דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגידול הילדים מתחילים בשינוי מחשבתי ולא התנהגותי 

מאת    [ 30/11/2015 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2345 פעמים ]

בזמן האחרון ישנה תופעה של טיפול אנשים דרך הלא מודע שלהם. NLP  באנגלית וניתוב לשוני פיזיולוגי בעברית. למה זה חשוב למנחים בשיטה הזאת להתחיל לשנות מחשבה ולא התנהגות? האם את באמת יכולה לשנות או לשפר את המציאות בעזרת שינוי מחשבתי?

יש משפט והוא נכון לגבי כל דבר. אם את מאמינה שזה יעבוד ? את צודקת. אם את מאמינה שזה לא יעבוד ? את גם צודקת. בעצם לא משנה מהי השיטה אלא קודם כל אמונה בסיסית שזה הולך לעזור לך. ולכן אם את חושבת שאין תועלת במאמר הזה ? חבל על הזמן שלך ואת יכולה להפסיק כאן.

אם את כן ממשיכה איתי, אני רוצה להסביר לך למה מטפלים במחשבה ולא בהתנהגות. בואי נדון בדוגמה "אימא שנכנסת הביתה אחרי יום עבודה ורואה בלגן בסלון. והיא מתחילה להתעצבן ולצעוק. אחר כך אחרי ההשכבה, היא מרגישה ייסורי מצפון ומחליטה שממחר והלאה לא תצעק על ילדיה בגלל הבלגן בסלון. יום למחרת היא חוזרת הביתה והיא אומרת אני הבטחתי לעצמי לא לצעוק והיא אומרת את זה לעצמה כמה פעמים והכעס עולה מבפנים ולבסוף היא מתפרצת אולי אפילו ביותר צעקות על ילדים כי בנוסף לכעס על הבלגן יש לה גם רגשות אשמה על זה שלא קיימה את מה שהבטיחה". בדוגמה הזאת את יכולה לראות שאימא רוצה לשנות את התנהגותה אך לא מצליחה. וכל פעם שהיא תנסה לעשות זאת שוב ושוב היא תהיה יותר מתוסכלת.

איפה הבעיה?

אם פתרון הבעיה היה דרך ההתנהגות אז בקלות היית יכולה לשנות כל דבר. דמייני לך, את אומרת לעצמך "בפעם הבאה כשילדי יעשה משהו אני אגש אליו, אתן לו חיבוק ונשיקה" ? נפלא. בעיה שכך לא קורה. אני רואה ויודעת שהשינוי לא נוצר. מכאן אני מגיעה למסקנה שיש משהו שלא נותן לשינוי להתרחש. מה זה?

וכאן באה שיטת הנ.ל.פי ואומרת שיש המון זכרונות ומהם נוצרים נתיבי חשיבה בלא-מודע שלנו. נגיד, לאותה אישה מהדוגמה, יש נתיב חשיבה בלגן מביא צעקות, ולכן הטיפול הוא קודם כל על שינוי מחשבתי זה. רק אחרי שנטפל בנתיב חשיבה וננתק את הקשר שבלגן מביא לצעקות, נוכל לאמץ נתיב חשיבה חדש ומכך גם התנהגות חדשה.

לסיכום, דווקא שינוי מחשבתי מאפשר לנו לבחון מחדש את ההתנהגות שלנו ובמידת הצורך לשנות או לשפר אותה. זה נותן לנו זכרון חדש וחיובי, סיפוק מעצמינו והרגשת שליטה בחיינו ובהרגשתינו.

הודיה בכור, NLP PRACTITIONER, עוזרת לנשים וילדים עי גילוי ושחרור של חסמים רגשיים דרך הלא מודע, מנכלית עסק איך לגדל ילדים באווירה רגועה.


ליצירת קשר ?contact@avoiceinyourhead.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב