הכנה לשאלון הביוגרפי של אבני ראשה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הכנה לשאלון הביוגרפי של אבני ראשה 

מאת    [ 20/11/2015 ]
מילים במאמר: 762   [ נצפה 6664 פעמים ]

 
 

שלב מילוי השאלון הביוגרפי , הוא השלב השני של תהליך המיונים לקורס מנהלים של אבני ראשה, לאחר שלב א' של ההרשמה, בו נבדקו הנתונים שלכם בהתאם לסף הקבלה. חשוב שתכינו את עצמכם לקראת מילוי השאלון: זה לא עוד שאלון אינפורמטיבי הבא לבדוק נתונים אובייקטיביים על עצמכם. זהו שאלון הכולל 14 שאלות עם תתי סעיפים, הפרוש על עמודים רבים, אותו עליכם למלא תוך זמן קצוב, הבודק את תפיסותיכם, עמדותיכם, מיומנויותיכם, מקצועיותכם, אישיותכם ועוד. חשוב שתבחרו את התשובות בקפידה, כי הרושם שתיצרו יהווה צעד ראשון בבניית המיתוג האישי הניהולי שלכם, ובהשוואה לשאר המתמודדים.

חשוב להגיע חצי שעה מראש, בלבוש נוח ומתאים למזג האוויר, לשתות ולהירגע מהדרך לפני שאתם ניגשים למשימה. אני ממליצה לעבור מראש על כל השאלות, לתכנן את הזמן כאילו ישנן עוד 2 שאלות- למקרה שתתעכבו באופן בלתי צפוי על אחת השאלות, ולפתח אסטרטגיה- אילו יכולות גבוהות משל עצמכם אתם תייחצנו ובאיזו שאלה. חשוב לקרוא את השאלות בקפידה, לסמן מילות מפתח, על מנת שהתשובות תהיינה מדויקות. בסוף כל תשובה חזרו וקראו שוב את השאלה- חישבו האם מה שעניתם עונה על כל מה שנשאלתם! האם בחרתם את הדוגמה המיטבית למה שנשאלתם- והאם דמותכם המשתקפת מתשובתכם מצטיירת באופן מקצועי, אחראי ומחמיא. לאלו מכם שמרבים במחיקות- עדיף להשתמש בעיפרון ובמחק (אם מותר).

חשוב שתדעו לתאר בפרוטרוט (אבל לא לעייף), מה היו האירועים ומה בדיוק התרחש שם- כי הקורא לא נכח בסיטואציה, והוא יכול להבין מה קרה רק מתוך מה שהנכם מעלים על הכתב! אל תחפפו, תשקיעו בתשובה מפורטת ושלמה- כי מתוך כך ניתן להסיק עד כמה אתם משקיעים ונותנים מעצמכם, עד כמה אתם מתבטאים באופן אינטליגנטי ומובן, מה מידת היכרותכם והתמצאותכם במערכת החינוך, מידת הבנתכם בתחומי הפדגוגיה, החינוך, הדידקטיקה, יחסי האנוש, הכבוד וההתחשבות בזולת.

מומלץ להביא לפחות דוגמה אחת ממנה ניתן יהיה להסיק שהצוות רואה בכם דמות להיוועצות, שמכבדים את דעותיכם ומומחיותכם ושהנכם יודעים לעבוד בשיתוף פעולה, לארגן צוותי פעולה, להסתדר עם הממונים ולכבד את כללי ההתנהגות המקובלים. חשבו פעמיים לפני הבעת רעיונות רדיקאליים- אם לא תצליחו לשכנע את הקוראים צעד זה עלול להיות בעוכרכם! מומלץ להביע ייחודיות, מקוריות ויצירתיות שעולה בקנה אחד עם הערכים החינוכיים המקובלים.

אם תהייה הזדמנות- נסו להראות שהנכם יודעים לרתום את הגורמים המקצועיים המתאימים, להשתמש במשאבים חוץ (מפקח, פסיכולוג, עובד סוציאלי וכד') ופנים בית ספריים (עמית, רכז, מנהל). לא כל סוגיה אתם צריכים לפתור לבד! גלו אחריות גם אם העברתם את הטיפול לידיים אחרות. רצוי למצוא דרך להפגין שהנכם נרתמים לעזור לתלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה, ומחוץ לכותלי הכיתה בצורה מקצועית ואכפתית. שהנכם קוהרנטיים למנהל ולצרכי בית הספר, ועובדים בשיתוף עם הממונים, העמיתים, ההורים, הפיקוח, הבעלות והרשות.

יכולתכם ליזום ולפתח פרויקטים חינוכיים, חברתיים ו/או פדגוגיים גם היא חשובה, וחשוב תמיד להביא לפחות דוגמה אחת מוצלחת שעשיתם (רצוי עם מורים) והתגברתם על הקשיים.

אל תפחדו להודות במשהו שלא עשיתם באופן מושלם, העירו לכם- קיבלתם את הביקורת ושיפרתם את ביצועיכם. איש לא מצפה ממנהל חדש לדעת הכול מהיום הראשון, או לא לעשות אף טעות. אך הקפידו להביא טעות שהגיוני לעשותה והיא לא מראה על חוסר אכפתיות או על חוסר תכנון. מנהלים חווים התרחשויות בלתי צפויות, ולעיתים הם נדרשים לפעול בתנאי אי וודאות, או לפעול במצבים שאנשים שונים מחזיקים עמדות מתנגשות. שמו לב איך אתם מתארים את התמודדותכם עם תסכול! עם חוסר פרגון! עם חוסר מקצועיות של אחרים! עם התנהגויות פוגעות! עם אלימות! עם סיכונים!

מכיוון שהתחרות היא קשה: ריבוי מועמדים ומיעוט מקומות, וגם: עומדים לזכותכם רק שני ניסיונות עוקבים להתקבל לקורס, הפעם ובשנה שלאחר ניסיונכם הראשון- חשוב מאוד לבוא מוכנים לכל שלב ושלב של הבחינה. להתכונן גם לשלב השאלון הביוגרפי. אני מכירה אנשי חינוך בכירים ומוצלחים שלא הצליחו לעבור את מבחני המיון של אבני ראשה בשל חוסר של שתיים שלוש נקודות!  

לאלו שלא התקבלו לקורס מנהלים קיימת אפשרות להגיש ערעור בתמיכת והמלצת המפקח שישיר. אלא שבערעור זה קיים סיכוי רב יותר למנהלים ולסגנים להיכנס, ולדחוק את בקשתכם לשוליים. כי אחרת, מה יגידו קברניטי החינוך- מיניתי מנהל שלא מסוגל לעבור את מבחני הכניסה לקורס מנהלים!!!! אם הוא לא מספיק מוכשר ואני מיניתי אותו מנהל, מה זה אומר עלי כמפקח?........ נו....?  .....מה ? ובינינו- גם למנהל בפועל ש"סידרו לו מקום בקורס", זו לא חוויה נעימה שהמפקח יודע שהוא לא הצליח במבחני הקבלה....

לסיכום: מומלץ להגיע מוכנים כמו שצריך לכל שלבי המיון!!  אני ממליצה לגשת להיוועצות עם מומחים בתחום לפני שלב השאלון הביוגרפי, ולפני שלב הראיונות והסימולציות. זה מאוד עוזר אם תיוועצו באנשים המתאימים. חשוב שתדעו מה ואיך להגיד, ולא פחות חשוב לדעת גם מה לא להגיד!!!

להכנה אופטימאלית להצלחה במיונים לקורס של אבני ראשה, פנו ליועץ מומחה:

א. מי שמחזיק בידיו דוגמאות של השאלון הביוגרפי

ב. איש חינוך בעל ניסיון (לא צריך פסיכולוג) (לא

ג. מומחה שישב כחבר וועדות הבחינה של מועמדים ניהול

ד. מאמן מוסמך להעצמה אישית

 

 

ד"ר ניצן ברוקס- מנכ"ל ובעלים של "המכון למימוש זכויות מורים" מומחית בהכנת מועמדים למבחני כניסה לאבני ראשה ולמכרזים לניהול בתי ספר ומערכות חינוך. בוגרת תואר שלישי ותואר שני (בהצטיינות) בחינוך של אוניברסיטת בר אילן. בוגרת קורס מנהלים של משרד החינוך באוניברסיטת תל אביב. מאמנת מוסמכת ויועצת חינוכית מורשית. נייד:050-9005452 אתר: www.dr-nitzan.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב