דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם היתרונות של הדיקור הסיני למפתחי גוף ולספורטאים בכלל? 

מאת    [ 24/12/2015 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 2289 פעמים ]

האם קיימים יתרונות בדיקור הסיני לטיפול בפציעות ספורט ושיפור ביצוע הספורטאי?

 

האקופונקטורה (דיקור סיני), עשוייה לסייע מאוד לעוסקים בפעילות ספורטיבית. בין אם לספורטאים העוסקים מקצועיים, תחרותים, ובין אם הרמת משקולות כתחביב.מדובר גם בכל הספקטרום של ענפי הספורט. מפעילות גופנית אירובית  (ריצה לדוגמא) וכלה בפעילות גופנית אנארובית (הרמת משקולות לדוגמא). האקופונקטורה (דיקור סיני) היא שיטת טיפול עתיקה מהרפואה הסינית. מטרתה באופן כללי היא הזנה ואיזון האנרגיה בגוף. 

 

לאיזה ספורטאים הדיקור הסיני יכול לסייע?

 

הדיקור הסיני עשוי לסייע לכל סוגי הספורטאים. בין אם למרימי המשקולות או לאלה העוסקים בספורט תחרותי, ספורט אירובי, אומנויות לחימה, אימוני חוץ,  או כל ספורט אחר הדורש מאמץ פיזי, וזאת בשל העובדה שהוא מעצים ומשפר ביצועים ספורטיביים ונותן לספורטאי יתרון תחרותי. 

תחרות אינה עוסקת רק בכח או במאמץ גופני, היא קשורה גם לביטחון העצמי (אספקט פסיכולוגי) שמשפיע במידה רבה על יכולות הביצוע. הדיקור הסיני מסוגל לשפר את היכולות להשאר מפוקס, ברמת חרדה פחותה, ולאפשר מעבר קל של כל מחסום פסיכולוגי העומד בדרך.

 

יתרונות הדיקור הסיני


    •  הדיקור הסיני מסייע לגוף לרפא את עצמו מפציעה באופן מהיר יותר ו?שלם? יותר, תוך כדי הפחתת רמת הכאב. פציעת ספורט עשויה לקרות לכל אדם המבצע פעילות גופנית, אם כפציעה אקוטית או כרונית לאורך זמן. פציעות הספורט עלולות לכלול: שברים, מתיחות שריר או רצועה, פציעה בגידים ומפרקים. האזורים החשופים יותר לפגיעה כתוצאה מפעילות ספורטיבית כוללים את הצוואר, הגב, הכתפיים, המרפק, הברכיים והרגליים. דלקת במפרק, לדוגמא, היא מצב כרוני שעשוי לנבוע מפציעת ספורט הקיימת לאורך זמן.

 

לעומת הטיפול במסאג? שמרפה את השרירים והגידים, הדיקור הסיני תומך ומסייע לגוף כולו לרפא את עצמו. הדיקור מפחית כאמור את רמת הכאב ומאיץ את תהליך הריפוי. כל זאת במקביל לחיזוקו של הגוף, הפחתת נפיחויות, דלקות והתכווצויות. ניתן לצפות גם לשיפור בזרימת אספקת הדם, וגירוי ושחרור אנדורפינים, הורמונים ושאר חומרים נוגדי דלקת בגוף. 

 

 


    • הדיקור הסיני משפר את ביצועי הספורטאי על ידי ניקוי איברי הגוף. אחת הפעולות החשובות ביותר של הדיקור הסיני היא שחרור וטיהור האיברים מרעלנים בלתי נחוצים, מלחץ וסטרס. צ'י (QI), אנרגית החיים, אשר נעה ומגיעה לכל תא ותא בגוף, לכל רקמה, שריר ואיבר (זאת באמצעות מסלולי האנרגיה, הרי הם המרידיאנים), עשויה להתקע בשל מצבים כאלה ואחרים, מה שעלול להוביל לחולי על פי הרפואה הסינית (שכן, כשהצ'י זורם בחופשיות, מתקיים איזון בגוף והוא נשאר בריא, אך כשנוצרת חסימה, אותו איזון מתערער, ומתחיל תהלך של חולי ו/או כאב). הדיקור הסיני יודע כיצד להניע את אותה אנרגיה תקועה ובכך מסייע לגוף להגיע לאיזון אנרגטי מחדש.

 

דרך נוספת לטיפול באמצעות הרפואה הסינית היא נטילת צמחי מרפא סיניים שנמצאים בשימוש רחב בין המטפלים המוסמכים בארץ לטיפול ברפואה סינית. מדובר במרקחת טבעית, להבדיל מאותן תרופות נוגדי דלקת או סטרואידים שלא פעם חלוקות הדיעות עליהן. צמחי מרפא המשולבים בטיפול דיקור מסייעים להחלמה מהירה וטובה יותר של הגוף. זאת תוך כדי שיפור רמות הכוח והאנרגיה ושיפור החוזק החיסוני. 

 

עקרונות הדיקור הסיני

 

הטיפול בדיקור סיני מותאם אישית לכל מטופל ומטופל על פי תלונותיו ומצבו הבריאותי והאנרגטי באופן כללי. חלקו הראשון של המפגש הראשון מורכב מתשאול בו שואל המטפל שאלות לגבי מצב הבריאות הכללי וההיסטוריה הרפואית של המטופל, ולאחריו יוכל המטפל לדעת ולאבחן מהן הפאתולוגיות החבויות בגוף המטופל (על פי הפילוסופיה של הרפואה הסינית). בהתאם לאותה אבחנה, יוכל המטפל להסביר כיצד הדיקור הסיני יכול לעזור ולסייע לצרכים הבריאותיים של המטופל, כמו גם להמליץ על תוכנית הטיפול המתאימה (מספר הטיפולים ותדירותם). הדיקור אינו כואב כלל, אם כי ישנן נקודות שתהיה בהן תחושה לא מוכרת, ללא כאב. 

 

לסיכום, ברור לי לחלוטין, לאור הנסיון הקליני שלי, שהדיקור הסיני מסוגל לשפר את הביצועים של הספורטאי, לשפר את תחושת הביטחון שלו, לנקות את גופו ואיבריו מרעלים, להרגיע לחצים, חרדה וסטרס. לפיכך, כשם שבזמן שאתה מתאמן בחדר הכושר או מתכונן למרתון, אתה וודאי שותה הרבה מים ודואג לבצע מתיחות, כדאי שתשקול להכניס את הדיקור הסיני כחלק ממשטר הבריאות שלך.

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני לפציעות ספורט


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב