דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 כלים לגישה חיובית בחיים 

מאת    [ 12/12/2015 ]

מילים במאמר: 922   [ נצפה 1295 פעמים ]

מכירים את האנשים שכל משפט שלהם מתחיל ב- "אבל" או ב- "אני לא מסוגל" או ב- "זה בלתי אפשרי"?

אני מכירה כמה אנשים כאלה וכשאני שומעת את סגנון הדיבור שלהם זה ישר משרה עלי עצבות. אני מוצאת את עצמי מקרטעת בשיחה איתם ומשתדלת לסיים אותה במהירות האפשרית.  לא מעוניינת באנרגיה השלילית שנובעת משיחה שכזו.

אני יודעת  שיש לאנשים כאלו הרבה סיבות להרגיש ולהתנהג בצורה שבדמיוני משולה להסתגרות במערה. סביר להניח שהגוף חווה פגיעות, מכות חזקות מהחיים, והתנסויות קשות שהותירו צלקות רבות. הכי טבעי עבורם -  להימנע מלהיכנס למצבים שעלולים לסכן את השקט הנפשי שלהם פעם נוספת.  

לעיתים, בסיס התנהלות כזו הוא חוסר ביטחון עצמי, או מדימוי גוף, או דימוי עצמי נמוך, הזקוק לשיפור דחוף. כשחושבים שאין שום חלקה טובה בחיים – האנרגיה הנשלחת החוצה תהיה שלילית.

כששיחה מתמקדת בקושי, בשלילי ובבלתי אפשרי, זה כאילו העולם מאד קטן ומכונס בתוך "בועה" (בתוך עצמם). מין עולם שאין בו תנועה, שינוי, או צמיחה. זו אנרגיה שמובילה לשום מקום. מחשבות שליליות כאלו מייצרות אנרגיה שלילית ואף אם רוצים – אין משיכה לחיים טובים יותר.

מי שחוזה לעצמו חיים מלאי שליליות, חסרי תנועה קפואים במקום – מקבל חיים כאלו.

אבל, אפשר לצאת מהמקום הזה. אפשר להחליף דיסקט. אפשר להחליט לעבור מהסתכלות שלילית לחיובית דרך השפה של הגוף.

כי בחוץ יש המון יופי. יש למה לשאוף, מגוון אדיר של גירויים והזדמנויות להכיר, ללמוד ולהתפתח מחכה בעולם שהוא מקום ססגוני מלא ריחות, מראות וחוויות שמעניקות שמחה.

קבלו 4 דרכים איך לאמץ לעצמכם גישה חיובית ואושר בחיים:

1. שינוי קטן בשפה של הגוף שלכם – שינוי עצום באנרגיה שסביבכם

זה מתחיל במחשבה מייצרת מילים.  ככל שהמחשבה מובילה למילים הכוללות יותר  "כן", "אפשרי", "אני רוצה", "זה מסקרן", "אני מוכן לעשות נסיון" וכו' -  מילים אלו יוצרות חשיבה חדשה ולאחר זמן גם הביטחון העצמי עולה מעצם האומץ לצאת מהמערה, להתנסות בחשיבה שונה ולחפש דרכים חדשות.

כשאנחנו שומעים את עצמנו מדברים את רחשי ליבנו – אנחנו ננסה בכל כוחנו להצליח במה שהבטחנו. לעצמנו.  אחרי שהמחשבה והמילים מסונכרנים אפשר להקדיש תשומת לב לחוויות הנקרות בדרכנו בכל רגע. לשים לב להפיכת הרגע הזה לחוויה שמכניסה אור ללב, ופותחת אותו לקבל עוד אור, ושקט ורוגע. אור זה אנרגיה. כשהיא נכנסת פנימה – היא גם מבוטאת החוצה. חיובית ותורמת.

מה שמומלץ הוא למצוא את המילים החיוביות והמשתפות ולהשתמש בהן גם אם אנחנו לא באמת מאמינים בהן. כשאנחנו חושבים, מדברים ושומעים את עצמנו – אנחנו מתחילים גם להאמין במה שאנחנו משמיעים. וכך יוצרים שינוי וחידוש. החידוש הוא בעיקר בדימוי העצמי ובביטחון העצמי.

יש תאוריה שאומרת:fake it, fake it – till you make it: שפירושה: להסתגל לעשות שינוי (כפוי, מכוח רצוננו) מחשבתי ורגשי. ככל שמתאמנים בזה יותר – כך זה מחליף את הקיפאון והשליליות.

2. מה לכם ולרכילות?

רוצים שמערכות היחסים שלכם תהיינה טובות? האם אתם חושבים שרכילות תורמת לזה? האם הייתם רוצים להוות נושא לרכלנות? האין זה shaming בשפה של הפייסבוק?

דרכו של עולם היא לרכל. משחר היותנו יצורי אנוש למדנו לרכל. זו גם דרך העברת מידע מאד טובה. אבל ... היא מלאת שליליות.

עדיף לא להגיב כשמישהו פוצח בסיפור רכילותי. אם לא תהיה הרכילות לנושא שיחה ייכנסו נושאים בעלי משמעות ועניין רבים יותר, ססגוניים ויוצרי תהליכי חשיבה. סקרנות, מעקב אחרי תהליכי קבלת החלטות יוצאות דופן, ורגשות כמו סימפטיה, אמפטיה וחמלה יתגלו לכם.  אלו הם הרגשות הבונים מערכת יחסים ארוכת טווח. שיחות כאלו זוכרים תמיד. הן מהוות נדבך בקביעת ההערכה העצמית שלנו את עצמנו ובקביעת דעתו של אדם עלינו.

3. הביאו לעצמכם את האושר

כשלא מרוצים מהחיים באופן טבעי המחשבות נעשות שליליות. זו מתכונת טובה לפגוע או להרחיק את עצמכם מהסובבים אתכם. הכלי החשוב ביותר הוא לשנות לעצמכם את מערכת היחסים שלכם עם עצמכם. הכי טוב שיש זה: לטפח את מערכת היחסים שלכם עם עצמכם. זה יגרום לכם לסיפוק ולרוגע, לתחושת שובע גם אם אתם רעבים פיזית, להנאה מהחברות שלכם עם עצמכם,  להכרת הטוב שבכם, לשינה טובה. זו נקודה כל כך משמעותית ביצירת אווירה חיובית סביב עצמכם, נקודה שעשויה להיות שינוי כיוון משמעותי ביצירת קשרים עם אחרים.  האושר אינו מגיע מבחוץ. הוא נובע מבפנים. אנחנו יוצרים לעצמנו את הרגעים הכי מאושרים שיש. זה הכי קל שבעולם. זה רק עניין של מחשבה והחלטה. זו נקודה שתשנה לכם את החיים. היא תכניס את האור ואנשים. כך תיבננה עבורכם, לעתיד לבוא, מערכות יחסים משגשגות ומשביעות רצון. כשתגדירו לעצמכם שאתם חיים מתוך הנאה מהדברים הכי טריוויאליים, כשתקשיבו להלמות הלב של עצמכם ובו בזמן לציוץ הציפורים בחוץ, כשלגימת כוס יין תתקבל כחוויה מעוררת חיוך, כששכיבה באמבט מלא קצף תהיה חושנית – החיים ישתנו. מאותו הרגע, ההנאה תהיה הגורם מספר אחד בכל מה שתחליטו לעשות, בניין החשיבה החיובית בחיים יקרה מעצמו, אתם תיהנו מחברת עצמכם וגם מאחרים שאיתם נרקמו מערכות יחסים חיוביות ותורמות. יום אחד תתעוררו בבוקר ותגלו שאתם אנשים מאושרים.

4. הפכו יום של מישהו אחר לנהדר

במקום לברוח מהעולם שבחוץ, במקום להתכנס בתוך העולם הפנימי אפשר לבחור לעשות משהו שאחרים יודו לכם עליו, יזכרו אתכם וירצו להיות בחברתכם. אנשים זקוקים לתשומת לב. כל הזמן. גם מעט תשומת לב תספיק כדי לתחזק מערכת יחסים חמה. מילה טובה, מחמאה, הגשמת חלום קטן, הם כלים מצויינים לראות את החיוך הזורח על שפתיו של מישהו חשוב לכם.  מעשים כאלו, המוגדרים כמעשים חיוביים, משרים אנרגיה מעולה, מעלים את ערכו של אדם אחר, בעיני עצמו, והוא לעולם לא ישכח מה עשיתם עבורו ואיך שיניתם לו את יומו. מה שחשוב יותר מכל הוא התחושה שיצרתם לעצמכם. אתם פשוט תרגישו נהדר כי אתם יודעים שכרגע מישהו מרגיש טוב עם עצמו, בזכותכם.

נכון, לא קל להפוך את עורנו. התהליך לוקח הרבה זמן. הוא עובר דרך צער, כאב ופחד. מהרגע שבו מחליטים לצאת לדרך זו – אין דרך חזרה אל השליליות. כשמסגלים חשיבה חיובית ואופטימית – החיים שלנו משתנים. מהקצה אל קצה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב