דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שדולת ארץ ישראל מציגה: כנס היין הראשון בכנסת: 

מאת    [ 28/12/2015 ]

מילים במאמר: 973   [ נצפה 7429 פעמים ]

שדולת ארץ ישראל מציגה: כנס היין הראשון בכנסת:

 

ספר ביקורת היינות של יאיר גת וגל זהר ממשיך לעורר עניין והסוגיה הגיע עד לוועדת הכנסת, שרים בכירים וחברי כנסת ואף יושב ראש הכנסת ישבו סביב השולחן והביעו תמיכה נלהבת ביין שמיוצר בשטחים. סו סוף היין מגיע לכנסת ויש לובי ויש עניין וכמובן שכל מי שלא טומן ראשו בחול יכול לחשוב שתעשיית היין הישראלית מצאה את הדרך לגן העדן.

אבל מה שהיה היום בוועדת הכנסת הייתה הונאה אחת שלמה של חבורת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט והחברים המשיחיים שלו. ואני לא אטעה אם אכתוב שגם היקבים מיהודה ושומרון שהוזמנו לאירוע חשו מבוכה ומפח נפש.וזו רק ההתחלה .

 

1: רק יינות מבושלים.

הוועדה כונסה על ידי חבר הכנסת יואב קיש ובצלאל סמרטוטי שהחליטו להגיב על ה " החרם " של ספר הביקורת המדובר והחליט להזמין את יקבי יהודה ושומרון לכנסת על מנת להטעים ולהציג את היקבים שלהם. עד כאן הכל טוב ויפה ומכובד . אבל ההפתעה הייתה כאשר רצו היקבים להיכנס עם היינות לכנסת עמד בשער רב הכנסת והחליט שרק יינות מבושלים יוכלו להיכנס למשכן ולהימזג לנוכחים. לא עניין אותו שכל בעלי היקבים הם חובשי כיפה והם דתיים מה שגרם ליקבים לספוג ממש בפנים העלבה  והדרת יינותיהם משולחן הדיונים. ניר לוי, הבעלים של יקב 'הר ברכה' זעם על החלטת רב הכנסת כי לא אפשרו לו להכניס לכנסת את היין של יקב הר ברכה משום שהוא איננו "יין מבושל". "במדינת ישראל לא כמו בחו"ל נהוג יין לא מבושל. במזיגה של אנשים דתיים אין בזה בעיה" טען לוי וקבל על הדרת יינותיו, "זה לא בסדר ולא חוקי".

(מהכנסת נמסר בתגובה: "כל היינות שהובאו אושרו על ידי הרב והוכנסו לכנסת".

דוברו של ח"כ משה גפני שהואשם על ידי חלק מבעלי היקבים כי הוא עומד מאחורי הדרת יינותיהם מסר בתגובה כי גפני "התערב ודרש שיצייתו להוראות של רב הכנסת שאוסר להכניס למשכן יין לא מבושל".). גם תעודת הכשר שהעניק רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, לא סיפקה את הרב, שדרש כי לכנסת יוכנסו רק יינות מבושלים, שפתיחתם על ידי מי שאינם שומרי תורה ומצוות אינה הופכת אותם ליין נסך.

 

2: השתלטות הימין הקיצוני והפיכת כל סוגיית היין לפוליטי.

כל הדוברים . נפתלי בנט, יואב קיש, בצלאל סמרטוטי, אורי הראל, אופיר אקוניס ושאר חברי כנסת מהבית היהודי לא עניין אותם כקליפת השום היין הישראלי. הם דיברו רק על ארץ ישראל השלמה , רק על זה שצריך לספח את יהודה ושומרון , וכמובן כהרגלו בקודש שר החקלאות אורי הראל אף דיבר על בנייתו של בית המקדש במהרה. היין היה תירוץ להיות שלוש דקות בחדשות ולהמשיך הלאה. ניצול ציני של היקבים. פשוט פוליטיקה מחליאה, לשבת שם ולשמוע אותם מדברים על כיבוש ארץ ישראל על הדרת אנשים שלא חושבים כמוהם על איומים סמויים שהם יטפלו בכל מי שמתנגד להם פשוט אנשים ששייכים למשטרים אפלים.

 

3: רישיונות יצרן ?? מדוע לא בדקו אם יש לפני שהזמינו אותם לכנסת.

את הוועדה לא עניין  של 90% מהיקבים שהגיעו אין רישיון יצרן דהיינו הם עוברים על החוק כאשר הם מייצרים יין ולהזמין פורעי חוק למשכן הכנסת עם תוצרת לא חוקית אסור שיקרה בשום פרלמנט ומן הסתם  לא קורה בשום פרלמנט ורק אצלנו זה יכול לקרות. יושב ראש הכנסת מארח בוועדת הכנסת יקבים ללא רישיון יצרן, ללא רישיון למכור ולהגיש אלכוהול זה מעשה שאסור שיעבור לסדר היום.

 

4: מדוע לא הזמנתם את היקבים שנמצאים מחוץ ליהודה ושומרון?

עצם העובדה שעשיתם אירוע סגור רק ליקבים מיו"ש והפכתם את העניין לפוליטי צריכה להדליק נורה אדומה . דיברתם על זה שהדירו אתכם מספר יין ואתם עשיתם אותו דבר ובגדול. אם הייתה בכם טיפת כנות, טיפת כבוד , טיפת יושר חברי ועסקי הייתם דואגים להזמין את " האחים " שלכם את אותם יקבים מחוץ לקו הירוק ואז אולי אפשר היה להבין את הכאב והתסכול שאתם חשים אם הייתם מראים אמפטיה ליקבים בשפלה, בנגב, בגליל, ברמת הגולן הייתי אולי מעריך את המלחמה שלכם אבל את המזמינים זה לא עניין. פשוט ניצלו אתכם כן אתכם בעלי יקבי יו"ש בציניות האופיינית כל כך לפוליטיקאים ואתם נפלתם למלכודת. הם לא רואים אתכם הם רואים רק את דקות השידור שהם מקבלים על מנת להשמיע את המנטרה שלהם : בית המקדש, סיפוח שטחים ועוד. עברתם בית ספר של החיים בוועדת הכנסת

 

הושפלתם עד עפר על ידי חברי הכנסת שכביכול דואגים לכם, זה היה מגוחך לשמוע אותם מדברים עליכם ואומרים שהם דואגים לכם. בית המקדש הרי לא ייבנה, השטחים הרי לא יסופחו רק מילים ללא תוכן נזרקו לאוויר ואתם הבנתם את זה בוועדה ייטב.

יריתם לעצמכם כדור ברגל שיצאתם למלחמה, מלחמה על כלום, על ספר פרטי , על אמת של אדם שגם אומר וגם עושה, לא כמוכם ובפוליטיקאים שלכם שרק אומרים ומאכילים אתכם בסיסמאות.

 

האדם עם הכי הרבה כבוד וכנות ויושר זה יאיר גת שכתב את האמת שלו, האני מאמין שלו ללא משוא פנים וללא פחד. אתם סימנתם אותו ועכשיו אתם עושים הכל על מנת להפוך אותו לאויב העם, לאחד שפוגע בארץ ישראל רחמנא לצלן. גייסתם חברי כנסת, גייסתם שרים אוטוטו גם אלוהים מגוייס ובטח כמה רבנים ינסו לשרבט כמה פסקי הלכה.

 

לסיכון:

הסערה תשקוט, חברי הכנסת ילכו לקבל את מספר דקות האוננות שלהם ממישהו אחר ואתם תמשיכו לעבוד קשה, לטפל בגפנים, לבצור, לעשות יין שחלקו הגדול מצוין, תמשיכו להציג את היין בתערוכות בארץ , תפגשו אותנו בתערוכות ובהשקות ואנחנו נמשיך לסקר אתכם באופן מקצועי והגון בעיתונים ובאתרים שאנחנו כותבים. שכחתם שאנחנו כותבים על יין כי אנחנו אוהבים יין. אבל אנחנו נשמור לעצמינו את הזכות לכתוב ללא פחד ומורה ולא נהיה מכונים לקבל איומים והפחדות משום גורם. אנחנו נמצאים בזמן שיש ניסיונות של אנשים אפלים ומשיחיים להשתלט על המדינה כאלה שמנסים לסתום פיות דרך הפחדה ואיומים. כאלה שלא מבינים שמלחמת אחים בפתח .כאלה שמתנגדים בכל תוקף לשתי מדינות לשני עמים אבל בעצם לא רואים שהם גורמים לזה ואני לא מדבר על ישראל ופלסטין אלה על ישראל ויהודה. ההיסטוריה היהודית כבר חוותה זאת. אתם העוסקים בענף היין אל תיתנו להם להפריד בינכם לבנינו. הסוף יהיה שכולנו נשתה חומץ.

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב