דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספסלים במרחב הציבורי 

מאת    [ 28/11/2015 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1927 פעמים ]

  משרד אדריכלים מפורסם בקופנהגן עומד מאחורי הרעיון והפיתוח של הספסל האינטראקטיבי הראשון; ספסל שמזמין אותך לשחק, להזיז ולהרגיש את המרחב העירוני באופן דינמי. ספסלים שמשנים את הצבעים ואת הדפוס כשאנשים עוברים לידו. העיצוב הפך אפשרי עם שיתוף הפעולה עם המעצב האירופאי הנודע פטרסן. הספסלים ממוקמים במרחב העירוני המשוחזר מעל חניון תת קרקעי בLeifsgade- Brygge בקופנהגן.

הרעיון לאלמנט האינטראקטיבי התעורר כאשר עיריית קופנהגן הייתה צריכה לשחזר את המרחב העירוני, לאחר סיום תהליך בנייה ארוך של החניון . אנחנו יודעים שמרחבים אורבאניים מתחברים ממש טוב בסביבה עירונית  . כנקודת מוצא, בחרנו משהו שכבר היה בחוץ, הספסלים, ולאחר מכן? עשיתי אחד מהם מתעורר לחיים. כשאנשים עוברים ליד הספסל האינטראקטיבי, זה מדליק ומפתה במשחק אינטרקטיבי והסקרן מתיישב ומתעניין בספסל.
הספסל השובב " הינו ספסל שבדי , אשר במקרה זה ,קיבל את הצבעים ודפוסי רקע בצורה מושלמת , הוא עשוי עץ אלון שהטיפול בו היה שונה מטיפול רגיל בעץ   והוא נצבע בגוון ירוק ,ועל הלוחות עץ באמצעות טכנולוגיה שהוא פיתח בעצמו ,לוח אינטרקטיבי שעוסק בדיאלוג עם אנשים שעוברים לידו . לספסל החדשני ישנם שלושה משחקים שונים . משחק אחד הוא משחק ציור, ניתן לצייר על הספסל , צבעים מופיעים על הספסל כאשר אנשים מזיזים את ידם ויוצרים ציורים " אלה מוצגים כאשר הספסל ריק מיושבים ,וניתן למצוא אותו בדף הפייסבוק של הספסל . ישנו עוד משחק הדורש פעילות גופנית יותר . כל לוח על הספסל מואר על ידי הלוח המהבהב ,מהר אתה צריך ללחוץ על ההבהוב שמופיע ולכן הצורת משחק היא פיזית שמצריכה מהירות תגובה . המשחק האחרון דורש סבלנות . כאשר אדם מתיישב על חלקיקי אור השונים בספסל בסקרנות מתקרב בו האדם יושב . הם באים יותר ויותר עד שמתפוצצים והספסל מתמלא בהמון המון אורות . את הספסל המעוצב והמושך " ניתן לראות כל יום כאשר מחשיך , והוא פעיל כל יום בין השעות 17:00-22:00 .במרחב העירוני שבו ניתן למצוא את הספסל כאשר בדרך כלל הספסלים תפוסים על ידי אנשים שמוצאים אינטרקציה מאוד מעניינת וחדישה.
זאת רק אחת הדרכים מן הרבות על מנת למשוך אנשים במרחב הציבורי לשבת על ספסלים בדרך מאוד מודרנית ומעוצבת ישנם כמה מקומות בעולם שלקחו השראה מפרוייקט זה בכדי למנף רעיון אחר דומה שיגרום לאנשים לשבת על ספסלים במרחב הציבורי ותוך כדי ישיבה לשחק עם הספסל  ולהנעים את זמנו של היושב.

 

תומר שרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב