דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשבור את מעגל האלימות 

מאת    [ 02/04/2008 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 3009 פעמים ]

לשבור את מעגל האלימות והשתיקה
מאת אורלי בר-קימה

ביום שישי הקרוב 11.4, יתקיים אירוע התרמה ייחודי, במתחם "דיונה" ביער בן שמן למען עמותת "רוח נשית", עמותה ללא כוונת רווח, שפועלת מזה כשנה בדרום תל אביב, ומסייעת למאות נשים החיות תחת אלימות מתמשכת לעבור ממצב של תלות כלכלית, חוסר ביטחון, ובדידות חברתית, למצב של צמיחה, עצמאות כלכלית ופיתוח קריירה.

העמותה היא התגשמות חזון של אישה אחת, מכי נאמן, שהחליטה לשבור את מעגל האלימות והשתיקה, ולסייע לנשים לצאת ממנו, עם ליווי ותמיכה של אנשי מקצוע לאורך תקופה, כדי להעמיד אותן על רגליהן ולתמוך בהן להתפרנס באופן עצמאי.
המניע שלה להקים את העמותה, הוא אישי. "אני גדלתי בבית אלים", מספרת נאמן, 46, "זה קרה בתוך הבית שלי, אימא שלי סבלה מאלימות קשה, ואני ואחיותיי לא יכולנו לעשות שום דבר כי לא ידענו איך להתמודד, הפחד מלחשוף את הסיפור, תחושת האשמה והבושה, חוסר היכולת לדעת במי ואיך להיעזר, מנעו מאיתנו להתלונן על אבא. פחדנו גם ממה שיקרה לנו, הילדים, שאם נספר, המשטרה או העובדים הסוציאליים יבואו ויפרידו בין בני המשפחה." רק אחרי הרבה שנים עשיתי מעשה והוצאתי את אימי למקלט נשים, וההצלחה הייתה חלקית. מה שקרה אצלי בבית אסור שיקרה", היא מבהירה.

לדברי נאמן נשים רבות בישראל חיות תחת איום מתמשך של אלימות פיזית מנטאלית ורגשית, מצד בני זוג, קרובים או מכרים. במחקר עדכני נמצא כי 13% מהנשים בישראל היו חשופות לאורך חייהן לאלימות פיזית מצד בן זוגן. למעלה ממחצית הנחקרות, דיווחו כי סבלו בשנה האחרונה מצעקות וקללות, ומהתנהגות כופה של בני זוגן. מספר מקרי הרצח של נשים במשפחה נמצא בעליה, כאשר בעשור האחרון נרצחו יותר מ 263 נשים בידי בן משפחתן. אלפי נשים מגיעות מידי שנה לחדרי מיון בבתי חולים כתוצאה מאלימות במשפחה, ויחד עם זאת, נשים נפגעות אלימות, לא ממהרות להתלונן ולשתף בסבלן, מסיבות אישיות, כלכליות וחברתיות. הן מתמודדות עם מחסור כלכלי, ומתקשות לנהל חיים עצמאיים. כשבדרך כלל הגבר האלים הוא השולט על המשאבים הכלכליים, ודואג לנתק את האישה ממסגרות חברתיות ותעסוקתיות, מונע ממנה רכישת השכלה, ומאפשרות לעבוד לפרנסתה.
נאמן מציינת עוד כי החליטה להקים את העמותה משום שהמסגרות הקיימות מתמקדות במעני חירום ושיקום של נזקי האלימות, אך אינן ערוכות לתת מענה כולל בנושא העצמאות הכלכלית של נשים אלה, "הממסד דואג במקרה הטוב למרכזים ומקלטים במקרי חירום, אך מי דואג לנשים אלה ביום שאחרי?"
הרעיון של העמותה, כדבריה, הוא ליצור סביב נשים אלה מעגלי תמיכה, לא רק באופן נקודתי, אלא לאורך זמן, עד שהן עולות על המסלול של חיים עצמאיים. במקביל מטרת העמותה גם להעלות את המודעות בקהילה לנושאים אלה, וליצור שינוי חברתי בנושא.
"מאוד חשוב לי לקחת כמה שיותר הצידה את תחושת הקורבנות שלן נשים אלה, ולהחזיר להן את המקום של השליטה בחייהן, הבחירה, המטרה שלי היא שהן יהפכו לחלק מהדבר, שיהיו תמורת סכום סמלי מאוד, חברות עמותה שוות ערך, ולא "מטופלות", שבבוא היום, לאחר שתתחזקנה, תוכלנה, לתמוך בעצמן בנשים נפגעות אלימות, ולהחזיר לקהילה את מה שהן קיבלו, גם באמצעות התנדבות בעמותה, והשתלבות בהנהגה ובניהולה", מציינת נאמן.
כל אישה שתגיע לבית העמותה, שנפתח בימים אלה, ברחוב יגאל אלון 30 בתל אביב, תוכל לקבל, פגישת ייעוץ והכרות, אבחון תעסוקתי, סדנאות קבוצתיות להעצמה כלכלית, אימון אישי ממוקד לפיתוח קריירה, על ידי מאמנת מוסמכת בשיתוף עם לשכת המאמנים בישראל, ליווי וחניכה על ידי מתנדבות מהקהילה ומהמגזר העסקתי, רכישת מיומנויות בתחומי מחשב, אנגלית, כתיבת קורות חיים, וכד', קורסים וסדנאות לשיפור דימוי הגוף שיועברו על ידי מתנדבות של סטודיו C, ואפשרות להציג בגלריה ליצירות אומנות של נשים החברות בעמותה.

יותר מ- 200,000 נשים נפגעות אלימות חיות בתוכנו, על ידי חיזוק העמותה, ותרומה צנועה, תוכלו גם לבלות יום של כיף מוסיקה וסדנאות בהן יוגה צחוק, מגע קול ותנועה, אימפרוביזציה, הגנה עצמית, פעילות אתגרית, מתחמי דוכנים של יצירה ומזון, מתחם לילדים עם ליצנית, ומוסיקה חיה, עם הרכבים זמרים ומופעים. (מצ"ב פרוספקט מפורט לגבי האירוע), ולהיות גם אתם חלק ממפעל חשוב זה.
ביום שישי הקרוב, יש לכם הזדמנות, להביע את תמיכתכם, ולפתוח את ליבכם וכיסכם, למען נשים אלה ולמען העלאת המודעות לנושא האלימות כנגד נשים. אירוע התמיכה וגיוס המשאבים לעמותה, יתקיים בקפה "דיונה" במושב בן שמן, כולו על טהרת ההתנדבות, כשכל ההכנסות ישמשו לפעילות העמותה, ולטיפול בנשים נפגעות אלימות. מחיר כרטיס למבוגר -80 - ולילד 50 ?.
אפשר לשלם באשראי באתר מאובטח שכתובתו: http://litrom.com/ruach
או במשרדי העמותה: 072-2507770 זוהר: 052-8733202
מכי נאמן- מנכ"ל ומייסדת: 052-8017575

לפרטים נוספים:
אורלי בר-קימה, עיתונאית ומאמנת אישית, המתנדבת בעמותת "רוח נשית"
נייד: 050-8383904
www.barkima.com

אורלי בר-קימה
עיתונאית ומאמנת אישית למפנה בחיים
מתמחה בתקשורת והקשבה, העצמת נשים, שינוי והתפתחות אישית
טלפון נייד : 050-8383904
מייל barkima@netvision.net
אתר: www.barkima.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב