דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני לשיפור ספירת הזרע 

מאת    [ 29/12/2015 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 2719 פעמים ]

 האם ידעתם שאחד מכל שישה זוגות חווים בעיה בפוריות? והסטטיסטיקה הזו אף מתייחסת רק לזוגות שהסכימו להודות בעובדה שהם נתקלו בבעיה בפוריות המפריעה להם להכנס להריון. מחקרים מראים כי 40% ממקרי חוסר הפוריות קשורים לבעיות פוריות בנשים, 40% נוספים קשורים לבעיות פוריות אצל גברים ואילו 20% הנוספים הם ממקור לא ידוע. אם אתם חווים בעיה בכניסה להריון, חשוב שבן הזוג יבצע בדיקת זרע כוללת, בין שאר הבדיקות, בכדי לגלות מהו המקור לבעית הפוריות. 

הרפואה הסינית בכלל, והדיקור הסיני בפרט נמצאו יעילים לטיפול בבעיות זרע שונות. בעיות בזרע עשויות להיות קשורות לכמות ו/או לאיכות הזרע עצמו. בדיקת זרע פשוטה יכולה לאשר מהי הבעיה. לשם כך יהיה עליך לבקש מהרופא המטפל שלך (רופא משפחה) לבצע בדיקת זרע, במהלכה תנתן דגימת זרע במעבדה. לא מעט גברים חשים לחוצים או במבוכה בעת הגשת הדגימה, אולם, לאמיתו של דבר, אין צורך בכך משום שניתן לאסוף את דגימת הזרע בבית ולהגיע עימה תוך שעה למעבדה הקרובה.

בדיקת הזרע תכלול שלושה מרכיבים עיקריים:

1. ספירת זרע - החלק החשוב ביותר בבדיקה. כמה שיותר, יותר טוב.

2. תנועתיות הזרע - הבדיקה בודקת את אחוז הזרעונים הנעים לפנים.

3. מורפולוגיית הזרע - בבדיקה זו נבדק מבנה הזרע. זה טבעי לחלוטין שחלק מהזרע יהיה בעל מבנה לא תקין, אל אל לך לחוש מכך דאגה שכן לא באמת ידוע בשלב זה עד כמה משפיע מבנה הזרע על הפוריות באופן כללי. 

אם הבדיקה איננה תקינה, יש לחזור עליה שוב בטווח של חודש לפחות.

גבר בוגר מייצר כ-100 מיליון זרעונים ביום, ובסך הכל במהלך חייו - יותר מטריליון.

תהליך ייצור הזרע - מתאי אב ועד זרעונים בשלים - נמשך כ?70 יום. מכאן שבדיקת זרע משקפת למעשה תהליכים שקרו מספר חודשים קודם לכן באשכים. נוזל הזרע כולל, פרט לזרעונים, גם הפרשות מבלוטות שדרכן עובר נוזל הזרע בדרכו החוצה. כמו, למשל, בלוטת הערמונית ואחרות.

 

איך הרפואה הסינית יכולה לעזור?

 

מחקרים הראו כי הדיקור הסיני מסייע ב:

 ? הגברת ייצור הזרע

? שיפור באחוז תאי הזרע התקינים

? שיפור בתנועתיות הזרע

? שיפור האיזון ההורמונלי הקשור לפוריות

 

מה אתה יכול לעשות על מנת לסייע?

 

המנע מחשיפה לטמפרטורה גבוהה- טמפרטורת גוף האדם היא 37 מעלות צלזיוס, כאשר הזרע מתפקד בצורה הטובה ביותר בטמפרטורה של 32 מעלות. משמעות הדבר היא שכל גורם העלול לעלות את הטמפרטורה בשק האשכים למשך פרק זמן, ישפיע על הזרע. דוגמאות יכולות להיות: ג'קוזי, אמבטיות חמות, סאונה, מכנסיים / תחתונים צמודים. לכל אחד מהדוגמאות הנ"ל יכולת "לבשל" את הזרע, ובכך לפגוע בו. 

שים לב לתרופות הינן אתה נוטל- תרופות מרשם רבות פוגעות בפוריות. אנטיביוטיקות נפוצות כגון פנצילין וטטרציקלין עשויות לפגוע באיכות הזרע. קבוצות נוספות של תרופות כגון פניטואין (תרופה נגד אפילפסיה), גלוקוקורטיקואידים (הורמונים כמו קורטיזון) וסולפטיים (תרופות לטיפול בדלקת ראומטית), עשויות להשפיע על תנועתיות הזרע. פרט לתרופות הללו קיימות תרופות ללא מרשם רופא או סמים שעשויים להשפיע לרעה על הזרע. לדוגמא: החומרים הכימיים שבמריחואנה קשורים מאוד לטסטוסטרון ועשויים לגרום לגוף לייצר פחות ממנו. בנוסף, לעתים נשארות שאריות מן המריחואנה אשר שוקעות באשכים ועשויות לסייע בהפחתת הליבידו (החשק המיני), לפגיעה בזיקפה ולעיתים אף לחרדת ביצוע (חרדה הקשורה ליחסי מין). גם עישון סיגריות הינו בעל השפעה שלילית על הזרע, אך להבדיל מהמריחואנה, ברגע שמפסיקים לעשן ניתן לראות שיפור באיכות הזרע (תוך כמה חודשים). גם לסמים אחרים, כמו קוקאין, השפעות דומות על הזרע לאלו של המריחואנה. 

שים לב לתזונתך - אסטרוגן מהסביבה עלול לפגוע בתאי סרטולי, האחראיים על ייצור הזרע. ניתן למצוא אסטרוגן שכזה במאכלים כמו עוף ובשר. בשר אורגני (בשר שאינו אמור להכיל הורמונים) עדיין קשה יותר להשגה בארץ, וגם יקר מאוד, אך עשוי לסייע בהפחתת הסכנה לתאי הזרע. 

גם פלסטיק עצמו עשוי לפלוט אסטרוגן. לפיכך, יש להימנע מלחמם פלסטיק במיקרוגל או מלשתות מבקבוקי פלסטיק חמים (אלא אם צויין אחרת על גבי האריזה). יש להעדיף להשתמש בכוסות זכוכית. אם בכל זאת החלטתם לשתות מים מבקבוק מים, נסו שיחשף כמה שפחות לחום ולשמש. 

 

מקווה שהמידע שהובא להלן יוכל לסייע לכם בכל הקשור להבנה ברורה יותר של גורמים הקשורים בפוריות הגבר. במידה ועדיין קיימות שאלות, אנא פנו אליי להבהרות.  

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני לבעיות פוריות אצל גברים ונשים


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב