דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדיף לממן את שוקה או את מנכל ביטוח ישיר? 

מאת    [ 26/11/2015 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 271 פעמים ]




כשבארץ נהדרת זה לגיטימי לבצע לגיטימצייה וללעוג לימניים, לחרדים ומזרחיים אך לא לטייקונים, לחברות אשראי ולבנקאים.
בשנים האחרונות אנחנו מודעים ליוקר המחייה בישראל - לא ניתן להתעלם ממנה לאור מחאת האוהלים, תוכניות כמו מגש הכסף, מעלה קרחות ועלייתו של אלון גל בתכניות הטלויזיה והרדיו הקשו עלינו לעצום את העיניים. בטח שמתם לב שכוכבי "ארץ נהדרת", תוכנית הסאטירה הלוהטת בערוץ 2, מרבים לככב דווקא במסעי הפרסום של מוסדות פיננסיים. אסי כהן פירסם במקביל את הבנק הבינלאומי הראשון. שני כהן מפרסמת את 9 מיליון. עלמה זק והקמפיין של בנק הפועלים. טל פרידמן ואלי פיניש מדובבים את היונים של ביטוח ישיר. הקשר בין פיניש ומריאנו ובנק הדואר. השחקנים מרוויחים מאות אלפי שקלים לקמפיין - מגיע להם כל שקל... באמת. הם הרוויחו את הכסף הזה. והבנקים? הם פשוט מקווים שככה, כשהעולם מצחיק, תשנאו אותם פחות.
 
שבועות מעטים לאחר שהוצג לראשונה ב"ארץ נהדרת", הפכה הדמות של נהג המונית  אשר בן חורין, המזוהה עם יובל סמו לנהג המונית המפורסם בישראל. היציאות שהנהג משחרר והסיטואציות עצמן מוכרות לכל ישראלי שנסע אי פעם במונית. אבל תארו לכם שבמקום נהג מונית, בן חורין היה נהפך לפתע למנכ"ל של חברת כרטיסי אשראי. עכשיו, כשהמונה לא דופק, כבר לא מדובר בעוד 20 שקל שנהג המונית הנוכל הרוויח שחור, אלא בהלוואה שלקחתם שהתייקרה באלפי שקלים, כאשר הריבית אותו גובה חברת האשראי עבור ההלוואה גבוהה לעומת השוק השחור, וברווחיה של החברה שתפחו במיליונים. אולי במקום לשאול  "מונה או מחיר מופקע", בן חורין ישאל לקוחות שמתעניינים בהלוואה: "אדוני טייקון, או שניתן לך ריביות של שוק אפור"? ברור שבתוכנית לא ילעגו למי שמפרנס את השחקנים בחברות הביטוח ובבנקים.  איך הם יירקו לבאר ממנה הם שותים, כשבמקביל לייצוג החברות במסעי פרסום עתירי המזומנים שלהן, השחקנים יחקו טייקונים ומנכ"לים שצוחקים עלינו כל הדרך אל הבנק? כמו למשל את מנכ"ל ישראכרט, דב קוטלר, שעלות שכרו כ-6 מיליון שקל בשנה, או את יו"ר ישראכרט לשעבר, אירית איזקסון, שעלות שכרה הייתה כ?20 מיליון שקל לא רוצים לממן את שוקה? סבבה, אז תממנו את שני כהן, 1,155 עובדים, משרדים מפוארים ושכר מנכ"ל בעלות של 11.9 מיליון שקל.  מי זה באמת שוקה? סוכן הביטוח המקצועי והאמין או מנכ"ל ביטוח ישיר שגורף שכר של מיליונים? מנכ"ל ביטוח ישיר רביב צולר הרוויח ב?2013 לא פחות מ?11.9 מיליון שקל. ארבעה מנהלים בחברה קיבלו ב2013 שכר בעלות של 8.8 מיליון שקל. ביטוח ישיר ו9 מליון זו פיקציה אחת גדולה 90 אחוז מהעובדים בחברות אלו הם רק מספר במערכת שמרויחים שכר מינימום. ההנהלה הבכירה גוזרת קופונים על שאר העובדים והלקוחות. על פי הערכות, שני כהן  שמייצגת את החברה מקבלת על קמפיין שוקה בין 500 ל?800 אלף שקל בשנה. זה מגיע כמובן מהכיס של מבוטחי החברה. גם המותג השני, ביטוח ישיר, מעסיק שתי יונים יקרות - אלי פיניש וטל פרידמן - קרוב לוודאי לא בסכום נמוך יותר. אכן ארץ נהדרת.
הטאלנט בקמפיין זה רק הכסף הקטן. הכסף הגדול הוא כמובן המדיה, זמן הפרסומות בטלוויזיה וברדיו. איי.די.איי היא אחת המפרסמות הגדולות בישראל: ב?2013 הוציאה החברה על פרסום, על פי הדו"ח, 64.5 מיליון שקל. גודלם של משרדי חברת איי.די.איי, בפתח תקוה הנו 10,000 מ"ר בעלות של 70 שקל למ"ר בחודש. בשנת 2013, החברה השקיעה באחזקת המשרדים הללו  48 מיליון שקל ואחזקת רכבים עלות 4.7 מיליון שקלים נוספים. הרי צריך לשלם את החשבון בסוף. כנראה שגם בפרמיה הנמוכה עדיין יש מספיק כסף לחלק שם למעלה. כמה חופשות אפשר לקנות בסכום הזה? כמה שוקות אפשר לפרנס? ולאן אתם מעדיפים שהכסף שלכם ילך? כל שנותר לחברה שמפרסמת עם הסלוגן "אז תפסיקו לממן סוכן", ושמה על הגריל עובד ממעמד הביניים עם עסק קטן, הוא להוסיף באותיות הקטנות: "כדי שיישאר יותר למנכ"ל". בסופו של דבר, עדיף כבר שוקה.
הבנקים חלילה, שמוחקים לטייקון כזה או אחר בין 1.4 ל-1.8 מליארד שקלים כשלחלופין, הם יכנסו למלחמת חורמה כנגד אזרח פשוט שלא החזיר הלוואה בסך 10,000 שקלים או חלילה נכנס לאוברדראפט של 15,000 שקלים. הבנקים הם אלו שגובים מלוקחי המשכנתאות פי 3 ממה שהלווים לוו בפועל. עלות שכרו של מנכ"ל בנק איגוד, חיים פרייכלמן הייתה 11 מיליון ש"ח. אבל הם לא יהיו מושא ללעג. הם גם לא ילעגו על השמאלני הנאור. בארץ נהדרת ילעגו למזרחי, יציגו אותו באופן מעוות . גם המתנחל לא ייצא מהתוכנית בזול - דמותו תושחת וירקו על הערכים אותם הוא מייצג. העיקר שבתוכנית לא לועגים למי שמביא להם פרנסה - לטייקונים, לשמאלנים, לאשכנזים, לבנקים ולחברות הביטוח.


   

לוקחי משכנתא מחזירים בסוף התהליך פי 3 מסכום המשכנתא. ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים בתשלום המשכנתא באמצעות מיחזור משכנתא. להתייעצות בנוגע למסלול המשכנתא, צרו קשר. http://healworlds.blogspot.co.il/2014/02/blog-post_3.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב