'' או מכילים הורמונים מהצומח (אלו הורמונים שנקראים פיטו-אסטרוגנים שאינם מיוצרים על ידי המערכת ההורמונאלית אך נמצאים בצמחים שונים ומדמים את הפעולה של ההורמונים בגוף) . ישנם גם מוצרים המתאימים רק לחלקים מסויימים באוכלוסיה או המבטיחים טיפול רק בחלק מהתסמינים. המשמעות היא שגם כאן קבלת החלטה היא קשה ביותר.

גיל המעבר הינו תהליך טבעי: ההבנה שגיל המעבר הינו תהליך טבעי המתרחש אצל כל אחת הינה מהותית לפני שניגשים לבחירת אופן הטיפול. השינויים החלים אצלנו בגוף הינו חלק מתהליך ההתבגרות וההזדקנות הכוללים גם ירידה ברמת הורמונים. כשם שבגיל ההתבגרות חלה עלייה בהורמונים עם תחילת הפוריות. כעת, לקראת סוף תקופת הפוריות הגוף עובר תהליך טבעי  ונורמאלי. אם נדע לקבל ולהבין את התהליך הזה גם אם איננו אוהבים אותו, נוכל לעבור את התקופה בצורה טובה וקלה יותר.

בהסתכלות  הוליסטית רחבה על מהלך ההתפתחות של האדם, כאשר הגוף עובר תהליך טבעי של שינוי וירידה ברמת ההורמונים, אין סיבה להכניס לגוף הורמונים נוספים כדי לנסות להעלים סימפטומים של שינוי שהוא ביסודו נורמאלי וטבעי. בגיל המעבר הגוף מפסיק לייצר את ההורמונים שכן הם אינם דרושים לו יותר. בתפיסה זו, הכנסת הורמונים באופן מלאכותי, יגדיל  את הסיכון להתנגדות כזו או אחרת של הגוף, דבר שעלול להתבטא במחלות שונות או בהגדלת הסיכון לתופעות שונות בטווח הקצר או הארוך.

 אז מדוע רופאים רבים ממליצים על הורמונים?
הסיבה היא מאוד פשוטה, הרפואה הקונבנציונלית מכוונת לטפל בתופעות ובסימפטומים באופן מיידי וזה הדגש שרופאים רבים קיבלו במהלך הכשרתם והדרך לעשות זאת היא במרשם תרופה שהוכחה במחקרים כמקלה על התופעות.  הסיבה הנוספת הינה שחברות התרופות משקיעות משאבים והון עתק במימון מחקרים לקידום ההורמונים ולהכנסתם למרפאות הרופאים, שכן מוצרים אלו מהווים מקור הכנסה משמעותי עבורן.

בכל תחומי הריפוי, מוצרים טבעיים אינם זוכים למימון מחקרי הולם שכן בדרך כלל אין אפשרות לרשום עליהם פטנט או לייצרם באופן בלעדי. משום כך, איזה גורם ירצה לממן מחקר גדול (שעולה מיליונים) על מוצר טבעי כאשר אי אפשר לרשום עליו פטנט ולגזור עליו רווחים למשך שנים ארוכות?
למרות כל זה, בשנים האחרונות אנו ערים לתופעה הולכת וגדלה של רופאים ורופאות כמו של מטפלים ומטפלות הוליסטיות הממליצים על שיטות ריפוי טבעיות לאחר שנכחו בעצמם בהצלחות של שיטות ומוצרים אלו.

אם אני לא רוצה הורמונים - מה אפשר לעשות כדי להקל על הסימפטומים?
קיים שוק אדיר של מוצרים טבעיים שונים המיועדים לנשים שהחליטו לא ליטול הורמונים מסיבות שונות. ראשית, למי שהחליטה לא ליטול הורמונים, מומלץ להימנע גם ממוצרים ''טבעיים'' המכילים פיטו-אסטרוגנים. מוצרים אלו עשויים מצמחים המכילים הורמונים או תוספי תזונה המכילים מיצוי של הורמונים מהצומח (לדוגמא מוצרים המתבססים על סויה או תלתן אדום) אך קיימים גם מוצרים טבעיים שאינם מכילים הורמונים מכל סוג שהוא.

טיפול אפקטיבי במוצר טבעי:
בתחום הטיפול הטבעי קיימים מוצרים שונים, כאשר חלקם עוזרים לאחוז מסוים מהמטופלות וכדרכם של מוצרים טבעיים איכותיים,  לרובם לוקח מספר שבועות כדי להשפיע על הגוף וכדי להתחיל ולחוש שינוי משמעותי בסימפטומים.
במידה והחלטת לטפל בתסמיני גיל המעבר שלך באופן טבעי,  מומלץ לתת סיכוי אמיתי למוצר שבחרת ולהשתמש בו על פי הוראות היצרן או לפחות במשך 2-3 חודשים על מנת לדעת האם הוא האמת עוזר לך. מומלץ לא לערבב מספר מוצרים וכן גם לא לקפוץ ממוצר למוצר אלא לתת לגוף להתרגל ולבחון את השפעה לאחר מספר חודשים.
ברוב המקרים, מוצרים טבעיים, גם אם לא יעלימו לחלוטי את התופעות, יסייעו לחלק מהסימפטומים אם נוטלים אותם בצורה עקבית ומסודרת והטיפול יכול להקל על התופעות הקשות של גיל המעבר כמו מצבי רוח, גלי חום, שינה לא רציפה, הזעות, עייפות, כאבי ראש, ירידה באנרגיה ועוד.

טיפול במוצר טבעי לאורך זמן:
חשוב לזכור שכאשר משתמשים במוצרים טבעיים אפשר לצפות שמטופלות שונות יגיבו באופן שונה וכן יתכנו שינויים בתגובות למוצר בתקופות שונות. לדוגמא, נניח שמצאת מוצר אשר מסייע לך לסימפטומים מסויימים, חשוב לזכור שהגוף מושפע מגורמים רבים ומגוונים ולא רק מהטיפול. גורמים נוספים כגון מזון, שתייה, פעילות גופנית, וכן גם גורמים חיצוניים כמו מזג האוויר, לחץ משתנה בעבודה או ביחסים הזוגיים והמשפחתיים ומגורמים נוספים משפיעים גם הם על הגוף. לכן, במידה ולאחר תקופה שמוצר עזר לך, שמת לב שההשפעה פחתה,  אל תמהרי לעזוב אותו, גם אם לפעמים גלי החום מתגברים, השינה שהיתה כבר רציפה שוב נקטעת או מצבי הרוח חוזרים. נסי לבחון את הגורמים האחרים שהשתנו בחייך ולתת למוצר להמשיך לסייע לך להרגיש יותר טוב.

 המלצה חשובה נוספת כאשר משתמשים במוצרים טבעיים היא  לעשות פעם בכמה חודשים הפסקה קצרה. גם אם את מרגישה שהמוצר יעיל ומעולה עבורך, הגוף שלנו ''מתרגל'' לאט לאט לחומרים שאנו צורכים לאורך זמן וכך עם הזמן השפעתם עשויה לרדת. לכן הפסקה של 2-3 שבועות כל כמה חודשים, תסייע לך להמשיך וליהנות מהתרומה של המוצר ותסייע למוצר להישאר אפקטיבי עבורך לאורך זמן .

זהו להפעם. מקווה שעזרתי ושבאמת נתתי לכן הסתכלות קצת שונה על גיל המעבר ומוצרים טבעיים. 

בברכה ויום נפלא,

טל 

 טל רז הינו מבעלי חברת רז לייף www.razlife.com המתמחה בפתרונות ריפוי טבעיים כבר למעלה מ- 12 שנה
אימייל: tal@razlife.com  
טלפון : 1-700-700-543 . אנא השאירו שם וטלפון במידה ולא עונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב