דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני (אקופונקטורה) לילדים ותינוקות - זה ממש לא מה שחשבתם 

מאת    [ 07/12/2015 ]

מילים במאמר: 912   [ נצפה 2721 פעמים ]

בטח אתם מרימים גבה ושואלים - ?ילדים ומחטים?!? בטח לא הרעיון המבריק ביותר, נכון? הרי ילדים לא אוהבים זריקות. אז כיצד ייתכן שהרפואה הסינית יכולה לסייע לזעטוטים שלכם להבריא ולגרום להם אפילו לשתף פעולה?

סטטיסטיקות מראות כי יותר ויותר ילדים סובלים היום ממחלות כרוניות, ובחלק מן המקרים, הרפואה המערבית, זו שניתנת בקופת החולים פשוט לא מספיקה. ובשל כך, פונים אל הרפואה המשלימה ולרפואה הסינית, יותר ויותר הורים המחפשים טיפול בטוח, טבעי ויעיל לילדם.

מהו ההבדל אם כך בין הרפואה המערבית והרפואה הסינית (אקופונקטורה)? הרפואה הסינית באה להשלים את הטיפול המערבי, שלו, אין תחליף כמו לדוגמא במקרים דחופים בהם נשקפת סכנת חיים, דלקות אקוטיות, שברים ושאר מקרים הדורשים טיפול ברמה המיידית. היא באה לטפל לרוב באותם סימפטומים מיידיים שמציג הילד. עם זאת, בהשוואה אליה, התורה של הרפואה הסינית סבורה כי לגופנו היכולת הטבעית לרפא את עצמו. הרפואה הסינית מתמקדת בטיפול בשורש שלטענתה גורם להופעת הסימפטומים (ענפים), המקור לאותו חוסר האיזון. הטיפול ניתן לכל ילד על פי צרכיו האישיים. היא רואה את הילד כמקשה אחת (גוף ונפש), כמו גם על סביבתו ועל אורח חייו. על פי התאוריה הזו, ניתן לומר כי מרבית המחלות נגרמות בשל חוסר איזון אנרגתי בגוף. מטרתה היא להביא לאיזון של אותו חוסר האיזון וזאת באמצעות שפעול נקודות מסויימות בגוף שמטרתן להנחותו ולעודד את היכולת הטבעית שלו להחלים בעצמו. ובשל-כך, לא רק שהיא פועלת  להעלמת הסימפטומים אלא גם מחזקת את גופו של הילד, תוך כדי צמצומן ומניעתן של התפרצויות עתידיות. יש להדגיש כי מדובר ברפואה טבעית שאיננה מכילה תרופות ובכך נחסכות להן תופעות הלוואי שאלו עשויות לגרום. היא כוללת בארסנל שלה מספר טכניקות טיפוליות, ובהן: טווינא (מסאג' סיני), צמחי מרפא ודיקור סיני.

יותר ויותר רופאי ילדים החלו להפנות כיום את המטופלים שלהם לרפואה משלימה, זאת במקרים שונים בהם לא הצליחו למצוא מזור או שמנטרתם למנוע ניתוח. דגומאות נהדרות לכך יהיו דלקות הגרון והאוזניים החוזרות, שהטיפול בהן הוא לא פעם טיפול באנטיביוטיקות המביאה לשיפור זמני בלבד עד אשר חוזרות. כיום ידוע כבר כי בחלק מהמיקרים ניתן למנוע ניתוחים כמו אלו מילדינו, וזאת באמצעות טיפול תאים ושינויי אורח חיים בהתאם הכוללים בין השאר, שינויי תזונה. פרט למקרים אלה, מטפלת הרפואה הסינית בהצלחה במגוון רחב מאוד  של מחלות ילדים כרוניות, כגון: אסטמה ומחלות של דרכי הנשימה, אלרגיות כרוניות, מערכת חיסון ירודה (מה שגורם להתקררויות תכופות בעונה), בעיות במערכת העיכול (כמו לדוגמא: כאבי בטן, שילשולים, עצירויות, גזים וכו'), דלקות שתן, הפרעות קשב וריכוז (ADHD) ועוד.

כאן המקום לגלות סוד: כשאני מתייחס לטיפול בילדים, לא קיימים בקליניקה שלי מחטים או דיקור סיני אלא "נקישות". למה נקישות? מדובר  למעשה באותם מחטים אך אותו שינוי קל זה במינוח, עושה הבדל של שמיים וארץ בתפיסו של אותו ילד מטופל, בדרך בה הוא מוכן לקבל או לחוות  את הטיפול. ולאותם ילדים שעם כל זה, לא מוכנים לנסות, יש אופציה נוספת, והיא: דיקור ללא מחטים. מדובר בפיתוח מערבי על בסיס הגישה הסינית העתיקה. דיקור שלא באמצעות מחטים מתבצע באמצעות מכשיר לייזר או מכשיר מיקרוקורנט. שניי המכשירים הללו באים במקום הדיקור במחטים. הטיפול בלייזר הוא באמצעות קרן אור היוצאת ממכשיר דמוי עט ומכוונת לאותן נקודות דיקור ידועות, ולעומת זאת, הטיפול במיקרוקורנט, שהינו טיפול חדיש יחסית, משפעל את אותן נקודות הדיקור באמצעות תדרים חשמליים נמוכים (מיקרואמפר).

מהו מהלך הטיפול וכיצד מתבצע? אורכו של המפגש הראשון הוא כ-45-60 דקות. הוא נחשב לארוך יחסית בהשוואה למפגשים הבאים. תחילתו בתשאול בו מברר המטפל פרטים בנושא ההיסטוריה הרפואית של הילד, כמו גם התבטאויות פיזיות והתנהגותיות. בנוסף, ישאלו שאלות לגבי הרגלי התזונה ואורח חייו של הילד. בתום שלב התשאול מתחיל החלק הטיפולי של המפגש ובו דיקור שהמבוצע באופן מהיר במיוחד. מדובר במספר שניות בכל נקודה במקרה , של ילדים קטנים מאוד ועשוי להגיע למספר דקות במקרה ומדובר בילדים גדולים יותר. בפעמים הבאות ימשך כל מפגש הינו בין 30 ל-45 דקות.

יש להדגיש כי לא ניתן לצפות לתוצאות יש לאחר המפגש הראשון וכי לשם כך תידרש סדרת מפגשים. אורכה של סדרה שכזו משתנה בהתאם למשך זמן הופעתה של המחלה, לאופייה וחומרתה.

לא מעט פעמים יצא לי להשאל בקליניקה "מאיזה גיל ניתן לקבל טיפול ברפואה סינית?" תשובתי לשאלה הזו הינה כי ניתן לבצע דיקור בכל גיל. כבר בחודשיו הראשונים של הילוד, ניתן לעזור לו בבעיות רבות, כגון: גזים, סיוטי לילה וכיו"ב.

בביתי, משתדל אני  לחנך את ילדיי לאורח חיים בריא עד כמה שניתן. אני נוהג להגביל זלילת מתוקים לחטיף אחד ביום (כמובן שניתן להסתפק בחטיף קטן וזאת לפי בחירתם). בנוסף לכך, הם מקבלים טיפולים ב?נקישות? כבר מגיל ינקות, דבר שללא ספק, גרםחיזוק מערכות הגוף שלהם, סייע במניעת מחלות תוך כדי טיפול במחלות פעילות. השבוע התעורר בני מלווה בשיעול שהתחיל בלילה קודם והתגבר עד הבוקר. ולפתע, כשראה אותי אמר לי: "אבא, אני צריך דיקור, אני משתעל".

יוצא לי די הרבה לראות את כמות המתוקים שהורים מעמיסים על הילדים שלהם. לא מעט מהפעמים הם רק בשביל לרצות אותם ולזכות לעוד כמה דקות של מנוחה ושקט. אך שלא יהיה לכם ספק, השקט לטווח קצר שתקבלו, עלול להתחלף במהרה בהתנהגות יוצאת דופן, וכמו כן, ביצירת מחלות. הסיפורים שאני שומע שוב ושוב: ?הילד שלי שוב יושב חולה בבית. הוא מטופל באנטיביוטיקה?. אומר לכם בכנות (ואני ממש מקווה שלא אצטער על מה שאני אומר) שאני ממש לא זוכר מתי בפעם האחרונה הילדים שלי טופלו באנטיביוטיקה או הזדקקו לה, ולי לפחות, ממש ברור למה.

ולסיכום אומר כי כאבא וכמטפל, אני סבור ללא כל ספק עד כמה טובה ומסייעת הרפואה הסינית לילדיי וילדיכם. עד כמה חשוב להציע להם טיפול משלים הבא להשלים את הטיפול המערבי במטרה להילחם במחלותיהם ולגרום להפחתת כמות התרופות ותופעות הלוואי, כמו גם, מניעת של אותן מחלות והישנותן.

למה לא לחנך ולהביא לעולם בריא יותר? בשבילם!

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני בילדים ותינוקות


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב