דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנסה קבועה ומסודרת כתנאי לניהול כלכלי נכון 

מאת    [ 28/12/2015 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 2199 פעמים ]

כל נושא ניהול משק הבית למעשה נשען על ההכנסה שלנו וממנה נגזור את ההוצאות  .

לכן , בחשיבות העליונה , ההכנסה . ההכנסה יכולה להגיע מכל מקור , מבעלי חברה , עצמאים , שכירים , קצבאות וכו'. בפעם נעסוק דווקא בעבודה "מסורתית " – שכיר . צריך לקחת בחשבון , שבעבר היה יותר נעים להיות שכיר . היו יותר מקומות " היסתדרותיים " שברגע שנכנסת למקום עבודה כזה וקבלת קביעות , אפשר לומר שהיית "מסודר " , ראה קואופרטיב דן , שלא קיים יותר , עובדי חברות גדולות ועובדי מדינה . מקום עבודה מסודר , היה יכול להעניק לך את הביטחון הכלכלי לשנים רבות .

כיום ,המצב שונה , מהמצאה של "עובדי קבלן" ועד משרות רבות בשכר מינימום ( שהוא לטעמי גבוה מהצריך , אבל נמוך מכדי לשרוד ) , חברות ענק שפוגעות ביודעין בזכויות העובד ומפעילות עובדים בחוזים אישיים ( שמונעים קביעות ) ושימוש בקבלני משנה ופרילנסרים . מרוץ עכברים כל הזמן מתנהל בין החברות /עצמאים שמעסיקים עובדים ובין המדינה שמנסה כל הזמן לשמור על זכויות העובד , במרוץ זה כולם מנצחים , פרט לך , העובד , שבכל מקרה תמיד נפגע .

גם ששכר המינימום עולה , אז אתה חשוף לפיטורין , וכמובן יוקר המחיה עולה וגם במקרה שאתה בוחר להיות עצמאי ולהעניק שירותים תמורת חשבונית , יש לשלם מיסים לפני ההכנסות ובעיקר אם הלקוחות שלך  עובדים  על בסיס שוטף + .                                 אני לא מבקר את החברות ואת העצמאים שמעסיקים עובדים , מצבם כיום לא קל בכלל  וכל עובד שמועסק אצלם ,                     הוא נטל כלכלי לא קל בכלל .

נחזור לעיקר , כדי לנהל משק בית תקין , יש צורך בהכנסה קבועה . סכום כסף קבוע וידוע שממנו נוכל לחלק את עוגת ההוצאות בצורה נכונה . למרות שפסיכולוגים והוגי דעות קבעו שמקום עבודה "צריך להעניק " מעבר לביטחון כלכלי , גם הגשה עצמית והתפתחו,     האני , אני רוצה להציג דווקא תמונה שונה. נניח שהמקצוע שלך , נהג משאית . איזו הגשמה עצמית או התפתחות , אתה מצפה לקבל ממקום העבודה שבו אתה מגיע , עולה על משאית , פורק ומעמיס סחורה ונוסע כל היום בין הנקודות שקבעו לך?

אבל  , אם נעזוב את הפאן הרגשי , ככל שתתמיד באותו מקום עבודה , כך שכרך יעלה , תהיה זכאי ליותר ימי חופשה , ימי הבראה , קופת פנסיה ושאר החובות שמוטלות על המעסיק להעניק לך  ואפילו תוכל להתקדם בתפקיד למשרות ניהוליות או נוחות יותר .

מצד שני אם תקפוץ בין עבודות , לא תהיה זכאי להטבות הללו , וההפסקות בין העבודות יגררו תקופות ללא שכר וכל פעם מחדש , תתחיל כ"עובד חדש" .                                                                                                                                 כל הרעיון בכתבה זו הוא אחד. יש לדבוק במקום עבודה לאורך זמן , גם אם מקום העבודה לא מעניק לך יותר מרק ביטחון כלכלי . את שאר הדברים שאנחנו זקוקים להם , נשיג מחוץ למקום העבודה ואני אנסה ללמד כיצד , בכתבות אחרות .

לסיכום : למרות שלא קל היום להיכנס למקום עבודה אחד אחרי שירות הצבאי ולסיים שם בגיל פנסיה , יש להקפיד לדבוק במקצוע שבחרנו בו ( כמובן בתנאי שהוא מספק לפחות את הבסיס הכלכלי )  ולהשתדל לא לקפוץ בין מקומות עבודה . תובנה קטנה שלי בנושא ," כל מקומות העבודה הם בסופו של דבר אותו דבר , אותם חיכוכים , אותה פעילות קבועה ותמיד ישנה ההרגשה שבמקום אחר הייתי מצליח יותר " – רדו מזה .

רוצה לדעת איך המינוס נעלם מחייך לתמיד?

מנהל כלכלת משקי בית ועסקים בשיטת " רווחה כלכלית "


 חובב רכבי שטח , שייט , מגשר מוסמך , הנדסאי חשמל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב