דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת יצרנים בסין 

מאת    [ 22/11/2015 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 2843 פעמים ]

בחירת יצרנים בסין

 מזה מספר עשורים, הולכת וצומחת כלכלת סין, ואט אט הופכת למרכז העולמי ליצור כל דבר שניתן לחשוב עליו. כמעט כל מוצר מכל סוג שהוא מיוצר היום בסין - החל מברגים ומסמרים וכלה במזגני אוויר, טלוויזיות ואף מכוניות. הסיבה המרכזית לכך היא עלות שעת עבודה נמוכה במיוחד (למרות שבשנים האחרונות חל גם בתחום זה שינוי גדול), ריבוי ידיים עובדות וחריצותם של הסינים (או אולי העדר פיקוח על חוקי העבודה המאפשר שעות עבודה ארוכות). אבל, למחיר הזול יש גם לא מעט חסרונות כפי שאזכיר בהמשך.

  אחד השלבים הקריטיים ואולי החשוב ביותר בביצוע רכש בסין  הוא איתור יצרן או ספק אשר יתן מענה לדרישות הטכניות, הדרישות הפונקציונאלית, יעמוד בלוחות הזמנים, יהיה אטרקטיבי במחיר ומעל הכל, יספק מוצר איכותי. כיום, להבדיל משנים עברו, ניתן לקבל בסין מוצרים בכל רמת איכות נדרשת. די לציין כי חרף העובדה שניתן למצוא בשוק מגוון עצום של מוצרים באיכות גרועה "צעצועים סיניים", בשנים האחרונות חברות רבות מגרמניה, ארה"ב ואף יפן, העבירו את היצור לסין ללא כל התפשרות על איכות המוצר.

הייצור בסין אם כך הולך וגדל, מספר המפעלים והספקים שניתן למצוא בכל תחום הוא עצום ומגוון האיכויות שונה בתכלית ממפעל למפעל. שלא בשונה מהמערב, המגזר העיסקי והיצרני בסין מתאפיין במספר דברים:

-          המדינה ענקית והפיזור הגיאוגרפי עצום. ניתן למצוא מפעלים בכל תחום כמעט, בכל המחוזות. בשנים האחרונות, הממשלה מעודדת מפעלים רבים לעבור לאיזורי אבטלה. בעקבות מעבר זה, לעיתים נמצא מפעלים מעולים דווקא באיזורים מרוחקים אשר לנוכח הסיבסוד הממשלתי, מספקים מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים

-          קשיי תקשורת – במקרים רבים מאוד, מספר דוברי שפה זרה הוא קטן (עד כדי לא קיים), וגם במקרים בהם ישנם דוברי אנגלית, לא תמיד התקשורת ברורה לשני הצדדים.

-          תרבות עיסקית -  רק על תחום זה אפשר לכתוב ספרים, אך אזכיר זאת בקצרה – יש הבדל עצום בין האופן שבו אנו מתקשרים ואיך הדברים נתקבלו ונקלטו בצד הסיני. זהו אחד מגורמי המפתח המשפיעים ביותר על התוצאה הסופית – המוצר אותו נקבל.

-          אמינות – כיום ברוב המפעלים מקבלים את פניך כבר בכניסה למפעל לוח שלם של אישורי איכות מגורמים שונים – מעבדות הסמכה, גופי איכות ואישורי ISO. לעיתים אישורים אלו ניתנו על קוי ייצור או קוי מוצר שונים, ובהינתן שהתעודות כתובות הסינית, קשה להבין למה שייכת כל תעודה וכל הסמכה

-          מחיר – לכל מוצר שנרצה לרכוש או לייצר בסין, ניתן למצוא מגוון עצום של מחירים. מנסיוננו, לאו דווקא המחיר הזול מצביע על איכות ירודה ולעומת זאת, היקר איננו דווקא באיכות הנדרשת.

-          ייצור סדרתי בכמויות גדולות – לאחר סיכום ו'יציאה לדרך', ובמיוחד לאחר אישור ראש סידרה, כל שינוי באיפיון או במפרט הטכני כמעט ולא אפשריים וגוררים עלויות ושינויים משמעותיים בלוחות זמנים.

תהליך איתור הספק או היצרן המתאים אם כך, מחייב תהליך הכנה מסודר ודו שיח מתמשך בין הלקוח ובין היצרנים הפוטנציאליים. ככל שהדרישות תהיינה מפורטות וברורות יותר, כך ניתן יהיה לקבל מחד מוצר המתאים בדיוק לדרישה ובד בבד, לסכם על מחיר ולוחות זמנים טובים יותר. נקודה חשובה שיש לציין בהקשר זה היא לוחות הזמנים. היצרנים הסיניים עובדים בהקפי יצור עצומים ומנות היצור הגדולות לא מאפשרות כיוונון (סט-אפ) קווי היצור באופן זריז. לעיתים, החלפה של צבע מוצר, שינוי במידת אורך או רוחב ואף הדפסה על המוצר, אורך זמן רב ומשפיע באופן משמעותי על לוחות הזמנים. נוסף על כך, אציין כי לסינים מספר חגים במהלך השנה (המרכזי שבהם ראש השנה הסיני – ה Spring Festival החל בד"כ בחודש פברואר) שבהם כל הפועלים, ללא יוצא מן הכלל, עוזבים את המפעלים ונוסעים חזרה למשפחותיהם למשך מספר שבועות. במהלך תקופות החגים הייצור נפסק כמעט לחלוטין והחזרה לעבודה בקצב מלא לוקחת מספר ימים.

יתרה מזאת, בבואנו לשקלל את כלל העלויות, גם מחירי ההובלה היבשתית בתוך סין וגם מחירי ההובלה הימית מושפעים רבות מהחופשות בסין ומקצב היצור המשתנה בהתאמה. לעיתים, קשה למצוא מכולות פנויות או מקום באוניה שיוצאת מאחד מנמלי הים הרלונטיים לצורך השינוע לישראל!

מכאן, ניתן לראות בברור כי גורמים רבים משפיעים על המוצר שנקבל בסיום התהליך. לתהליך בחירת הספק השפעה מכרעת על האיכות שנקבל, המחיר, לוחות הזמנים ולא פחות חשוב, היכולת לשוב וליצר סידרה נוספת ללא השקעה נוספת. לא ניתן להפריז בחשיבות התכנון והבקרה לפני, תוך כדי ובסיום תהליך בחירת הספק וההתקשרות איתו. המעורבות של גורם אמין אשר יגשר על פערי התרבות, השפה והתקשורת, גורמים לכך שבסופו של יום יתקבל מוצר העונה לדרישות הלקוח. 

יוני דור -פתרונות כוללים ליבוא מסין . בעל ניסיון ביבוא ומסחר מול השוק הסיני . משמש יועץ בכל הקשור להתנהלות תהליך היבוא  . איתור ספקים ומוצרים , בקרת איכות .


yonidor2@gmail.com


052-2625002


www.cintac-israel.com


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב