דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות של טיפול רגשי לילדים באמצעות פסיכודרמה 

מאת    [ 09/01/2016 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2671 פעמים ]

טיפול רגשי הוא שם כולל לטיפול בבעיות בתחום הרגש. בתוך הטיפול הרגשי נכללים טיפול פסיכולוגי, פסיכודרמה, תרפיה באמנות, טיפול בהבעה ויצירה, טיפול באמצעות בעלי חיים ועוד. על פי רוב השם "טיפול רגשי" נקשר לטיפול בילדים. טיפול רגשי לילדים מהווה מסגרת רחבה יותר שבה אנו יכולים להתאים את הטיפול המתאים לילד ולעשות זאת מבלי שיחוש שהוא "מטופל".

לעתים, ילדים חוששים או לא מצליחים להסביר לנו את המחשבות והלבטים העוברים בראשם. עולמם הפנימי נשאר שלהם, ואנחנו לא מסוגלים לעזור להם מבלי להבין אותם באופן ברור. אחת מהדרכים היעילות והנעימות ביותר לעזור לילדים לבטא את עולמם הפנימי היא באמצעות פסיכודרמה.

כיצד מתבצע טיפול באמצעות פסיכודרמה?

מטרת המפגשים היא לעודד את הילדים להשתחרר ולהיפתח, ובדרך כך לבטא את עולמם הפנימי ולהתמודד עם דברים שמטרידים אותם, או עם רגשות אשר אינם מובנים להם. באמצעות החימום הראשוני הכולל שיחה או משחק, יכולים הילדים להשתחרר ולהציף נושאים המציקים להם. בדרך כלל מציג הילד באמצעות המחזה את הנושא, ויתר חברי הקבוצה משתתפים או מתבוננים מהצד. התהליך מאפשר לילדים לראות את הבעיה שלהם באופן אובייקטיבי, וללמוד באמצעות יתר המשתתפים כיצד ניתן להתמודד איתה.

מהם היתרונות בטיפול מסוג כזה?

לטיפול רגשי לילדים באמצעות פסיכודרמה יש יתרונות רבים בהשוואה לטיפול פסיכולוגי קונבנציונלי:


    • הילד הזקוק לפתרון בעיה מקבל זווית ראייה חדשה בעזרת חבריו לקבוצה – ילדים בני גילו, בכך הוא זוכה לקבל כלים חדשים ומתאימים יותר להתמודדות עם הבעיה שהציג.
    • כל אחד מהמשתתפים מציג, בתורו, את הנושא הקרוב לליבו. באמצעות המחזה של אירוע או בעיה מול קבוצה, לומדים הילדים מגוון רחב של מיומנויות חברתיות- הקשבה, אמון, עבודה בצוות, פתרון קונפליקטים ועוד.
    •  האינטראקציה עם קבוצת ילדים בני גילם, מאפשרת לילדים להבין כיצד מתנהלים מפגשים חברתיים מחוץ לקבוצה, כלומר, בעולם ה"אמיתי". התמודדות עם כעסים ועם רגשות לא מוכרים יחד עם קבוצה תומכת יקלו על הילד כאשר הוא ייתקל בהן בסיטואציות ספונטניות.

למי מתאים טיפול באמצעות פסיכודרמה?

על מנת להכיר את הילד ולהבין טוב יותר מהי נקודת המוצא שלו, ועם אילו קשיים הוא מתמודד, עורכת המטפלת מפגש היכרות עם ההורים על מנת להבין מהם מהן הציפיות שלהם מהטיפול. לאחר מכן נערכת פגישה אישית ונעימה עם הילד כדי להעריך את היכולות שלו להתנהל בקבוצה. יש ילדים אשר טיפול אישי יהיה אפקטיבי יותר עבורם, אך לעתים תוך כמה מפגשים יכולים גם הם להצטרף למפגשים הקבוצתיים. התמודדות עם קשיים רגשיים ועם חוסר יכולת לפתור בעיות היא מורכבת בכל גיל, ולכן, ביטוי באמצעות משחק והמחזה מהווים פתרון נעים יותר, אשר מחדד יכולות חברתיות ורגשיות גם יחד.

תראפיסטית בפסיכודרמה בשילוב אומנויות, בעלת ניסיון רב בטיפול אישי וקבוצתי באמצעות פסיכודרמה ואומנויות בילדים ונוער עם התמחות בטיפול בקשיים רגשיים והתנהגותיים במסגרות חינוכיות שונות. http://www.to-do.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב